آقایون، کمی هم مبادی آداب باشید لطفا

برترین‌ها: همانطور که نکات بسیار زیادی درباره‌ی بهداشت بانوان همیشه گوشزد می‌شود، نکاتی هم درباره‌ی بهداشت آقایان وجود دارد که اتفاقا رابطه مستقیمی با سلامت آن‌ها دارد. در اکثر موارد، مردان کمتر به بهداشت فردی خود اهمیت می‌دهند. کار در بیرون از منزل باعث شده که آنان بیش از دیگران در معرض آلودگی ها باشند،

کد خبر : 7125
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
آقایون، کمی هم مبادی آداب باشید لطفا


برترین‌ها: همانطور که نکات بسیار زیادی درباره‌ی بهداشت بانوان همیشه گوشزد می‌شود، نکاتی هم درباره‌ی بهداشت آقایان وجود دارد که اتفاقا رابطه مستقیمی با سلامت آن‌ها دارد. در اکثر موارد، مردان کمتر به بهداشت فردی خود اهمیت می‌دهند. کار در بیرون از منزل باعث شده که آنان بیش از دیگران در معرض آلودگی ها باشند، خواه کارمند یک اداره ی دولتی باشند، خواه کارگر معدن. در هر صورت تماس با اشیای عمومی سبب انتقال حجم وسیعی از آلودگی ها به آنها خواهد شد. پس بهتر است این بار بیش از همیشه به بهداشت فردی خود اهمیت دهند.

بهداشت فردی آقایان فقط مختص به ظاهر آنها نیست و حتی فراتر از آن در رابطه جنسی و در زندگی زناشویی نیز تاثیر بسزایی دارد. در این مطلب، چند نکته مهم درباره‌ی بهداشت آقایان را توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱. صورت خود را بشویید

هر روز میلیون‌ها سلول مرده در سطح پوست تجمع می‌یابند که با شستن صورت می‌توان از شر آن‌ها و چربی‌های سطح پوست و بسته شدن منافذ پوست راحت شد. به طور کلی پوست صورت مردان ضخیم‌تر از پوست صورت زنان است و کمتر به مواد بهداشتی مانند پاک کننده‌های صورت و کرم‌های مرطوب کننده حساسیت نشان می‌دهد. بهتر است از این مواد نیز غافل نشوید.

۲. از موهای زیر پوستی جلوگیری کنید

چنانچه اغلب روی صورتتان موهای زیرپوستی مشاهده می‌کنید، لازم است قبل از اصلاح برای مدت پنج دقیقه پوست صورت را با ژل، روغن یا کرم‌های اصلاح نرم کنید. این محصولات حاوی اسانس‌های روغنی، آنتی اکسیدان و ویتامین‌هایی هستند که برای پوست‌های حساس مناسب‌اند. همیشه از تیغ‌های تیز استفاده کنید و آنها را در جهت رشد موها روی پوست حرکت دهید. بعد از اصلاح از نرم کننده پوست استفاده کنید.

۳. تیغ اصلاح خود را تعویض کنید

بدون داشتن تیغ تیز، آنچه روی صورت و گردنتان باقی می‌ماند، لکه‌های قرمز است که موجب التهاب پوستتان هم می‌شود. پس قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هر از گاهی تیغ اصلاح خود را عوض کنید.

۴. بوی پا را از بین ببرید

هر روز پای خود را با وسیله‌ای مانند سنگ پا یا سوهان مخصوص اسکراب بزنید. سریعاً بعد از بیرون آمدن از حمام و بعد از شستن پاها، آن‌ها را خشک کنید و فضای بین انگشتان را هم فراموش نکنید. برای اینکه پا‌ها بوی نگیرند، قبل از پوشیدن جوراب از محصولات ضد عرق استفاده کنید.

بهداشت اقایان

۵. از موی زاید بینی و گوش غافل نشوید

یکی دیگر از مسائلی که آقایان برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت فردی باید به آن توجه کنند کوتاه کردن مو‌های اضافی بینی و گوش‌ها است. با یک قیچی کوچک، مو‌هایی که از بینی تان بیرون زده است را کوتاه کنید. همین کار را با مو‌های زاید گوش‌ها نیز انجام دهید. ولی یادتان باشد مو‌های بینی را با موچین از ریشه نکنید که این کار ضرر دارد.

۶. زیر بغل‌ها را اصلاح کنید

اکثر آقایان توجهی به اصلاح مو‌های زاید زیر بغل شان ندارند. اما باید بدانید که زیر بغل‌ها لانه باکتری بوده و منبع ایجاد بوی بد بدن هستند؛ بنابراین لازم است که روزانه بعد از کار یا ورزش دوش بگیرید و این نواحی شسته شود. حتما مو‌های این قسمت را اصلاح کنید تا عرق، آن را تبدیل به لانه باکتری‌ها نکند.

۷. به آراستگی بدنتان توجه کنید

اگر مو‌های سرتان کم‌پشت شده است، ممکن است مو‌های بینی، پشت کمر و گوش‌هایتان بیشتر جلب توجه کنند، چون با قدرت هرچه بیشتر در سر جای خود قرار گرفته‌اند! با استفاده از قیچی، موزر، موچین یا هر وسیله دیگری که بهتر می‌دانید مو‌های اضافی را کوتاه کنید یا آن‌ها را جدا کنید. حتی وکس هم در سالن‌های آرایشی آقایان به صورت ویژه انجام می‌شود.

بهداشت اقایان

۸. دست و ناخن

طبق آمار تنها ۷۷ درصد از مردان دست‌های خود را به طور منظم و بعد از انجام کار می‌شویند، در حالیکه این رقم در زنان ۹۳ درصد است.

