آستان رضا مهیای جشن‌های میلاد ابن‌الرضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی صحن و سرای رضوی همزمان با ایام ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، با برپایی جشن‌های میلاد ابن‌الرضا(ع) میزبان زائران خواهد بود. در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه(ع)، معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی را تدارک دیده تا زائرانی که در این ایام برای تبریک میلاد

کد خبر : 313556
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
آستان رضا مهیای جشن‌های میلاد ابن‌الرضا(ع)



ایسنا/خراسان رضوی صحن و سرای رضوی همزمان با ایام ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، با برپایی جشن‌های میلاد ابن‌الرضا(ع) میزبان زائران خواهد بود.

در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه(ع)، معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی را تدارک دیده تا زائرانی که در این ایام برای تبریک میلاد فرزند زائر آستان پدر بزرگوار آن امام می‌شوند، زیارتی دلنشین را تجربه کنند.

این آستان ملکوتی در این ایام علاوه بر گل‌آرایی و نورپردازی ویژه، محل برپایی محافل جشن و سرور خواهد بود و همزمانی این میلاد فرخنده با ایام دهه مبارک فجر نیز سبب شده تا برنامه‌های این مناسبت، شور و حال مضاعفی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه هر ساله به مناسبت فرارسیدن میلاد پرنور و با برکت امام جواد(ع)، سراسر مشهدالرضا(ع) غرق در شادی و جشن و سرور می‌شود، اظهار کرد: به همین مناسبت و برای بهره‌مندی بیشتر زائران از برکات این میلاد خجسته و زیارت بارگاه منور حضرت رضا(ع) مراسم‌های جشن و شادمانی ویژه‌ای نیز با حضور سخنرانان و ذاکران برجسته در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی در تشریح این برنامه‌ها اضافه کرد: سه‌شنبه، ۱۱ بهمن ماه، همزمان با شب میلاد امام جواد(ع) که با آغاز جشن‌های دهه مبارک فجر نیز مصادف شده است، ویژه‌برنامه‌ای برای زائران و مجاوران امام رضا(ع) همراه با مدیحه‌سرایی، شعرخوانی آیینی، خاطره‌گویی مبارزان انقلاب، دکلمه‌خوانی و… برگزار خواهد شد.

شریعتی‌نژاد ادامه داد: این محفل پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و مدیحه‌سرایی مجید بنی‌فاطمه از جمله بخش‌های آن خواهد بود. همچنین با توجه به تقارن این شب با آغاز دهه مبارک فجر، بخش خاطره‌گویی دوران انقلاب پیش‌بینی شده و حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی خاطراتی از آن سال‌ها را برای زائران رضوی روایت خواهد کرد.

ویژه‌برنامه‌های روز میلاد جوادالائمه(ع)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: چهارشنبه، ۱۲ بهمن ماه نیز مراسم جشن روز ولادت ابن الرضا(ع) از ساعت ۱۰ صبح با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز می‌شود.

در این مراسم حجج اسلام حسین‌علی سعدی و حسینی قمی سخنرانی می‌کنند و اجرای گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آیینی، مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت جواد الائمه(ع) از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، شریعتی‌نژاد افزود: مراسم شام ولادت با سعادت حضرت جوادالائمه(ع) نیز پس از نماز مغرب و عشا با مولودی‌خوانی سید مجید بنی‌فاطمه آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام‌ رحیمیان به بیان فضایل و کرامات امام جواد(ع) می‌پردازد. شعرخوانی آئینی سیدحسین سیدی، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، دکلمه‌خوانی و مولودی‌خوانی مهدی سروری هم از دیگر بخش‌های این مراسم باشکوه است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.