آلمان در تلاش برای رهایی مولداوی از وابستگی روسیه است

[ad_1] برلین (رویترز) – وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت آلمان و شرکای خود از جمله اتحادیه اروپا، فرانسه و رومانی در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش مواجهه مولداوی با روسیه هستند که فقیرترین کشور اروپا برای تامین انرژی به آن متکی است. مولداوی، با کمتر از 3 میلیون نفر، با پذیرش بیشتر پناهجویان از

کد خبر : 188498
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
آلمان در تلاش برای رهایی مولداوی از وابستگی روسیه است

[ad_1]

برلین (رویترز) – وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت آلمان و شرکای خود از جمله اتحادیه اروپا، فرانسه و رومانی در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش مواجهه مولداوی با روسیه هستند که فقیرترین کشور اروپا برای تامین انرژی به آن متکی است.

مولداوی، با کمتر از 3 میلیون نفر، با پذیرش بیشتر پناهجویان از اوکراین از هر کشور دیگر، به دلیل فرار صدها هزار نفر از تهاجم روسیه، به حد نهایی رسیده است.

مانند اوکراین، مولداوی یک جمهوری شوروی سابق است که بخشی از خاک آن توسط جدایی طلبان مورد حمایت مسکو اشغال شده است و همچنان به شدت به روسیه برای انرژی و به عنوان بازار صادراتی وابسته است، حتی در حالی که جمعیت آن به طور فزاینده ای از ادغام اروپا حمایت می کنند.

آنالنا بائربوک به شرکت کنندگان در کنفرانس برلین گفت: ما به همراه شرکای مولداوی خود، می خواهیم ارزیابی کنیم که چگونه می توانیم به کاهش وابستگی مولداوی به روسیه از نظر اقتصادی، مالی و با توجه به نیازهای انرژی کمک کنیم و تاب آوری کشور را تقویت کنیم.

پیش از این، آلمان اعلام کرده بود که وام 50 میلیون یورویی (55 میلیون دلاری) را به مولداوی برای کمک به این کشور برای مقابله با هجوم پناهجویان و هزینه های بالای انرژی اعطا می کند.

ناتالیا گاوریلیتا، نخست وزیر مولداوی، در کنفرانس از کمک کنندگان مالی، که شامل اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه و رومانی بودند، درخواست کرد که از تنوع بخشیدن به منابع انرژی کشورش حمایت کنند.

او با اشاره به شرکت بزرگ انرژی روسیه گفت: ما تنها کشوری در اروپا هستیم که واردات گاز آن 100 درصد به یک منبع – گازپروم بستگی دارد. او افزود که مولداوی برای اتصال شبکه برق خود به رومانی همسایه و در نتیجه به اتحادیه اروپا به کمک نیاز دارد.

او گفت: «مولداوی آسیب پذیرترین کشور در میان همسایگان اوکراین است. “امروز مولداوی به دوستان خوب و شرکای قابل اعتماد نیاز دارد.”

(1 دلار = 0.9119 یورو)

(گزارش توسط توماس اسکریت؛ ویرایش توسط Madeline Chambers و David Holmes)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.