آمازون و اسپیس ایکس قراردادهای ارتباطات فضایی ناسا را ​​با مشکل مواجه کردند

[ad_1] ناسا به طور فزاینده ای به دنبال تکیه بر شرکت های فضایی خصوصی برای فعالیت های خود است و می خواهد فعالیت های تجاری بیشتری را در مناطقی از ارتباطات فضایی گرفته تا ارسال انسان به مدار تحریک کند. پروژه کویپر آمازون، یک شبکه برنامه ریزی شده با بیش از 3000 ماهواره که برای

کد خبر : 196145
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۸
آمازون و اسپیس ایکس قراردادهای ارتباطات فضایی ناسا را ​​با مشکل مواجه کردند

[ad_1]

ناسا به طور فزاینده ای به دنبال تکیه بر شرکت های فضایی خصوصی برای فعالیت های خود است و می خواهد فعالیت های تجاری بیشتری را در مناطقی از ارتباطات فضایی گرفته تا ارسال انسان به مدار تحریک کند.

پروژه کویپر آمازون، یک شبکه برنامه ریزی شده با بیش از 3000 ماهواره که برای ارسال اینترنت پهن باند به مناطق دوردست ساخته شده است، 67 میلیون دلار برنده شد، در حالی که سرمایه گذاری Starlink اسپیس ایکس، یک شبکه ماهواره ای-اینترنتی بزرگتر با حدود 2000 ماهواره در فضا، 70 میلیون دلار دریافت کرد.

ناسا از سیستم فعلی خود، به نام شبکه ماهواره‌ای ردیابی و رله داده، برای برقراری ارتباط با فضاپیماهای موجود در مدار، مانند کپسول Crew Dragon اسپیس ایکس، زمانی که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد، استفاده می‌کند.

الی نفاح، رئیس بخش ارتباطات ناسا، “هدف در اینجا واقعاً این است که صنعت را وادار کنیم تا با ما وارد شود و این قابلیت ها را برای مشتریانی که فقط ناسا نیستند، بلکه سایر مشتریان فضایی نیز هستند توسعه دهیم، امیدواریم هزینه های ما کاهش یابد.” پروژه خدمات، به رویترز گفت.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار می رود هر شرکت توسعه و نمایش ماهواره های خود را طبق قرارداد تا سال 2025 تکمیل کند.

دیگر برندگان این جایزه عبارتند از Inmarsat، SES، Telesat و ViaSat. به گفته تحلیلگران، رقابت در درجه اول بین اسپیس ایکس، آمازون و تله ست الون ماسک برای ارائه اینترنت پهن باند از فضا، یک تلاش تجاری پرهزینه است که می تواند میلیاردها دلار درآمد را در صورت بهره برداری کامل ایجاد کند.

استارلینک اگرچه هنوز تکمیل نشده است، اما هزاران مشتری در کشورهای مختلف دارد. آمازون که عقب تر است، قصد دارد دو نمونه اولیه ماهواره خود را در اواخر سال 2022 پرتاب کند.

(گزارش توسط جوی رولت، ویرایش توسط روزالبا اوبراین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.