آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

وب‌سایت گجت‌نیوز – حسین مرادی: اخیرا لیست گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان منتشر شد که محصولات شرکت‌های بوگاتی، لامبورگینی و پاگانی در این لیست خوش درخشیدند. بسیاری از خودروسازان بزرگ برای مشتریان خاص خود محصولات ویژه‌ای را به صورت سفارشی به تولید می‌رسانند که به دلیل امکانات و تجهیزات منحصربه‌فرد خود از قیمت بسیار زیادی برخوردارند.

کد خبر : 2068
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان


وب‌سایت گجت‌نیوز – حسین مرادی: اخیرا لیست گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان منتشر شد که محصولات شرکت‌های بوگاتی، لامبورگینی و پاگانی در این لیست خوش درخشیدند.

بسیاری از خودروسازان بزرگ برای مشتریان خاص خود محصولات ویژه‌ای را به صورت سفارشی به تولید می‌رسانند که به دلیل امکانات و تجهیزات منحصربه‌فرد خود از قیمت بسیار زیادی برخوردارند. امروزه شرکت‌هایی، چون بوگاتی، لامبورگینی، کونیگ زگ، استون مارتن و پاگانی در تولید این خودرو‌ها تخصص ویژه‌ای دارند و بیشترین خودرو‌های گران قیمت متعلق به آنهاست. از این رو قصد داریم شما را با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان آشنا کنیم.

۱۵. استون مارتین والکری

قیمت: ۳.۲ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

شرکت استون مارتین تا به امروز هایپکار هیبریدی والکری را روانه بازار نکرده، اما مدتی قبل با قیمت ۳.۲ میلیون دلار در مدت کوتاهی ظرفیت فروش آن تکمیل شده است. کارشناسان حوزه خودرو برای آن قیمت ۲.۶ تا ۳.۹ میلیون دلاری را پیش‌بینی کرده‌اند. این خودرو از موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بهره می‌برد که توسط شرکت Cosworth به تولید رسیده است.

این پیشرانه قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۱ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این هایپرکار در مدل استاندارد فقط در ۱۵۰ دستگاه به تولید می‌رسد و از مدل AMR آن نیز فقط ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد.


۱۴. بوگاتی شیرون پور اسپورت

قیمت: ۳.۳ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

بوگاتی شیرون پور اسپورت با قیمت ۳.۳ میلیون دلار در جایگاه چهاردهم این لیست قرار دارد. خودرویی که قرار بود در نمایشگاه ژنو به معرض نمایش درآید، اما به دلیل کروناویروس این نمایشگاه لغو شد. طراحان این خودرو روی آیرودینامیک، وزن کمتر و توزیع بهتر قدرت تمرکز داشته‌اند. بوگاتی شیرون پور اسپرت از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربو بهره می‌برد که برای آن گیربکس بهبود یافته‌ای در نظر گرفته شده است.

این خودرو از همان قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری مدل قبلی خود بهره می‌برد، اما ردلاین آن حدود ۲۰۰ واحد افزایش پیدا کرده و اکنون به ۶۹۰۰ رسیده است. در بدنه این خودرو نیز شاهد تغییراتی نسبت به گذشته هستیم که اکنون از بال عقب بزرگ‌تر و نمای جلوی آیرودینامیک بهره می‌برد.


۱۳. بوگاتی ویرون Vivere منصوری

قیمت: ۳.۴ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

این بوگاتی ویرون را باید یک ستاره واقعی دانست. ویرون Vivere یک خودرو منحصربه‌فرد بوده که شرکت منصوری آن را به تولید رسانده و با قیمت ۳.۴ میلیون دلاری به بازار عرضه می‌کند. شرکت منصوری تاکنون فقط دو دستگاه از این خودرو ویژه را با بخش‌های فیبر کربنی بدنه و کابین چرمی به تولید رسانده است. بوگاتی ویرون Vivere از موتور ۱۲۰۰ اسب بخاری بهره می‌برد و حداکثر سرعت آن نیز ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.


