آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی – هوشمند نیوز

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دومین مورد پرتابی است که کره شمالی در روزهای اخیر انجام داده و به این ترتیب روند قدرتنمایی تسلیحاتی خود را که ممکن است در هفته‌ها یا ماه‌های آینده با یک آزمایش هسته‌ای به اوج خود برسد، ادامه داده است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه فوری خود درباره

کد خبر : 203580
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی – هوشمند نیوز



به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دومین مورد پرتابی است که کره شمالی در روزهای اخیر انجام داده و به این ترتیب روند قدرتنمایی تسلیحاتی خود را که ممکن است در هفته‌ها یا ماه‌های آینده با یک آزمایش هسته‌ای به اوج خود برسد، ادامه داده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه فوری خود درباره این پرتاب تسلیحاتی کره شمالی مشخص نکرد که پرتابه مذکور موشک بالستیک بوده یا تا چه مسافتی را پرواز کرده است. این پرتاب تسلیحاتی سه روز بعد از آن انجام شد که ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن به شناسایی پرتابه‌ای از سوی کره شمالی طی روز چهارشنبه از نزدیکی شهر پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور که در فاصله سه روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف یون سوک یئول، رئیس جمهور منتخب جدید کره جنوبی پرداختند.

یون سوک یئول متعهد به اتخاذ موضعی سرسخت‌تر در قبال بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی شده است.

بر اساس این گزارش، پرتاب تسلیحاتی تازه کره شمالی احتمالا پانزدهمین دور پرتاب‌های موشکی کره شمالی در طی سال جاری میلادی به حساب می‌آید؛ این روند سرعتی غیرمعمول را نشان داده و کارشناسان می‌گویند که هدف از این رویه مجبور ساختن آمریکا به پذیرش کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای و برداشتن تحریم‌های فلج‌کننده علیه این کشور است.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی مشغول بازیابی تونل‌هایی در محل یک تاسیسات مخصوص آزمایش هسته‌ای خود که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ فعال بودند، در تدارکی احتمالی برای دست زدن به یک انفجار هسته‌ای آزمایشی است.

با این حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که گارد ساحلی ژاپن امروز به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام داشته که گمان برده می‌شود کره شمالی یک موشک بالستیک را آزمایش کرده باشد.

این نهاد در بیانیه‌ای تصریح داشت: بر اساس اطلاعات وزارت دفاع ژاپن، فرض شده که کره شمالی دست به پرتاب یک موشک بالستیک زده است. از کشتی‌ها خواسته شده اطلاعات به روز را رصد کرده و در صورت تشخیص قطعات آن به آنها نزدیک نشوند و موضوع را به گارد ساحلی اطلاع دهند.

در این میان رسانه‌های ژاپنی به نقل از منابع دولتی گزارش کردند که این موشک فراتر از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.