آمار باورنکردنی فیلترشکن‌فروش سوییسی از تعداد کاربران ایرانی!

[ad_1] در طول چند سال گذشته، مقامات سرتاسر جهان در مواقع بحرانی، دسترسی کاربران به اینترنت را با اختلالات کلی یا جزئی مواجه کرده‌اند. پژوهش شرکت پروتون نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ دولت‌های ۳۵ کشور جهان در مقاطع گوناگون دسترسی به شبکه اینترنت را مسدود کرده‌اند و قطع اینترنت روی‌هم‌رفته در سال گذشته به

کد خبر : 380245
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
آمار باورنکردنی فیلترشکن‌فروش سوییسی از تعداد کاربران ایرانی!

[ad_1]

در طول چند سال گذشته، مقامات سرتاسر جهان در مواقع بحرانی، دسترسی کاربران به اینترنت را با اختلالات کلی یا جزئی مواجه کرده‌اند. پژوهش شرکت پروتون نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ دولت‌های ۳۵ کشور جهان در مقاطع گوناگون دسترسی به شبکه اینترنت را مسدود کرده‌اند و قطع اینترنت روی‌هم‌رفته در سال گذشته به بیش از ۱۸۷ مورد رسید که بالاترین رکورد در یک سال میلادی است.

برنامه پروتون برای کاهش سانسور اینترنت

Proton VPN Observatory که به‌عنوان یک صفحه وب در دسترس عموم قرار دارد، افزایش قابل توجه استفاده از سرویس VPN این شرکت را شرح می‌دهد. برای انجام این کار، پروتون فعالیت‌های غیرعادی مربوط به ثبت نام و همچنین استفاده از Proton VPN را ردیابی می‌کند و آن‌ها را با رویدادهای سیاسی سراسر جهان مرتبط می‌کند.

به‌عنوان مثال، پروتون در وب‌سایت این برنامه به تغییرات رفتاری کاربران کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران در چند سال گذشته اشاره کرده است. طبق آمار ارائه شده، در اکتبر سال ۲۰۲۲ (حد فاصل ۹ مهر تا ۹ آبان ۱۴۰۱)، پروتون شاهد افزایش ۶۰۰۰ درصدی کاربران ایرانی ثبت‌نام شده بوده است! این تاریخ همزمان با بروز ناآرامی‌ها و فیلترینگ گسترده در کشور در سال گذشته شمسی است. در پاییز سال گذشته پایگاه خبری اکسیوس نیز اعلام کرده بود استفاده از فیلترشکن در ایران با رشد ۳۰۰۰ درصدی روبه رو شده است.

پروتون همچنین اعلام کرده در سال ۲۰۲۳ نیز کاربران سنگالی این سرویس در ماه گذشته میلادی به میزان ۱۰۰ هزار درصد افزایش یافته است!

بنابر اعلام این شرکت، در روزهای پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین هم که دولت روسیه دسترسی کاربران به وب‌سایت‌های خبری مستقل را مسدود کرد، ثبت‌نام کاربران داخل روسیه برای استفاده از وی‌پی‌ان پروتون با افزایش ۹ هزار درصدی مواجه شد.به گفته شرکت «پروتون» در پی قطع دسترسی به شبکه اجتماعی توئیتر توسط دولت ترکیه در روزهای پس از وقوع زمین‌لرزه مرگبار و ویرانگر در اواسط بهمن پارسال نیز استفاده از وی‌پی‌ان در این کشور ۱۵ هزار درصد افزایش یافت.

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.