آمریکا از تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم لبنان استقبال کرد

مقامات آمریکایی با استقبال از اقدام اتحادیه اروپا تصریح کردند از استفاده اتحادیه اروپا از این ابزار قدرتمند برای ارتقای پاسخگویی در مقیاس جهانی استقبال می کنیم . این دو مقام آمریکایی تاکید کردند، واشنگتن مشتاق همکاری های آینده با اتحادیه اروپاست. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حساب توییتر خود نیز با استقبال از

کد خبر : 83999
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
آمریکا از تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم لبنان استقبال کرد



مقامات آمریکایی با استقبال از اقدام اتحادیه اروپا تصریح کردند از استفاده اتحادیه اروپا از این ابزار قدرتمند برای ارتقای پاسخگویی در مقیاس جهانی استقبال می کنیم .

این دو مقام آمریکایی تاکید کردند، واشنگتن مشتاق همکاری های آینده با اتحادیه اروپاست.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حساب توییتر خود نیز با استقبال از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که به بهانه  افزایش پاسخگویی مسئولان و اجرای اصلاحات در لبنان اعمال شده، مدعی حمایت آمریکا از تلاش‌های مردم لبنان و اتحادیه اروپا برای پیشبرد اصلاحات در این کشور شد.

اتحادیه اروپا روز جمعه از تصویب یک چارچوب قانونی مشخص برای اعمال تحریم‌های هدفمند علیه لبنان خبر داد و مدعی شد که  از این طریق خواهان آن است زمینه تشکیل هر چه سریعتر دولت در این کشور را فراهم کند.

>>> بیشتر بخوانید:
خیز اتحادیه اروپا برای تحریم لبنان

اتحادیه اروپا مدعی شده است این چارچوب امکان اعمال تحریم علیه افراد و نهادهایی را که به تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در لبنان کمک کرده‌اند، فراهم خواهد کرد.

پیش از این، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از “نجیب میقاتی” مامور تشکیل کابینه جدید لبنان خواست به سرعت دولت جدید را تشکیل دهد و گفت واشنگتن درخواست خود برای تشکیل دولتی پایبند به اجرای اصلاحات اساسی را تکرار می‌کند.

به گزارش ایرنا، نجیب میقاتی در پی کناره گیری سعد حریری مامور تشکیل کابینه لبنان شده که بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان را برای تشکیل کابینه به دست آورده  است.
میقاتی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که  در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است. او پس  از دیدار با “میشل عون” رییس جمهور این کشور گفت کابینه را به زودی تشکیل خواهد شد.پیش از میقاتی، سعد حریری  مامور به تشکیل کابینه لبنان شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد. سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و همچنین اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.