آسیا FX اندکی پیش از داده های تورم ایالات متحده، افزایش یورو توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز نوشته امبار واریک Investing.com– اکثر ارزهای آسیایی در روز دوشنبه حرکت اندکی داشتند، زیرا احتیاط پیش از انتشار آمارهای تورم کلیدی ایالات متحده در هفته جاری آغاز شد، در حالی که یورو رشد خود را به دلیل انتظارات افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا افزایش داد. افزایش 0.1٪، در حالی

کد خبر : 254223
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
آسیا FX اندکی پیش از داده های تورم ایالات متحده، افزایش یورو توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز

نوشته امبار واریک

Investing.com– اکثر ارزهای آسیایی در روز دوشنبه حرکت اندکی داشتند، زیرا احتیاط پیش از انتشار آمارهای تورم کلیدی ایالات متحده در هفته جاری آغاز شد، در حالی که یورو رشد خود را به دلیل انتظارات افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا افزایش داد.

افزایش 0.1٪، در حالی که افزوده 0.2٪. فشار بر اکثر ارزهای آسیایی پس از کاهش بیشتر دلار از بالاترین سطح 20 سال اخیر در هفته گذشته کاهش یافت. اما تعطیلات بازار در چین و هنگ کنگ باعث کاهش حجم معاملات منطقه شد.

قیمت 0.4% سقوط کرد و به 108.61 رسید، در حالی که در محدوده مشابهی سقوط کرد. به دلیل اینکه سرمایه گذاران پس از یک ماه سودهای قوی، برخی از شرط های طولانی را باز کردند، دلار آمریکا مشمول سود شد.

قدرت در آمریکا که در روز دوشنبه 0.5 درصد جهش کرد، بر دلار نیز تأثیر گذاشت، زیرا سرمایه گذاران در سال جاری افزایش شدید نرخ بهره را افزایش دادند. این بانک در هفته گذشته نرخ های بهره را به میزان بی سابقه 75 واحد افزایش داد، زیرا در تلاش برای مبارزه با سطوح تورم غیرقابل مشاهده بود.

نقطه تمرکز اصلی این هفته داده های ایالات متحده است که در روز سه شنبه منتشر می شود، که تا حد زیادی انتظار می رود مسیر دلار را در کوتاه مدت دیکته کند.

بازارها انتظار دارند که تورم از بالاترین رقمی که در اوایل سال جاری به ثبت رسیده بود، بیشتر عقب نشینی کند که عمدتاً با کاهش قیمت سوخت کمک می کند. اما انتظار می‌رود این رقم همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باشد.

بانک مرکزی بارها اعلام کرده است که تا زمانی که تورم نشانه های واضحی از رسیدن به هدف خود را نشان دهد، به افزایش شدید نرخ بهره ادامه خواهد داد. بازارها با افزایش 75 واحدی توسط فدرال رزرو در هفته آینده قیمت گذاری می کنند.

قدرت دلار و کاهش شکاف بین نرخ‌های وام‌دهی آسیایی و ایالات متحده باعث شد که بسیاری از ارزهای منطقه در برابر دلار در سال جاری به شدت کاهش پیدا کنند.

ین ژاپن یکی از بدترین آسیب ها از این موضوع بود و به سطوحی که آخرین بار در طول بحران مالی آسیا در سال 1998 مشاهده شده بود، سقوط کرد. عدم تمایل بانک مرکزی ژاپن به افزایش نرخ بهره نیز یکی از عوامل کلیدی در ضعف ین است.

ضعف ین باعث درخواست مجدد مقامات دولتی برای مداخله در بازارهای ارز شد، اگرچه تاکنون چنین اقداماتی ارائه نشده است.

تمایل به بازارهای آسیایی نیز تا حدودی به دلیل این که ایالات متحده قصد دارد صادرات فناوری به چین را محدود کند، کاهش یافت. این اقدام می تواند انتقام پکن را به دنبال داشته باشد و جنگ تجاری دیگری را بین دو کشور به راه بیندازد.

بیشترین کاهش را در میان ارزهای آسیای جنوب شرقی داشت و 0.3 درصد از دست داد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.