آمار پیش ثبت‌نام اربعین و قطعی نبودن اعزام همه

درحالی که سازمان حج و زیارت پیش ثبت‌نام اربعین را از امروز آغاز کرده و در ساعات اولیه نیز حدود ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اما رییس این سازمان می‌گوید: این پیش ثبت‌نام به منزله قطعی بودن اعزام افراد ثبت‌نام‌کننده نیست. به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان در گفت‌وگویی با رادیو اربعین با اشاره به آغاز

کد خبر : 103870
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
آمار پیش ثبت‌نام اربعین و قطعی نبودن اعزام همه



درحالی که سازمان حج و زیارت پیش ثبت‌نام اربعین را از امروز آغاز کرده و در ساعات اولیه نیز حدود ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اما رییس این سازمان می‌گوید: این پیش ثبت‌نام به منزله قطعی بودن اعزام افراد ثبت‌نام‌کننده نیست.

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان در گفت‌وگویی با رادیو اربعین با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام اربعین از امروز (دوشنبه ۲۲ شهریورماه) در سامانه سماح، اظهار کرد: این پیش ثبت‌نام مقدماتی است و به منزله قطعی بودن اعزام افراد ثبت‌نام‌کننده نیست. کسانی در سامانه ثبت‌نام کنند که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند و حتماً دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

او با بیان این‌که ثبت‌نام در این سامانه به‌صورت مجازی و بدون مراجعه به مکان خاصی است، افزود: با توجه ‌به ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است و افراد واجد شرایط بر اساس آن سهمیه اعزام خواهند شد.

رشیدیان همچنین گفت: نام تعدادی از ثبت‌نام کنندگان را به‌عنوان رزرو در نظر خواهیم گرفت که اگر خدای‌نکرده در هنگام اعزام تست PCR افرادی مثبت شود، بتوانیم افرادی را جایگزین آن‌ها کنیم.

احمد محمدی‌فر، دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین نیز گفته است: کسانی که ثبت‌نام آن‌ها قطعی و نهایی شود به‌صورت پیامک از این موضوع اطلاع خواهند یافت.

او همچنین اظهار کرده است: زائران برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند و دریافت ویزا مجانی خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین تاکید کرده است: این سفر به‌ صورت هوایی خواهد بود و زائران باید حتماً تست PCR نیز داده باشند و هنگام سوار شدن به فرودگاه نتیجه این تست را همراه خود داشته باشند.

دولت عراق ابتدا با سفر ۳۰هزار نفر زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین رسما موافقت کرد و با اضافه شدن ۳۰ هزار سهمیه دیگر نیز موافقت کرده است.

رییس سازمان حج و زیارت، امروز پس از بازدید از مرکز نام‌نویسی «سماح» و روند پیش ثبت‌نام‌های اربعین، اظهار کرد که طبق تصمیم اولیه عراق، قرار بود ۳۰ هزار زائر ایرانی به مراسم اربعین اعزام شوند که این تعداد هم به اعزام مواکب و اعضای کمیته‌های ستاد اربعین محدود شد، اما عراق در تصمیم جدید خود اعلام کرد که آمار زائران افزایش خواهد یافت و برای این‌که فرصت کافی برای بررسی شرایط و اعزام داشته باشیم به نام‌نویسی در سامانه سماح اقدام کردیم.

او یادآور شده است که در شرایط خاص کنونی امکان حضور میلیونی زائران خارجی در مراسم اربعین وجود ندارد و این موضوع باید مورد توجه همه مشتاقان زیارت قرار بگیرد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره سهمیه هر استان برای اعزام به عتبات، گفت: طبق آمار در مراسم زیارت اربعین سال ۱۳۹۸، سه میلیون و ۲۲۷ هزار نفر شرکت کرده بودند که براساس همین آمار، درصد سهمیه هر استان مشخص و اقدامات بعدی اعزام انجام خواهد شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.