آمادگی های لازم برای بارداری و فرزندپروری

بخوانید و بدانید که آیا آمادگی بچه دار شدن دارید یا نه ؟  به گزارش هوشمند نیوز، معمولا مادرانی که بدون هیچ پیش زمینه‌ای باردار می‌شوند، هم در دوران بارداری و هم بعد از زایمان با مشکلات مختلفی رو به رو می‌شوند. اما با برنامه ریزی نه تنها سلامت جسمانی کودکتان را تضمین می‌کنید، بلکه

کد خبر : 265882
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۲۳
آمادگی های لازم برای بارداری و فرزندپروری


بخوانید و بدانید که آیا آمادگی بچه دار شدن دارید یا نه ؟

 به گزارش هوشمند نیوز، معمولا مادرانی که بدون هیچ پیش زمینه‌ای باردار می‌شوند، هم در دوران بارداری و هم بعد از زایمان با مشکلات مختلفی رو به رو می‌شوند. اما با برنامه ریزی نه تنها سلامت جسمانی کودکتان را تضمین می‌کنید، بلکه با نگاهی عمیق تر مسائل بعد از زایمان را نیز در نظر می‌گیرید. همچنین با بهره مندی از مشاوره های کودک و بارداری می توانید با افزایش آگاهی خود در این زمینه با چالش های پیش رو با آرامش خاطر بیشتری مواجه شوید. 

آمادگی برای بارداری

آمادگی در بــارداری یعنی شما از لحاظ روحی و جسمی توانایی باردار شدن را داشته‌باشید. ممکن است به اصرار شوهرتان یا اطرافیان بخواهید بچه دار شوید، چون فکر می‌کنید که باید وظیفه خود را به عنوان یک زن انجام دهید، در صورت عدم آمادگی برای باردار شدن ممکن است تجربه‌ای نه چندان شیرین برای خودتان و فرزندتان رقم بزنید. مسئله دیگر شوهرتان است که تا چه حد برای پدر شدن تمایل دارد. حمایت و پشتیبانی او در این مسیرِ دشوار و شیرین لازم است. پس سعی کنید در مورد این موضوع به توافق برسید. 

برنامه ریزی برای بچه دار شدن

برنامه ریزی برای بچه دار شدن علاوه بر اقداماتی که برای باردار شدن نیاز است باید جوانب دیگری را در نظر بگیرید. پس اگر تصمیمی جدی برای بچه دار شدن دارید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. سلامت عمومی بدن

تحت نظر متخصص زنان و زایمان رژیم تــغذیه سالم و مناسب همراه با مکمل‌های غذایی را شروع کنید. مصرف فــولیک اسید مانع بروز اختلالات مادرزادی مغز و نخاع می‌شود. همچنین احتمال خطر سقط کاهش پیدا می‌کند، رسیدن به وزن نرمال اهمیت زیادی در سلامت نوزاد دارد. در زمان بارداری پیشگیری از بروز بیماری‌ها و عفونت‌ها لازم است پس تحت نظر پزشک، آزمایش‌های لازم را انجام دهید. مراقبت‌های پیش از بارداری را در نظر بگیرید.

2. در زمان تخمک گذاری رابطه برقرار کنید

حداقل دو ماه چرخه قاعدگی خود را در جدولی ثبت کنید. اگر ســیکل قاعدگی نامنظم دارید زمان بیشتری باید این کار را انجام دهید. اگر سیکل عادت ماهیانه‌تان 28 روزه باشد، به احتمال زیاد 14 روز بعد از شروع آخرین عادت ماهیانه تخمک گذاری شروع می‌شود. از روش اندازه گیری دمای بدن یا ترشحات واژن هم می‌توانید برای تعیین زمان تخمک گذاری استفاده کنید. قبل از تخمک گذاری ترشحات واژن شفاف و لغرنده هستند. از کیت‌های مخصوص تست تخمک گذاری استفاده کنید. در این زمینه می‌توانید با یک متخصص زنان و زایمان نیز مشورت کنید.

3. برنامه ریزی برای بچه دار شدن | سبک زندگی سالم

برای حفظ سلامتی خودتان و به دنیا آوردن نوزادی سالم ســبک زندگی‌ اهمیت زیادی دارد. فعالیت ورزشی منظم پیش از بارداری و تداوم آن در طول بارداری (بعد از سه ماه اول)، عدم مصرف مواد مخدر و الکل و کاهش عوامل استرس زای زندگی بسیار مهم است.

