آغاز واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر و درخواست قرنطینه استان‌های با وضعیت قرمز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز همزمان با ۲۷۰ نفر از هموطنانی که در اثر کرونا جان باختند، خبر رسید شیرین بهرامی، دوبلور و گوینده جوان صدا و سیما، روز گذشته (پنجشنبه هفتم مرداد) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. همچنین خبر دیگری می گوید پیکر زنده‌یاد مهرزمان فخارمنفرد هنرمند هنرهای تجسمی که در اثر کرونا

کد خبر : 83845
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۴۵
آغاز واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر و درخواست قرنطینه استان‌های با وضعیت قرمز


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز همزمان با ۲۷۰ نفر از هموطنانی که در اثر کرونا جان باختند، خبر رسید شیرین بهرامی، دوبلور و گوینده جوان صدا و سیما، روز گذشته (پنجشنبه هفتم مرداد) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

همچنین خبر دیگری می گوید پیکر زنده‌یاد مهرزمان فخارمنفرد هنرمند هنرهای تجسمی که در اثر کرونا درگذشته  است فردا شنبه نهم مردادماه درقطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود .

بر اساس این خبر از مردم درخواست شده است که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و تاکید خانواده فخارمنفرد بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از حضور در بهشت‌زهرا خودداری کنند.

واقعیت این است که تعداد مرگ و میر در اثر کرونا نسبت به هفته گذشته کاهش یافته ولی باز هم بسیار بالاست. امروز آمار منتشر شده از وزارت بهداشت نمایانگر فوت ۲۷۰ هموطن طی شبانه روز گذشته در اثر کروناست.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲۷۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز هشتم مرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۸۵۶ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۶۲ نفر رسید و تا کنون سه میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. پنج هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۵۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲میلیون و ۱۸هزار و ۶۴۸ دُز رسید.  افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و پس از دریافت پیامک نوبت‌دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

نکته اینجاست از استانهای مختلف این درخواست شنیده می شود که قرنطینه شهرها و استانها جدی گرفته شود و دوباره به اجرا درآید. مثلا شکرالله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر ضرورت تعطیلی یک هفته ای منطقه جنوب غرب خوزستان (شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان) به جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.

همچنین دکتر علیرضا صداقت رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: با توجه به اوج‌گیری شمار مبتلایان موج پنجم کرونا در مشهد، قرنطینه کردن این کلانشهر برای مدت دست‌کم ۱۰ روز، راهکار مقابله با شیوع کرونا است.

ولی واقعیت این است که فعلا امکان این کار به لحاظ اقتصادی وجود ندارد.

توییت معنی دار جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره مرگ یک درمانگر طب سنتی در اثر کرونا هم گویای آن بود که تنها از دست واکسن و علم جدید کار ساخته است و با تکیه بر طب سنتی نمی توان مقابل کرونا ایستاد.

درباره واکسیناسیون کرونا هم امروز اخبار زیادی منتشر شده است. رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: براساس آخرین بیانیه سازمان بهداشت جهانی که چند روز قبل صادر شده، واکسن کرونا علیه تمام سویه‌های در گردش این ویروس در دنیا، به خصوص نوع دلتا (هندی) موثر است.

دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز جمعه سویه شایع در اغلب کشورها را دلتا اعلام کرد و افزود: نوع دلتا در کل دنیا از جمله ایران گسترش پیدا کرده و این نگرانی را به وجود آورده که این سویه در مقابل واکسن، از بین می رود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد واکسن در مقابل این سویه هم موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد پس از دریافت واکسن کرونا، بیمار هم می شوند یا نه؟ گفت: این موضوع امکان دارد و افراد می توانند با زدن واکسن هم به بیماری مبتلا شوند.

جزایری خاطرنشان کرد: این مطلب یک شایعه در فضای مجازی نیست و افراد با زدن واکسن کرونا هم باید مراقب خود باشند، اما این موضوع نباید در آنها ایجاد نگرانی کند.  

در خبر مهم دیگری معاون فنی گمرک ایران گفت: دومین محموله از محموله واکسن آسترازنکا اهدایی از طرف کشور ژاپن به ایران، ساعت ۴ صبح امروز (۸ مرداد ۱۴۰۰) وارد کشور شد.

آغاز واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر و درخواست قرنطینه استان‌های با وضعیت قرمز

همچنین امروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو از آغاز واکسیناسیون برخی گروه‌های شغلی پرخطر و همچنین بیماران دیابتی در کشور علیه کرونا خبر داد و در عین حال جزئیات آن را تشریح کرد.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: خوشبختانه به مناسبت عید غدیر و در آستانه روز خبرنگار با توجه به تامین مناسبی که در روزها و هفته‌های اخیر درباره واکسن کرونا وجود داشت و البته به نوعی رسیدن به حدنصاب قابل قبولی از واکسیناسیون افراد در گروه های سنی پرخطر، گروه‌های شغلی پرخطر و یعنی فاز سوم واکسیناسیون علیه کرونابه موازات و با دستور وزیر بهداشت آغاز شد و روز گذشته شاهد آغاز واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی یا گروه‌های پرخطر فاز سوم واکسیناسیون در سراسر کشور بودیم که شامل معلمین، آموزگاران، اصحاب رسانه و خبرنگاران، اساتید حوزه و دانشگاه، هموطنانی که در مراکز تربیتی و زندان‌ها به سر می‌برند، کارکنان بانک‌ها و … است.

در خبر دیگری هم رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، طول مدت آموزشی سربازان همچنان یک ماهه است.

۴٧۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.