آغاز بخش تئاتر خیابانی جشنواره مقاومت از میدان امیرچخماق یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، بخش تئاتر خیابانی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در استان یزد و در جوار مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس واقع در میدان امیرچخماق یزد کار خود را آغاز کرد. در ابتدای این مراسم، مسئولان و

کد خبر : 269175
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
آغاز بخش تئاتر خیابانی جشنواره مقاومت از میدان امیرچخماق یزد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، بخش تئاتر خیابانی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در استان یزد و در جوار مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس واقع در میدان امیرچخماق یزد کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم، مسئولان و هنرمندانِ حاضر در جشنواره بر سر مزار شهیدانِ گمنامی که در میدان امیرچخماق به خاک سپرده شده‌اند حاضر شدند و با تقدیم گُل با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

نخستین سخنران این مراسم احسان عابدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بود.

عابدی گفت: جشنواره تئاتر مقاومت یکی از رویدادهای با اصالت و ماندگار در عرصه هنر است. این رویداد در سال‌های برگزاری‌اش توانسته جریان‌ساز باشد و ما هم مفتخریم که میزبان بخش خیابانی این رویداد هنری هستیم. به طور حتم برکات این جشنواره به فضای هنریِ یزد خواهد رسید.

وی ادامه داد: هنر مقاومت هنری انسانی است و مختص به جغرافیای خاصی نیست. هر جا که جریانی به حق در مقابل ظلم قدعلم کند عنوان مقاومت به آن تعلق خواهد داشت. بهترین آثار سینمایی و تئاتری دنیا هم در همین عرصه‌ی مقاومت شکل گرفته است.

عابدی تاکید کرد: مردم ایران ثابت کرده‌اند که در عرصه مقاومت کارنامه‌ی ماندگاری دارند. این هنرِ هنرمندان است که مقاومت مردم ایران را به ایرانیان و جهانیان بشناسانند.
مدیرکل ارشاد استان یزد در پایان صحبت‌هایش گفت: تشکر می‌کنم از همه مسئولان استان و به خصوص استاندار محترم یزد که حامی اصلی ما برای برگزاری این رویداد هنری هستند.

سخنران بعدی این مراسم دبیر جشنواره بود. سید وحید فخر موسوی دبیر این دوره از جشنواره ضمن خیرمقدم به گروه‌های نمایشی گفت: تئاتر مقاومت امروز جریان پویایی است که با حضور شما هنرمندان عزیز حیات دارد و امید است بتوانیم شعار جشنواره یعنی اجرای آثار در گستره ایران را در حد توان خود محقق سازیم.

وی تصریح کرد: مسئولان هنر دوست یزد همواره در کنار هنرمندان بوده‌اند و امروز نیز با میزبانی این بخش از جشنواره ما را یاری کردند و از این عزیزان کمال تشکر را دارم.
دبیر جشنواره تئاتر مقاومت گفت: امسال برای اولین بار جشنواره تئاتر مقاومت بین‌المللی شد. امسال جشنواره را با اجرا در اربعین آغاز کردیم؛ ۱۲۰ گروه به اربعین اعزام شدند و طی هفت روز در مسیر پیاده‌روی اربعین اجراهایی را برای زائران برگزار کردند.

وی تاکید کرد: اکنون و در یزد دومین بخش از جشنواره یعنی بخش خیابانی را برگزار می‌کنیم. تمام زحمات برگزاری این رویداد برعهده‌ی عزیزانمان در استان یزد بوده است.
فخرموسوی درباره بخش‌های بعدی جشنواره تئاتر مقاومت گفت: بخش بعدی رادیو تئاتر است که طیِ هفته‌های آتی در شیراز برگزار می‌شود. بخش صحنه‌ای را هم در مشهد روی صحنه می‌بریم. همچنین تولیدات بخش تله‌تئاتر را هم در براساس توافقی که با سازمان صدا و سیما داشته‌ایم از رسانه‌ی ملی پخش می‌کنیم.

در پایان این مراسم با حضور حسین مسافرآستانه، فرهاد بشارتی، هوشنگ هیهاوند، وحید فخرموسوی و مسئولان استان استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری یزد از پوستر بخش خیابانیِ هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی شد.

اجراهای بخش خیابانی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت طی چهار روز و از ۲۶ تا ۲۹ مهر با حضور ۱۳ گروه از ۱۰ استان کشور در شهر یزد برگزار می‌شود.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.