4. با همسرتان به توافق برسید

با همسرتان در مورد وظایفی که بعد از تولد بچه از او انتظار دارید انجام دهد صحبت کنید و به یک توافق کلی برسید. همراهی و حمایت شوهرتان باعث دلگرمی شما می‌شود تا بهتر بتوانید وظایف خود را به عنوان مادر و همسر انجام دهید. اختلاف سنی با فرزندان و سن مناسب برای بچه دار شدن از دیگر مسائلی هستند که باید با همسرتان به یک اشتراک برسید. 

5. برنامه ریزی برای بچه دار شدن | مهارت‌های فرزندپروری

قبل از اقدام برای باردار شدن، آگاهی از مهارت‌هایی که لازمه فرزندپروری است، برای شکل گیری دلبــستگی در کودکان اهمیت زیادی دارد. نوزاد از بدو تولد تا سنین جوانی با مراحل مختلف زندگی و بحران‌های خاص آن رو به رو می‌شود، با افزایش دانش خود در این زمینه‌ها می‌توانید به او کمک کنید که به بهترین نحو از این چالش‌ها عبور کند. نحوه برخورد و رفتار شما در شکل گیری نگرش کلی او به جهان، دیگران و آینده تاثیر به سزایی دارد.

6. تخمین وضعیت مالی

قبل از اقدام برای بچه دار شدن برآوردی از وضعیت مالی خودتان و میزان هزینه‌های احتمالی برای بچه دار شدن، داشته باشید. با توجه به تــاثیر مشکلات اقتصادی بر خانواده لازم است بررسی کنید که آیا می‌توانید از پس هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک، هزینه زایمان و مراقبت‌های ویژه بعد از آن و… بربیایید. 

تک فرزندی یا چند فرزندی؟

اگر شما و همسرتان تصمیم دارید بیش از یک فرزند داشته باشید، تمام برنامه ریزی‌ها برای بچه دار شدن باید با حساسیت بیشتری دنبال شود. باید برآوردی داشته باشید که تا چه زمانی فرصت باروری دارید، می‌خواهید فاصــله سنی فرزندان چقدر باشد، آیا از لحاظ مالی توانایی برآورده کردن نیازهای بیش از یک بچه را دارید، توانایی پذیرش مسئولیت بیشتر و صرف زمان بیشتر را دارید یا نه؟ تولد فرزند دیگر چه تاثیری روی کودک بزرگتر دارد و چطور از بروز هیجانات منفی در او پیشگیری کنید.

بچه دار شدن راهی برای حفظ زندگی مشترک!

تولد فرزند شاید باعث پیوندی عمیق میان زوجی شود که رابطه‌ای صمیمی با یکدیگر دارند، اما اگر اخــتلاف و مشکلات خانوادگی دارید، بچه نمی‌تواند راهی برای حل مسائل باشد. چرا که احتمالا به دلیل فشارهای مضاعفی که بر شما وارد می‌شود و صرف زمان بیشتر با نوزاد، فاصله بیشتری از همسرتان می‌گیرید. از طرفی بچه دار شدن شاید برای مدت کوتاهی همسرتان را به شما نزدیک کند اما در واقع هیچ مسئله‌ای را حل نکرده و تنها بر روی آن سرپوشی گذاشته اید. پس دیری نمی‌گذرد که مشکلات دوباره خود را نشان می‌دهند اما این بار همه چیز پیچیده تر خواهد بود. 

پیشنهاد می‌شود از یک مشاوره خانواده برای حل مسائل خود استفاده کنید. مشاور به شما کمک می‌کند تا سهم خود و همسرتان را درباره موضوعات مختلف بررسی و حل کنید.

بهترین سن برای بچه دار شدن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بچه دار شدن زمانی است که زن و شوهر هر دو به لحاظ جسمانی و فکری آمادگی پروش و تربیت فرد دیگری داشته‌باشند. اما به طور کلی بهترین سن بچه دار شدن برای خانم‌ها 23 تا 28 سالگی و برای آقایان تا قبل از 40 سالگی است.

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.