آغاز خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد/ مقررات منع آمد و شد لغو شد

[ad_1] منابع رسانه‌ای عراق امروز (سه شنبه) اعلام کردند که حامیان جریان صدر با پایان سخنرانی مقتدی صدر رهبر این جریان، درحال خروج از منطقه سبز بغداد هستند. همزمان با آغاز خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد، فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای از لغو مقررات ممنوعیت آمد و شد در تمامی استان

کد خبر : 248717
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
آغاز خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد/ مقررات منع آمد و شد لغو شد

[ad_1]

منابع رسانه‌ای عراق امروز (سه شنبه) اعلام کردند که حامیان جریان صدر با پایان سخنرانی مقتدی صدر رهبر این جریان، درحال خروج از منطقه سبز بغداد هستند.

همزمان با آغاز خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد، فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای از لغو مقررات ممنوعیت آمد و شد در تمامی استان های عراق خبر داد.

شبکه روسیا الیوم نیز اعلام کرد که افراد مسلح مستقر در منطقه نیز درحال خروج از منطقه سبز بغداد هستند.

حامیان صدر پس از آن خروج از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند که رهبر این جریان در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاقات پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از جریان صدر تبری می‌جوییم.»

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من از اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

مقتدا صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

دوشنبه حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست اقدام به یورش به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد کردند و طبق گزارش‌های غیر رسمی طی درگیری در این منطقه چند صد تن کشته و مجروح شدند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.