آمریکا: زمان زیادی تا پایان جنگ اوکراین باقی مانده است

این مقام کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا ادعا کرد: فکر می کنم اوکراینی ها در حال برنده شدن در جنگ در اطراف کی یف و در بخش شمالی کشور هستند. این یک دستاورد فوق‌العاده‌ برای آنها در نبرد خود و حمایت های آمریکا و متحدان ناتو

کد خبر : 187516
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
آمریکا: زمان زیادی تا پایان جنگ اوکراین باقی مانده است



این مقام کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا ادعا کرد: فکر می کنم اوکراینی ها در حال برنده شدن در جنگ در اطراف کی یف و در بخش شمالی کشور هستند. این یک دستاورد فوق‌العاده‌ برای آنها در نبرد خود و حمایت های آمریکا و متحدان ناتو از اوکراین است.

رییس کارکنان کاخ سفید ادامه داد: ما تقریبا هر روز سلاح به اوکراین ارسال می کنیم. با این حال باید شفاف باشیم.

این مقام آمریکایی افزود: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درحال خارج کردن نیروهای خود از بخش های شمالی اوکراین و استقرار آنها در مناطق شرقی است تا نبرد را در آنجا از سر بگیرد.

 وی اضافه کرد بنابراین اگرچه تاکنون پیروزی‌هایی برای اوکراینی‌ها وجود داشته است، اما متأسفانه زمان زیادی تا پایان این جنگ  باقی مانده است.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر روی تاریخ نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) به عنوان روز پیروزی در اوکراین تمرکز کرده است.

به گفته چندین مقام آمریکایی آگاه، روسیه راهبرد جنگ در اوکراین را تغییر داده و بر کنترل  منطقه دونباس و سایر مناطق در شرق اوکراین تا اوایل ماه مه متمرکز شده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد مقامات آمریکایی می گویند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای کسب یک پیروزی تحت فشار قرار گرفته است و به احتمال زیاد قصد دارد در شرق اوکراین به یک پیروزی دست یابد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است.

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.