۱۲. W موتورز لایکن هایپر اسپورت

قیمت: ۳.۴ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

این شرکت خودروسازی که در شهر دوبی امارات مستقر است برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ از سوپرکار لایکن هایپر اسپورت پرده برداشت و نگاه بسیاری را به خود معطوف ساخت. این خودرو با قیمت ۳.۴ میلیون دلار سومین خودرو گران قیمت صفر در زمان خود محسوب می‌شود. لاکین هایپر اسپرت از چراغ‌های جلو LED و صفحه‌نمایش هالوگرافیک در کنسول مرکزی بهره می‌برد. برای این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربو در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۸۰ اسب بخار و گشتاور ۹۶۰ نیوتن‌متری تولید کند.


۱۱. پاگانی هوایرا رودستر BC

قیمت: ۳.۵ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

شرکت پاگاهی مدتی قبل مدل استاندارد پاگاهی هویرا را به تولید رساند و اکنون تصمیم به عرضه نسخه رودستر BC گرفته است. این خودرو در سال گذشته با موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو معرفی شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۴۹ نیوتن‌متری را به تولید برساند. رانندگان می‌توانند با این خودرو رانندگی بدون سقف را تجربه کنند. البته شرکت پاگانی فقط ۴۰ دستگاه از این خودرو را تولید کرده است.


۱۰. لامبورگینی سیان

قیمت: ۳.۶ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

لامبورگینی سیان را باید پلی به آینده محصولات این شرکت خودروسازی دانست. هرچند لامبورگینی سیان مبتنی بر آونتادور SVJ طراحی شده است، اما از ظاهر هیولاگونه‌ای بهره می‌برد و نخستین محصول الکتریکی شده لامبورگینی شناخته می‌شود. این خودرو از موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بهره می‌برد و برای آن یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز در نظر گرفته شده است. مجموع قدرت تولیدی توسط قوای محرکه این خودرو ۸۱۹ اسب بخار است و به همین دلیل باید آن را قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ دانست. فقط ۶۳ دستگاه از سیان تولید خواهد شد و قیمت آن نیز حدود ۳.۶ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود.


۹. بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+

قیمت: ۳.۹ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

طبق اعلام شرکت بوگاتی خودرو شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ موفق شد در ابتدای سال ۲۰۲۰ رکورد سرعت ۴۲۸ کیلومتری را بشکند. این خودرو دارای قیمت ۳.۹ میلیون دلاری است و فقط ۳۰ دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رسید.


۸. لامبورگینی وننو

قیمت: ۴.۵ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

لامبورگینی وننو در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ فقط در تعداد ۱۴ دستگاه به تولید رسیده و با وجود اینکه در ساخت آن از پلتفرم آونتادور استفاده شده است، اما با قیمت ۴.۵ میلیون دلار به فروش می‌رسد. این خودرو از موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۹ نیوتن‌متر به تولید برساند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت این خودرو نیز ۲.۹ ثانیه اعلام شده است و تا به امروز به عنوان گران‌ترین لامبورگینی مدرن تاریخ محسوب می‌شود.


۷. کونیگ زگ CCXR Trevita

قیمت: ۴.۸ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

کونیگ زگ CCXR Trevita در مدل الماس دار دارای قیمت ۴.۸ میلیون دلاری است. طراحان برای ساخت این خودرو بدنه‌ای از فیبر کربن با پوشش الماس را در نظر گرفتند. این خودرو گران قیمت از موتور ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری توئین توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۰۴ اسب بخار را به تولید برساند. البته فقط ۳ دستگاه از این خودرو به تولید رسیده است.


۶. پاگانی هوایرا ایمولا

قیمت: ۵.۴ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

پاگانی هوایرا ایمولا برای نخستین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۹ اعلام حضور کرد، محصولی که طرفدارانش آن را هایپرکار آرزو‌ها می‌دانند. این خودرو از موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو هوایرا ایمولا بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با ۸۲۷ اسب بخار و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن‌متری را به تولید برساند. هوایرا ایمولا به عنوان قدرتمندترین خودرو پاگانی محسوب می‌شود که نسبت به BC رودستر حدود ۳۶ اسب بخار قوی‌تر است. بال عقب بزرگ و ورودی‌های هوای روی سقف این خودرو به جذابیت آن افزوده است. پاگاهی هوایرا ایمولا را باید خودرویی بسیار کمیاب دانست؛ چراکه فقط ۵ دستگاه از این خودرو به تولید رسیده است.


