آمریکا سامانه ریز امواج قوی را علیه پهپادها آزمایش کرد

“دیفنس نیوز” شنبه شب نوشت، دفتر مقابله با پهپاد در پنتاگون این آزمایش را انجام داده است. چند مقام آمریکایی ادعا کرده‌اند که سامانه امواج مایکرو ویو توانسته است به طور همزمان چند پهپاد را سرنگون کند. آمریکا از افزایش خطر وقوع یک حمله با حضور چندین پهپاد نگران است و پنتاگون سعی کرده است

کد خبر : 206948
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۵
آمریکا سامانه ریز امواج قوی را علیه پهپادها آزمایش کرد



“دیفنس نیوز” شنبه شب نوشت، دفتر مقابله با پهپاد در پنتاگون این آزمایش را انجام داده است. چند مقام آمریکایی ادعا کرده‌اند که سامانه امواج مایکرو ویو توانسته است به طور همزمان چند پهپاد را سرنگون کند.

آمریکا از افزایش خطر وقوع یک حمله با حضور چندین پهپاد نگران است و پنتاگون سعی کرده است آمادگی برای مقابله با این تهدید را افزایش دهد.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد بار دیگر این سامانه را در فصل پاییز آزمایش کند.

چندی پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در هراس از فناوری سامانه هواپیمای بدون سرنشین، طرحی را برای مقابله با تهدید پهپادها ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا پیش از این از جزئیات “برنامه اقدام ملی پهپادها” که به عنوان نخستین طرح کلی برای رسیدگی به تهدیدات سامانه هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور معرفی شده است، رونمایی کرد.

این مقام مسئول هشدار داد، “تهدید علیه سرزمین آمریکا از سوی اوپراتورهای شرور، بی‌دقت یا نا آگاه پهپادهای شخصی و تجاری در حال افزایش است، زیرا فناوری هواپیماهای بدون سرنشین به طور فزاینده‌ای در دسترس قرار می‌گیرد ولی موانع برای جلوگیری از مسلح شدن آن‌ها بسیار ضعیف هستند. “

این مقام آمریکایی به نمونه‌هایی از تلاش برای ترور مقامات بلند پایه سایر کشورها از جمله حمله به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ماه نوامبر سال گذشته و حملات علیه نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

وی افزود، اگرچه هنوز هیچ تهدید واقعی پهپادی از سوی عوامل داخلی یا خارجی علیه سرزمین آمریکا وجود ندارد، اما شاهد رویدادها در خارج از آمریکا هستیم مانند مکزیک که در آن گروه‌های قاچاقچی از پهپاد برای حمله به رقبای خود استفاده کرده‌اند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.