آمریکا می‌گوید روسیه به‌سوی رکود اقتصادی پیش می‌رود، اقتصاد بسته با وجود بازگشت روبل

[ad_1] این مقام که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت که خزانه داری روسیه را با تورم شدید، صادرات کاهش یافته و کمبودها علیرغم بهبود روبل خود در برابر دلار می بیند. این مقام بازنشستگی را رد کرد زیرا ناشی از کنترل شدید سرمایه و محدودیت های ارز خارجی است، نه نیروهای بازار. این

کد خبر : 186668
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
آمریکا می‌گوید روسیه به‌سوی رکود اقتصادی پیش می‌رود، اقتصاد بسته با وجود بازگشت روبل

[ad_1]

این مقام که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت که خزانه داری روسیه را با تورم شدید، صادرات کاهش یافته و کمبودها علیرغم بهبود روبل خود در برابر دلار می بیند. این مقام بازنشستگی را رد کرد زیرا ناشی از کنترل شدید سرمایه و محدودیت های ارز خارجی است، نه نیروهای بازار.

این مقام مسئول با بیان اینکه تورمی که در سه هفته گذشته به 6 درصد رسیده است، نشان دهنده بهتر عملکرد تحریم ها در داخل روسیه است و کاهش قدرت خرید روبل را نشان می دهد و افزود: نرخ روبل در بازار سیاه بسیار کمتر از نرخ بین المللی است. .

پس از اعمال تحریم های اولیه توسط دموکراسی های غربی که حدود نیمی از دارایی های ارزی 630 میلیارد دلاری بانک مرکزی روسیه را از بین برد و چندین بانک کلیدی روسیه را از شبکه تراکنش بین المللی سوئیفت قطع کرد، روبل نیمی از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

از آن زمان ارزش قبل از تهاجم خود را پس گرفته است و در اوایل معاملات مسکو در روز جمعه به بالاترین حد پنج هفته اخیر خود رسید و سپس در محدوده 83-84 نسبت به دلار قرار گرفت.

اما این مقام وزارت خزانه داری گفت که این انقباض شدید در تولید اقتصادی روسیه را که تحلیلگران خارجی اکنون حدود 10 درصد در سال جاری پیش بینی می کنند، متوقف نخواهد کرد – بسیار بدتر از انقباض 2.7 درصدی که در سال 2020، اولین سال همه گیری کووید-19 متحمل شد.

این مقام گفت: «پیامدهای اقتصادی روسیه شدید است: تورم بالا که فقط بیشتر می‌شود و رکود عمیق که عمیق‌تر می‌شود».

بسته شدن اقتصاد روسیه

این مقام وزارت خزانه داری گفت که اثر تجمعی تحریم ها بر بانک ها، الیگارش های ثروتمند وابسته به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بخش های صنعتی کلیدی و کنترل صادرات ایالات متحده که روسیه را از دسترسی روسیه به فناوری های حیاتی محروم می کند، سوق دادن روسیه به سمت موجودیت جنگ سرد خود به عنوان یک اقتصاد بسته بود.

این مقام گفت، اما روسیه که عمدتاً تولید کننده کالاها و مواد خام است، برای تولید کالاهای مصرفی و فناوری خود ضعیف بود.

این مقام افزود: «روسیه به عنوان یک اقتصاد بسته، تنها می‌تواند آنچه را که تولید می‌کند مصرف کند، که این یک تعدیل شدید خواهد بود».

این روند بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد. چین، هند و سایر کشورها همچنان با روسیه تجارت می کنند و می توانند جایگزین برخی کالاها و قطعاتی شوند که روسیه معمولاً از شرکت های غربی خریداری می کند.

با این حال، دسترسی این شرکت به نیمه هادی ها، نرم افزارها و سایر فناوری ها به دلیل محدودیت های صادراتی ایالات متحده محدود است که چین را از فروش چنین تراشه هایی به مسکو باز می دارد، زیرا تمام نیمه هادی های آن با فناوری یا نرم افزار ایالات متحده ساخته شده اند.

این مقام گفت که ایالات متحده قصد دارد تحریم ها و محدودیت های صادراتی را برای اقتصاد روسیه تضعیف کند و توانایی ارتش روسیه را برای تهیه قطعات و تجهیزات برای تلاش های جنگی فلج کند.

واشنگتن تا کنون با اجرای تحریم ها و کنترل صادرات راحت بوده است، اما همچنان مراقب هرگونه تخلفی است.

اظهارات وزارت خزانه داری در حالی بیان می شود که مقامات ارشد دولت بایدن به سراسر جهان سفر کردند تا رهبران جهان را تحت فشار قرار دهند تا فشار تحریم ها بر روسیه را ادامه دهند.

این مقام وزارت خزانه داری گفت که واشنگتن قصد داشت معافیت های بشردوستانه از تحریم ها را با توجه به مشکلات فزاینده ناامنی غذایی و نقش روسیه به عنوان یک تولید کننده عمده گندم حفظ کند.

سایر معافیت‌ها برای محافظت از موسسات مالی غربی که دارایی‌های روسیه را در اختیار دارند، از طریق مجوزی برای اجازه پرداخت بدهی روسیه در نظر گرفته شده بود.

(گزارش توسط دیوید لادر و آندریا شالال؛ ویرایش توسط دانیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.