آغاز فعالیت حضوری مدارس از امروز؛ اجباری یا اختیاری؟

سال تحصیلی کرونا زده  ۴۰۰-۱۳۹۹ به نیمه خود رسیده و در حالی رفته رفته زمستان را نیز پشت سر می گذارد که دانش آموزان به جز روزهای محدود حضور در مدرسه در هفته های ابتدایی آغاز سال، مابقی روزها پشت سیستم کامپیوتر، تلفن همراه و یا تلویزیون نشسته و آموزش را به طریقه غیرحضوری دریافت کرده

کد خبر : 10692
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
آغاز فعالیت حضوری مدارس از امروز؛ اجباری یا اختیاری؟



سال تحصیلی کرونا زده  ۴۰۰-۱۳۹۹ به نیمه خود رسیده و در حالی رفته رفته زمستان را نیز پشت سر می گذارد که دانش آموزان به جز روزهای محدود حضور در مدرسه در هفته های ابتدایی آغاز سال، مابقی روزها پشت سیستم کامپیوتر، تلفن همراه و یا تلویزیون نشسته و آموزش را به طریقه غیرحضوری دریافت کرده اند.

با کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در چندهفته اخیر، ستاد ملی مقابله با کرونا در پنجا و دومین جلسه اش تصمیم به بازگشایی مدارس برای برخی پایه های تحصیلی در شهرهای با وضعیت آبی و زرد از اول بهمن ماه گرفت که در ادامه به علت ابراز نگرانی اولیای دانش آموزان و اعلام مخالفت مسئولان بهداشت و درمان کشور به علت مخاطرات ناشی از افزایش ابتلا به بیماری، رفتن به کلاس درس همانند ابتدای سال تحصیلی، اختیاری شد.

علیرغم آنکه بسیاری از والدین موافق رفتن فرزندشان به مدرسه نیستند از سوی دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش دغدغه آموزش مهارت های پایه در کلاس اول و دوم را دارند و معتقدند آموزش حضوری به ویژه برای این دو پایه از جهات مختلف ضروری است. با این حال هنوز مشخص نیست استقبال از مدارس در این روزها چگونه خواهد بود؟

در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش شب گذشته توضیحاتی درباره نحوه بازگشایی مدارس ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه نگران بچه‌های پایه اول و دوم ابتدایی بودیم و فکر می‌کردیم از طریق آموزش مجازی نمی‌توانیم مطمئن شویم که آموزش لازم را دیدند و همچنین از سوی برخی خانواده‌ها هم تحت سؤال و فشار بودیم که بالاخره این بچه‌ها اینگونه یاد نمی‌گیرند و باید برایشان فکری کنید، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدرسه بیایند. 

وی افزود: همچنین عنوان شد دانش‌آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر و هنرجویان هنرستان‌ها برای دروس عملی و کارگاهی اجازه داشته باشند که با رعایت پروتکل‌ها در مدرسه حضور پیدا کنند. مسؤولان وزارت بهداشت نگرانی‌هایی را ابراز کردند که ممکن است خانواده‌ها به خاطر شیوع بیماری نگران باشند و درخواستشان این بود که این موضوع به صورت اختیاری باشد و خانواده‌ها مختار باشند تا از این امکان استفاده کنند.

طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش، بر این اساس از امروز (اول بهمن ماه)، این سیاست در صورت صلاحدید خانواده‌ها، اجرا خواهد شد.

۴۷۲۳۷



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.