آقای بایدن به تیم خود یادآوری کن که این کوچه بن‌بست است

[ad_1] در اینجا باید ۱۰ نکته را به تیم بایدن یادآوری کرد: ۱. اگر«برجام» هنوز باقی مانده است به خاطر تعهد جمهوری اسلامی ایران بوده است نه آمریکا. ۲. آمریکا برجام را ترک کرده است و اگر قرار بر راستی آزمایی باشد باید واکنش آمریکایی ها در دوره جدید راستی آزمایی شود. ۳. همه دشمنان

کد خبر : 14784
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
آقای بایدن به تیم خود یادآوری کن که این کوچه بن‌بست است

[ad_1]

در اینجا باید ۱۰ نکته را به تیم بایدن یادآوری کرد:

۱. اگر«برجام» هنوز باقی مانده است به خاطر تعهد جمهوری اسلامی ایران بوده است نه آمریکا.

۲. آمریکا برجام را ترک کرده است و اگر قرار بر راستی آزمایی باشد باید واکنش آمریکایی ها در دوره جدید راستی آزمایی شود.

۳. همه دشمنان منطقه ای برجام از بدنام ترین دولت های جهان هستند و در طول چهار سال گذشته برای نابودی آن هر چه در توان داشتند انجام دادند و اکنون نیز درحال کارشکنی  هستند.

۴- باید به یاد داشته باشید که نمی توانید به متحدان خود در منطقه اعتماد کنید؛ همان ها که ترامپ را وارد بازی های پر هزینه کردند و با لابی های قدرتمند و نیز افراط گرایانی همچون تام کاتز ، کاتن، بولتون و پمپئو او را زمین زدند.

۵- شخص ترامپ تجربه تلخی داشت؛ او سخت تحت تاثیر تندروها و نئو کان هایی بود که اجازه نمی دادند واقعیات را ببیند. به او گفته بودند با فشار حداکثری در همان ماه های نخست موفق خواهد شد، اما نشد!

۶- در جریان خروج امریکا از برجام خسارت زیادی به ایران وارد شد و بازگشت به قبل به جبران این خسارات نیاز دارد.

۷- تجربه خروج از برجام به اعتبار و حیثیت آمریکا ضربه زد و هنر دولت بایدن در این خواهد بود که این اعتبار از دست رفته را با عقلانیت احیا کند.

۸- حرف های آقای بلینکن که گفته ابتدا باید ایران با عمل کامل به تعهداتش اقدام کند و سپس راستی آزمایی آن آغاز شود و پس از آن  آمریکا برای بازگشت آماده خواهد شد، نه پشتوانه منطقی دارد و نه وجاهت و مبنای قانونی، زیرا اولا راستی آزمایی از وظایف آژانس بین المللی انرژی هسته ای است و دوم اینکه تاکنون همه فعالیت های هسته ای ایران را مرجع اصلی یعنی آژانس تایید کرده و حتی خود سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) نیز بر آن مهر تایید زده بود

(دن کوتس رئیس اطلاعات ملی آمریکا و جینا هاسپل رئیس وقت سیا در سال ۲۰۱۹ در گزارشی به کمیته اطلاعاتی سنا رسما تایید کردند که ایران به تعهداتش پایبند بوده است:‌ «ما گمان نمی‌کنیم که ایران فعالیت‌های قابل تأملی داشته باشد که در نظر ما برای تولید سلاح هسته‌ای الزامی است.»)

۹- برای اصلاح سیاست های ترامپ زمان زیادی ندارید؛ شما با یک بسیج عمومی ناشی از وحشتی که ترامپ در جامعه آمریکایی ایجاد کرده بود و همچنین آرای میلیون ها بی تفاوت خاکستری، قدرت را از وی پس گرفتید، اما نباید فراموش کرد که ترامپ ۷۵ میلیون رای آسان داشت و در ۴ سال آینده او یا یک فرد دیگر از اردوگاه این جریان تندرو به راحتی قادر به شکست دمکرات ها خواهد بود.

۱۰- وجهه آمریکا که در طول تاریخ ۴۰۰ ساله اش به کشوری جنگ افروز و ویرانگر تبدیل شده، با تیم کینه ورز و بی رحم ترامپ بیش از پیش به تباهی کشیده شد تا جایی که حنی راه ورود دارو به ایران را بست.

310 310

[ad_2]

لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.