آمار سفرهای زیارتی پاکستانی‌ها به ایران

سفیر پاکستان می‌گوید: تا پیش از کرونا، سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می‌کردند. پاکستان منتظر است بار دیگر شرایط سفرهای زیارتی فراهم شود. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، رحیم حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه

کد خبر : 27360
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
آمار سفرهای زیارتی پاکستانی‌ها به ایران



سفیر پاکستان می‌گوید: تا پیش از کرونا، سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می‌کردند. پاکستان منتظر است بار دیگر شرایط سفرهای زیارتی فراهم شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، رحیم حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و درباره  همکاری‌های دو کشور در زمینه زیارت و سفر زائران پاکستانی به اماکن متبرکه در ایران و عتبات مقدس در عراق گفت‌وگو کرد.

نواب با اشاره به این‌که همگرایی و وحدت کلمه محور مهم برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان بود، بیان کرد: این دشمنان هستند که از تفرقه بین کشورهای اسلامی سود خواهند برد و مسؤولان کشورهای اسلامی باید با الگو قراردادن برنامه‌های نبی اکرم (ص) برای تقویت همگرایی و وحدت امت اسلامی بکوشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که جمهوری اسلامی پاکستان در برنامه‌های مختلف جهان اسلام از جمله کشورهای پیشرو و همکار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است، از موضع‌گیری نخست وزیر پاکستان در دست رد زدن به سینه اشغالگران قدس و ارتباط نگرفتن با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

وی همچنین از حضور زائران پاکستانی در ایران برای زیارت اماکن متبرک و عبور از کشورمان برای تشرف به عتبات مقدس در عراق با برطرف شدن ویروس کرونا استقبال کرد و افزود: امیدواریم یادداشت تفاهم همکاری در امور حج که برای آقای نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان فرستاده شده است، بین مقامات دو کشور امضا شود.

حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ در این دیدار به مواضع مشترک دو کشور در خصوص اقدامات غربِ ضد مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی اشاره کرد و گفت: ایران و پاکستان از تاریخ، تمدن و دین مشترک برخوردارند و به پیامبر اسلام (ص) عشق می‌ورزند.

او از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم پاکستان و کشمیر تقدیر کرد و افزود: قبل از شیوع کرونا سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می‌کردند و بخشی با عبور از خاک ایران به عتبات عالیات مشرف می‌شدند و هم‌اکنون منتظرند تا بار دیگر با بهبود شرایط، سفرهای مذهبی شروع شود.

قریشی از سیاست جدید پاکستان برای سازماندهی زائران پاکستانی و رسیدگی به مسائل پزشکی و بیمه آن‌ها خبر داد و گفت: ما علاقه‌مندیم که ارتباطات و امور دینی و مذهبی بین دو کشور را تعمیق بخشیم.

اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز گفت: امیدواریم حاصل رایزنی‌ها بین مسؤولان دو کشور به تسهیل امور حجاج، عمره‌گزاران و زائران عتبات منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات عالیات سازمان حج ـ هم با اشاره به خدماتی که به زائران پاکستانی در ایران ارائه شده است، گفت: ما آمادگی داریم تجربیات خود در زمینه ارائه خدمات درمانی و بیمه زائران را به پاکستان انتقال دهیم.

نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به این‌که در پژوهشکده حج و زیارت در قم حدود دو هزار جلد کتاب در حوزه مسائل حج، عمره و زیارت به چاپ رسیده است، افزود: منابع این پژوهشکده می‌تواند منبع خوبی برای استفاده کشورهای اسلامی باشد و به زبان‌های مختلف ترجمه شود و مورد استفاده زائران عتبات عالیات و حرمین شریفین قرار گیرد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.