آمارهای تلخ ایسپا ؛ 18 درصد افراد بیمه ندارند، 51 درصد از بیمه ناراضی هستند…

این نظرسنجی در بازه زمانی 27 تا 31 فروردین امسال انجام شده و پاسخ های 1591 فرد بالای 18 سال در شهرها و روستاهای کشور به سوالات تلفنی اخذ شده است. 51.5 درصد بیمه شدگان از بیمه ها ناراضی اند یک سوال مهم این نظرسنجی درباره میزان رضایت مردم از بیمه ها بوده که پاسخ

کد خبر : 198973
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۶
آمارهای تلخ ایسپا ؛ 18 درصد افراد بیمه ندارند، 51 درصد از بیمه ناراضی هستند…


این نظرسنجی در بازه زمانی 27 تا 31 فروردین امسال انجام شده و پاسخ های 1591 فرد بالای 18 سال در شهرها و روستاهای کشور به سوالات تلفنی اخذ شده است.

51.5 درصد بیمه شدگان از بیمه ها ناراضی اند

یک سوال مهم این نظرسنجی درباره میزان رضایت مردم از بیمه ها بوده که پاسخ های آن قابل توجه است:۷/۲۸درصد به میزان خیلی کم،۸/۲۲درصد کم،۳/۱۴درصد متوسط، ۲۳ درصد زیاد و۳/۸ درصد خیلی زیاد. به استناد این نظرسنجی، رضایت 51.5 درصد مردم از بیمه ها در حد «خیلی کم» و «کم» است که به نوعی اعلام نارضایتی است.

18 درصد هیچ بیمه ای ندارند

همچنین از مردم سوال شده: «شما تحت پوشش چه بیمه‌ای هستید؟»، و پاسخ ها این گونه بوده است:۷/۵۰درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی،۸/۹درصد بیمه روستایی و عشایری،۸/۷درصد بیمه خدمات درمانی،۲/۷درصد بیمه سلامت،۴/۳درصد بیمه نیروهای مسلح و۹/۲درصد سایر موارد (رانندگان، بانک‌ها، صدا و سیما و …). نکته مهم این که ۶/۱۷درصد از مخاطبان این نظرسنجی اعلام کرده اند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

گلایه مندان بیمه درمان تامین اجتماعی بسیارند

سازمان تامین اجتماعی با پوشش بیش از 43 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی، بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور است و مهم است که بدانیم نظر افراد تحت پوشش این بیمه درباره پوشش خدمات درمانی آن چیست؟ برایند پاسخ شرکت کنندگان به این سوال، این است:۷/۲۸ درصد به میزان خیلی کم، ۶/۲۳درصد کم،۲/۱۵ درصد متوسط،۷/۲۳درصد زیاد و۶/۶درصد خیلی زیاد. با این حساب 52 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات درمانی این بیمه گلایه مندند و رضایت ندارند.

فقط 29 درصد بیمه شدگان بیمه تکمیلی دارند

درباره بیمه تکمیلی هم، فقط۸/۲۸درصد پاسخ گویان اعلام کرده اند که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و در مقابل۱/۵۲درصد گفته اند بیمه تکمیلی ندارند. ضمن آن که فراموش نکنیم، 17.6 درصد هم تحت پوشش هیچ بیمه پایه ای نبوده اند، چه برسد به بیمه تکمیلی.

عملکرد نسبتا خوب بیمه های تکمیلی

البته بررسی میزان رضایت مندی از بیمه های تکمیلی حدود 60 درصد است: ۴/۱۲درصد رضایت خیلی زیاد،۱/۲۹درصد زیاد، ۳/۱۹درصد متوسط،۶/۱۷درصد کم و۷/۱۴درصد رضایت خیلی کم؛ که البته حتما گروه هایی مانند فرهنگیان بازنشسته که از بیمه تکمیلی وزارت آموزش و پرورش گلایه های زیادی دارند جزو گلایه مندان هستند.

یک هشدار و نگرانی جدی

یک سوال مهم دیگر این نظرسنجی این بوده است که «آیا شما در خانواده بیماری دارید که دایما به خدمات درمانی نیاز داشته باشد؟» که 38.7 درصد مردم به این سوال پاسخ مثبت داده اند. نگران کننده این که از این 38.7 درصد، 16.8 درصدشان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و 70.5 درصدشان هم بیمه تکمیلی ندارند. این یعنی 86 درصد خانواده های دارای افراد بیمار، از خدمات بیمه تکمیلی محروم اند و هزینه های سنگین درمان روی دوش خودشان است.

این آمارها، اهمیت اقدام دولت و مجلس برای گسترش سطح پوشش بیمه در جامعه و نظارت بر کیفیت خدمات بیمه ها را دو چندان می کند؛ موضوعی که تصویب قوانین مرتبط با آن گام اولی است که برداشته شده اما گام های بعدی را که اجرا و نظارت است نباید فراموش کرد.

2323



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.