آلبانی از سال 2023 مالیات بر درآمد مرتبط با رمزارز را آغاز می کند – مقررات بیت کوین نیوز

مقامات آلبانی در حال نهایی کردن مقرراتی هستند که مالیات بر درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را مجاز می کند. دولت در نظر دارد پس از تصویب قوانین لازم که برای رایزنی های عمومی پیشنهاد شده است، از سال 2023 وضع مالیات را آغاز کند. آلبانی قرار است از اوایل

کد خبر : 221132
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
آلبانی از سال 2023 مالیات بر درآمد مرتبط با رمزارز را آغاز می کند – مقررات بیت کوین نیوز


مقامات آلبانی در حال نهایی کردن مقرراتی هستند که مالیات بر درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را مجاز می کند. دولت در نظر دارد پس از تصویب قوانین لازم که برای رایزنی های عمومی پیشنهاد شده است، از سال 2023 وضع مالیات را آغاز کند.

آلبانی قرار است از اوایل سال آینده مالیات رمزنگاری را اعمال کند

پورتال محلی انگلیسی زبان Exit News روز جمعه گزارش داد که دولت آلبانی باید از سال 2023 بر اساس لایحه مالیات بر درآمد جدید جمع آوری مالیات بر درآمد از دارایی های رمزنگاری شده را آغاز کند. دولت همچنین امیدوار است در سال جاری قوانین و آئین نامه های دیگری را نیز به تصویب برساند تا این موضوع به طور جامع تنظیم شود.

قانون مالیات ویژه در حال حاضر برای مشاوره عمومی باز است. مفهوم مالیات بر دارایی های کریپتو و درآمد حاصل از دارایی های مجازی را معرفی می کند. دومی به عنوان «نماینده دیجیتالی از ارزشی که می‌تواند به شکل دیجیتال سپرده، معامله یا منتقل شود، و می‌تواند برای مقاصد پرداخت یا سرمایه‌گذاری یا به‌عنوان وسیله مبادله، از جمله اما نه محدود به ارزهای دیجیتال، استفاده شود» تعریف شده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می کند، با این حال، این تعریف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را پوشش نمی دهد. این در حالی است که تعداد فزاینده ای از مقامات پولی در سراسر جهان در حال توسعه نسخه دیجیتالی فیات های ملی خود هستند. این فهرست شامل قدرت های بزرگی مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین و فدراسیون روسیه است.

قانون آلبانی همچنین استخراج ارز دیجیتال را به عنوان فعالیتی با استفاده از توان محاسباتی برای تأیید تراکنش ها و به دست آوردن دارایی های مجازی در مبادله تعریف می کند. استخراج ارزهای رمزنگاری شده یک منطقه خاکستری بوده است، اگرچه مجریان قانون به دنبال تاسیسات استخراج غیرقانونی در کشور هستند و برخی از اپراتورهای آنها را متهم کرده اند.

بر اساس قانون جدید، هر گونه درآمد حاصل از تراکنش‌های رمزنگاری یا استخراج، زمانی که در نتیجه فعالیت تجاری دریافت شود، به عنوان درآمد شرکت طبقه‌بندی می‌شود. و هنگامی که ذینفعان افراد خصوصی باشند، باید مالیات بر عایدی سرمایه 15 درصد را بپردازند.

ناظر مالی وظیفه دارد چارچوب نظارتی رمزارز را گسترش دهد

در اوایل این ماه، پارلمان آلبانی به سازمان نظارت مالی (AFSA) دستور داد تا مقررات جدیدی را در مورد ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2022 تهیه و تصویب کند. قانون آلبانی به پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد به طور قانونی در این کشور کار کنند، اما هیچ نهاد دارای مجوز در حال حاضر در آلبانی فعالیت نمی‌کند. ، خروج نیوز خاطرنشان کرد.

دو سال پیش، آلبانی نیز قانونی با عنوان “بازارهای مالی مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده” را تصویب کرد. در حالی که بسیاری از این قانون استقبال کرده‌اند، منتقدان این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا کشور کوچک اروپای جنوب شرقی، که همچنان امیدوار به اتحادیه اروپا است، می‌تواند به درستی بخش کریپتو خود را تنظیم کند تا از استفاده از آن برای پولشویی جلوگیری کند، چیزی که در تلاش است تا در فیات به آن دست یابد. فضا.

قانونگذار به گزارش اخیر کمیته کارشناسان شورای اروپا در مورد ارزیابی اقدامات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (Moneyval) اشاره کرد که گام های بیشتری را در رابطه با خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال توصیه می کرد. در نوامبر 2021، AFSA دو آیین نامه اول خود را برای اجرای قانون بازارهای رمزنگاری، که الزامات سرمایه و مجوز را برای نهادهایی که با دارایی های دیجیتال کار می کنند، معرفی کرد، تصویب کرد.

برچسب ها در این داستان

آلبانی، آلبانی، صورتحساب، رمزنگاری، دارایی های رمزنگاری، درآمد رمزنگاری، سود رمزنگاری، ارزهای رمزنگاری شده، ارز دیجیتال، پیش نویس قانون، قانون، مقررات، مقررات، مالیات، مالیات

آیا انتظار دارید آلبانی تا پایان سال مقررات جامعی را برای فضای رمزنگاری خود اتخاذ کند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.