آغاز ماجراجویی کی‌روش با لا سلسته

ایمان گودرزی؛ بازی با اروگوئه اولین بازی تدارکاتی ملی پوشان پس از بازگشت کارلوس کی روش و می توان گفت اولین بازی تدارکاتی بزرگ ایران پس از ۷ سال خواهد بود است، رقابتی که به دلیل حضور ستاره های بزرگ اروگوئه جذابیت فوق العاده ای برای بینندگان خواهد داشت. آبی آسمانی پوشان با تمام ستاره

کد خبر : 258525
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۴۳
آغاز ماجراجویی کی‌روش با لا سلسته


ایمان گودرزی؛ بازی با اروگوئه اولین بازی تدارکاتی ملی پوشان پس از بازگشت کارلوس کی روش و می توان گفت اولین بازی تدارکاتی بزرگ ایران پس از ۷ سال خواهد بود است، رقابتی که به دلیل حضور ستاره های بزرگ اروگوئه جذابیت فوق العاده ای برای بینندگان خواهد داشت. آبی آسمانی پوشان با تمام ستاره های خود از جمله سوارز، والورده و نونیز به در این بازی حضور پیدا کرد و تنها غایب بزرگ این تیم ادینسون کاوانی اسن که به دلیل مصدومیت حضور در این بازی را از دست داد. با هم به بررسی این بازی می‍پردازیم؛

اولین محک تیم کی‌روش

قبل از کارلوس کی روش قرار بر این بود که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان در این دیدار باشد اما شرایط به گونه ای رقم خورد که شاهد بازگشت کارلوس کی روش بر روی نیمکت ایران باشیم. صحبت مهدی تاج در مورد بازگشت کی روش به واقعیت پیوست تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سومین جام حهانی ایران با هدایت اقای کاریزماتیک باشد.

دیدار با اروگوئه از معدود دیدار های خوب تدارکاتی ایران در چند سال اخیر است. دیگر نه خبری از سیرالئون است و نه ازبکستان! از آخرین دیدار تدارکاتی ایران مقابل یک تیم صاحب نام ۷ سال می گذرد. سال ۲۰۱۵ بود که با کارلوس کی روش به مصاف سوئد و شیلی رفتیم. در دیدار مقابل سوئد بازنده میدان بودیم و با نتیجه ۳ بر ۱ تن به شکست دادیم. تک گل ایران را جواد نکونام در دقیقه ۲۴ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در تقابل با شیلی اما پیروز میدان بودیم. جواد نکونام در دقیقه ۲۱ و وحید امیری در دقیقه ۵۰ گل های ایران را وارد دروازه کلودیو براوو کردند تا در نهایت با نتیجه ۲ بر ۰ پیروز این جدال باشیم.

اروگوئه؛ این تیم نمی‌بازد!

حال پس از ۷ سال بار دیگر به مصاف یک تیم صاحب نام در دیداری تدارکاتی می رویم. اروگوئه ای که در ۵ دیدار اخیر خود برابر پاناما، آمریکا، مکزیک، شیلی و پرو در ۴ بازی برنده بوده و در تک بازی دیگر برابر آمریکا به تساوی رسیده است. نکته جالب این است که هیچ یک از این ۵ تیم موفق به باز کردن دروازه اروگوئه نشده اند. اروگوئه در این ۵ دیدار ۱۱ گل به ثمر رسانده و میانگین ۲.۲ گل به ازای هر بازی را به جا گذاشته است. ادینسون کاوانی با ۴ گل بهترین گلزن اروگوئه در ۵ دیدار اخیر این تیم است. ستاره ای که به علت مصدومیت از لیست تیم ملی اروگوئه برای مصاف با یوز های ایرانی کنار گذاشته شد.

دیگو آلونسو؛ غیر قابل پیش بینی!

دیگو آلونسو، سرمربی تیم ملی اروگوئه در دیدار های اخیر خود نشان داده علاقه ای به داشتن یک ترکیب ثابت ندارد و هر بازی با ترکیب جدیدی که به میدان می‌فرستد حریف را غافلگیر می‌کند. در دیدار مقابل پرو با چینش ۲-۴-۴. در دیدار با شیلی ۱-۳-۲-۴. در مصاف مکزیک ۱-۴-۱-۴. در تقابل با آمریکا ۲-۵-۳ و در دیدار برابر پاناما با چیدمان ۳-۳-۴ به میدان رفته است. این نشان دهنده انعطاف پذیری تاکتیکی اروگوئه است که با توجه به تاکتیک حریف های خود ترکیب های متفاوت با تاکتیک های جدید را وارد میدان می کند. این نگرش دیگو آلونسو، کار کارلوس کی روش و کادر فنی اش را برای آنالیز اروگوئه سخت می کند.

Uruguay appoint Diego Alonso as head coach | Reuters

هر خط، یک ستاره دنیای فوتبال!

از نکات ثابت ترکیب اروگوئه حضور فدریکو والورده در خط هافبک این تیم است. ستاره رئال مادرید که توانایی بازی کردن در ۳ پست مختلف را دارد، سکان دار خط هافبک این تیم در بازی های اخیر بوده است. رونالد آراخو از رکن های اصلی خط دفاعی این تیم در بازی های اخیر بوده است. مدافعی که توانایی بازی در پست مدافع وسط و هم چنین دفاع راست را دارد تا دست آلونسو برای چینش نفرات خط دفاعی خود باز باشد. در خط حمله این تیم، نام دو مهاجم خطرناک به چشم می خورد؛ لوییس سوارز و داروین نونیز. مهاجمانی که در سیستم ۲-۴-۴ اروگوئه سابقه بازی کنار یکدیگر را دارند و احتمالا باید منتظر حضور هر دو نفر آن ها یا دست کم یکی از آن ها در ترکیب ابتدایی اروگوئه در مصاف ایران باشیم.

Suárez, Giménez, Araujo, Valverde, Viña y Torreira se suman a la Celeste -  Eje21

بازی برابر اروگوئه فرصت خوبی برای تیم ملی ایران و کارلوس کی روش در راه آماده سازی برای جام جهانی قطر است. کارلوس کی روش استاد استفاده از ضد تاکتیک برابر تیم های بزرگ است. حال باید دید در این دیدار چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. دیداری که جمعه یک مهر ماه ساعت ۱۹:۳۰، به وقت تهران در اتریش برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.