بسیاری از بیماری‌های تنفسی و گوارشی از طریق لمس چشم‌ها، بینی و دهان با دست‌های آلوده ایجاد می‌شوند. به علاوه تجمع باکتری‌ها زیر ناخن‌ها هم سبب انتقال به قسمت‌های مختلف بدن خواهد شد که برخی از این باکتری‌ها بیماری‌زا هستند. شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و یا بیشتر و کوتاه کردن ناخن‌ها، راه برای سالم ماندن هستند.

۹. از رشد مو‌های زیرپوستی جلوگیری کنید

اگر متوجه رشد مو‌های زیر پوستی شده اید بهتر است قبل از اصلاح به مدت ۵۵ دقیقه ریش تان را با خمیر یا موس اصلاح بپوشانید تا مو‌ها کاملا نرم و مرطوب شوند. از فرچه اصلاح کمک بگیرید. از ریش تراش با تیغ‌های تیز استفاده کرده و آن را در جهت رشد مو‌ها روی صورت بکشید. در نهایت بعد از اصلاح نیز از یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. می‌توانید به جای خمیر اصلاح، از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

۱۰. دهان، دندان و لثه

در صورت عدم استفاده از مسواک و نخ دندان، باکتری‌های دهان با تولید اسید راهی برای آسیب به دندان‌ها و عفونت‌های لثه می‌یابند. مردان با بیماری پریودنتال (بیماری لثه) با احتمال بیشتری به سرطان کلیه، پانکراس و خون مبتلا می‌شوند. همچنین این افراد سه برابر دیگران دچار اختلالات نعوظ می‌شوند. همچنین بیماری‌های قلبی، دیابت و آرتریت روماتوئید با بیماری‌های لثه در ارتباط‌اند.

بهداشت اقایان

۱۱. گوش‌ها

آیا پس از استحمام گوش‌هایتان را با گوش پاک‌کن تمیز می‌کنید؟ شاید الان زمان آن رسیده که این کار را متوقف کنید. فرو بردن گوش پاک‌کن تا قسمت عمیق مجرای گوش ممکن است سبب سوراخ شدن پرده‌ی گوش و در نهایت از دست دادن شنوایی و سرگیجه و درد گوش شود.

۱۲. بینی و سینوس‌ها

سینوس‌ها پناهگاه ویروس‌ها و باکتری‌هایی مثل استافیلوکوکوس اورئوس هستند. با غرغره کردن دهانشویه، استحمام با آب داغ و پاکسازی بینی و سینوس‌ها با ضد احتقان‌ها می‌توانید از رشد میکروب‌ها در این قسمت‌ها جلوگیری کنید.

بهداشت اقایان

۱۳. بشویید و خشک کنید

رعایت بهداشت جنسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نکات زیر شما را در داشتن بدنی سالم کمک می‌کند. پوست آلت تناسلی مردان متفاوت از بخش‌های دیگر نیست، شستن آن در روز حداقل یکبار هم کافی می‌باشد. برای جلوگیری از خارش، مردان باید بعد از حمام و شنا کردن و عرق کردن آلت تناسلی شان را خشک کنند. قبل از رابطه جنسی بهتر است آلت تناسلی شسته شود. بهترین راه برای جلوگیری از گسترش عفونت می‌باشد، تا جایی که احتمال انتقال را کاهش می‌دهد.

۱۴. بوی بد آلت تناسلی

برخی شکایت از بوی آلت تناسلی شان دارد، در صورتی که بسیار به پاکیزگی اهمیت می‌دهند. بهتر است به شستشوی روزانه و بعد از فعالیت‌های سنگین با تعریق زیاد ادامه دهید. آب و صابون لازمه‌های پاکیزگی می‌باشند. پس بجای آن به دنبال محصولات خاص و تحریک زا نباشید، فقط وضعیت را بدتر می‌کنند.

۱۵. لباس‌های زیر

شاید برخی از عنوان آن تعجب کنند، اما مردان باید روزانه لباس زیرشان را عوض کنند. این مورد به پیشگیری از ورود عفونت کمک می‌کند، از ایجاد حساسیت و بوی بد هم جلوگیری می‌کند. اگر هم به خاطر ورزشی یا فعالیتی عرق کرده‌اید، حتما حواستان باشد که لباس زیرتان را عوض کنید. جنس کتان بهترین گزینه برای پسران است تا هوا هم رد و بدل شود. اما گزینه مناسب و هوشمندانه‌ای برای شرایط ورزشی نیست.

۱۶. بعد از رابطه جنسی به دستشویی بروید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای رعایت بهداشت جنسی هم به آقایان و هم به بانوان توصیه می‌شود، رفتن به دستشویی است! ادرار شما این توانایی را دارد که در صورت وجود میکروب‌ها و باکتری‌ها که در اثر داشتن رابطه جنسی وارد مجاری ادراری شما شده‌اند را از بین ببرد.

بهداشت اقایان

۱۷. حواستان به خودتان باشد

بهترین گزینه این است که هر چند وقت یکبار آلت تناسلی تان را چک کنید و ببینید که حالت نامتعادلی نداشته باشند. مثلا اگر قرمزی، التهاب، زخم، زگیل یا دردی در این ناحیه داشتید، هرچه سریعتر نزد پزشک مراجعه کنید. زیرا با چنین تغییراتی فقط شرایط بیماری‌ها و عفونت‌های منتقله جنسی، سرطان و دیگر مشکلات را بیشتر می‌کنید. برخی توده‌هایی هم که مردان حس می‌کنند خیلی جدی نیستند، اما باید نزد یک پزشک متخصص رفت.

در صورت رعایت موارد ذکر شده، می‌توانید از مشکلات زیادی جلوگیری کنید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.