۵. بوگاتی دیوو

قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

دیوو جزو محصولات جدید بوگاتی محسوب می‌شود که با شیرون دارای اشتراکات زیادی است، اما شرکت بوگاتی برای توجیه قیمت ۵.۸ میلیون دلاری آن تغییرات گسترده‌ای را در نظر گرفته است. وزن این خودرو با رینگ‌های سبک‌تر، اینترکولر فیبر کربنی و حذف متریال سرکوب‌کننده صدا کاهش پیدا کرده است. هرچند قدرت آن نسبت به بوگاتی شیرون تفاوتی ندارد، اما طراحان آیرودینامیک آن را ارتقا داده‌اند و در پیست ناردو نسبت به شیرون حدود ۸ ثانیه سریع‌تر شده است. از بوگاتی دیوو فقط ۴۰ دستگاه تولید شده است.


۴. مرسدس-مایباخ اکسلرو

قیمت: ۸ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

مرسدس-مایباخ اکسلرو خودرویی تک ساخت محسوب می‌شود که فولدا، زیرمجموعه گوودیر به تولید رسیده است. از این خودرو در سال ۲۰۰۴ پرده‌بردای شد، خودرویی که از موتور ۱۲ سیلندر توئین توربو بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن‌متری را به تولید برساند. حداکثر این خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است. هر چند قیمتی رسمی آن ۸ میلیون دلار عنوان شده است، اما در حال حاضر با قیمت بیش از ۱۰ میلیون دلار به فروش می‌رسد.


۳. بوگاتی Centodieci

قیمت: ۹ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

در سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی هایپکار فول‌العاده کمیاب بوگاتی Centodieci بوده‌ایم، خودرویی که فقط ۱۰ دستگاه از آن ساخته شده است و از دلایل تولید آن نیز می‌توان به ادای احترام به EB۱۱۰ و گرامی‌داشت صد و دهمین سالگرد تاسیس بوگاتی اشاره کرد. استایل ویژه این خودرو برای همه جذاب نخواهد بود، اما خریداران قطعا به یک خودرو خاص دسترسی خواهند داشت.


۲. رولزرویس Sweptail

قیمت: ۱۲.۸ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

رولزرویس Sweptail از لحاظ فنی شایسته این است که به آن لقب گران‌ترین خودرو تاریخ را بدهیم، اما شرکت رولزرویس قیمت رسمی آن را اعلام نکرده است و فقط منابع حوزه خودرو قیمت آن ۱۲.۸ میلیون دلار پیش‌بینی می‌کنند. شرکت رولزرویس برای تولید این خودرو بیش از ۴ سال زمان صرف کرده است.


۱. بوگاتی La Voiture Noire

قیمت: ۱۲.۵ میلیون دلار

آشنایی با گران‌ترین خودرو‌های مدرن جهان

قیمت رسمی بوگاتی La Voiture Noire حدود ۱۲.۵ میلیون دلار اعلام شده است، اما قیمت فروش آن ۱۸.۷ میلیون دلار بوده که به همین دلیل گران‌ترین خودرو مدرن جهان لقب می‌گیرد. این خودرو را باید مدل مدرن از تایپ ۵۷ SC آتلانتیک دانست که از همان موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی شیرون بهره می‌برد و قدرتی برابر با ۱۴۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متری تولید می‌کند. برای این خودرو ۶ خروجی اگزوز، رینگ‌های رادیکال و نشان نورانی در عقب در نظر گرفته شده است. بوگاتی La Voiture Noire فقط در تعداد ۱ دستگاه به تولید رسیده است.

منبع: motor۱



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.