آرژانتین در بحبوحه کاهش ارزش و تورم افسارگسیخته بحث دلاری را مطرح می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] خاویر مایلی، نامزد ریاست جمهوری برای انتخابات آینده آرژانتین، طرح دلاری سازی را برای اصلاح اقتصاد این کشور در صورت انتخاب ارائه کرده است. این پیشنهاد که موافقان و مخالفانی دارد، با هدف حل کاهش ارزش تاریخی پزو آرژانتین و تورم سالانه 100 درصدی که آرژانتین در ماه مارس ثبت کرد، است. افزایش نرخ

کد خبر : 351224
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
آرژانتین در بحبوحه کاهش ارزش و تورم افسارگسیخته بحث دلاری را مطرح می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

خاویر مایلی، نامزد ریاست جمهوری برای انتخابات آینده آرژانتین، طرح دلاری سازی را برای اصلاح اقتصاد این کشور در صورت انتخاب ارائه کرده است. این پیشنهاد که موافقان و مخالفانی دارد، با هدف حل کاهش ارزش تاریخی پزو آرژانتین و تورم سالانه 100 درصدی که آرژانتین در ماه مارس ثبت کرد، است.

افزایش نرخ دلار به عنوان گزینه ای برای “اصلاح” اقتصاد آرژانتین

اقتصاددانان آرژانتینی و مردم در حال بحث درباره دلاری شدن به عنوان راه حلی ممکن برای مشکلات کاهش ارزش و تورم هستند که این کشور در حال حاضر با آن مواجه است. پیشنهادی که توسط خاویر مایلی، یکی از قوی‌ترین رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری اکتبر آینده بر اساس چندین نظرسنجی ارائه شده است، شامل کنار گذاشتن پزو آرژانتین به عنوان ارز فیات و تبدیل کلیه سپرده‌ها و ذخایر بانک‌های مرکزی و خصوصی است. به دلار آمریکا.

به گفته مایلی، این یکی از راه حل های عملی تر برای مشکلات بی شماری است که اقتصاد ملی با آن مواجه است. او در اوایل این ماه اظهار داشت:

اگر می خواهید به کلاهبرداری انتشار پول برای پوشش خزانه و پایان دادن به تورم پایان دهید، با توجه به اینکه سیاستمداران آرژانتینی دزد هستند، تنها راه این است که بانک مرکزی را تعطیل کنید و در ابتدا [of my government]، دلاری کنید [the economy].

در حالی که مایلی نرخ مبادله ای را تعیین نکرده است که برنامه آن پزو را به دلار تبدیل می کند، هزینه اجتماعی برای او صفر خواهد بود، زیرا دلاری شدن به تورم پایان می دهد، که به شدت به شهروندان آرژانتینی ضربه می زند.

هزینه و اثرات سوئیچ دلار پیشنهادی

طرح مایلی که جدید نیست، 40 میلیارد دلار برای کشور هزینه در بر خواهد داشت. پزو آرژانتین بیش از 15 درصد از ارزش خود را در کمتر از ده روز در برابر دلار آمریکا از دست داده است، چیزی که به مبارزات انتخاباتی مایلی رونق داده است. این در کشوری که به‌طور سنتی از دلار به‌عنوان گزینه پس‌انداز استفاده می‌کرد، حتی پس از معرفی به اصطلاح «کورالیتو» – اقدامی که تعداد دلارهایی را که آرژانتینی‌ها می‌توانستند از بانک‌های خصوصی برداشت کنند، در سال 2001 محدود می‌کرد.

یکی از آثار این اقدام جدید در صورت اجرا، کنار گذاشتن سیاست ملی پولی خواهد بود. این مورد توسط بسیاری از تحلیلگران مورد انتقاد قرار گرفته است، که بیان می کنند این اقدام این سیاست ها را به آنچه فدرال رزرو ایالات متحده دیکته می کند مرتبط می کند، که ممکن است برای اقتصاد آرژانتین مفید باشد یا نباشد.

دیگران، مانند دومینگو کاوالو، وزیر سابق خزانه‌داری، بر این باورند که دلاری‌سازی گزینه‌ای برای «ثبات‌سازی» کشور در سال‌های 2024 یا 2025 خواهد بود، قبل از انجام یک سری اصلاحات برای کاهش تأثیر این اقدام بر دستمزد، حقوق بازنشستگی و سایر دارایی‌ها.

نظر شما در مورد خاویر مایلی و پیشنهاد دلاری کردن او برای آرژانتین چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.