آرام باش، مرد: فلسفه های پشت بیت کوین و “لبوفسکی بزرگ”

[ad_1] Dudeism، فلسفه ای الهام گرفته از “The Big Lebowski”، برخی از مستاجران اصلی را به اشتراک می گذارد که باید بیت کوین داران را مجذوب خود کند. این یک سرمقاله نظری توسط Hongumart، یک کارمند مراقبت های بهداشتی خط مقدم است. دودیسم با الهام از The Dude، شخصیت اصلی فیلم «لبوفسکی بزرگ» محصول 1998

کد خبر : 345206
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
آرام باش، مرد: فلسفه های پشت بیت کوین و “لبوفسکی بزرگ”

[ad_1]

Dudeism، فلسفه ای الهام گرفته از “The Big Lebowski”، برخی از مستاجران اصلی را به اشتراک می گذارد که باید بیت کوین داران را مجذوب خود کند.

این یک سرمقاله نظری توسط Hongumart، یک کارمند مراقبت های بهداشتی خط مقدم است.

دودیسم با الهام از The Dude، شخصیت اصلی فیلم «لبوفسکی بزرگ» محصول 1998 توسط برادران کوئن، یک روش زندگی، فلسفه و مذهب است. هدف اصلی Dudeism به کار بردن نسخه مدرن تائوئیسم، یک آموزه باستانی چینی منسوب به لائوزی (که در قرن ششم به شهرت رسید)، همراه با ایده‌های اپیکور متفکر یونانی (که از 341 تا 270 قبل از میلاد می‌زیسته است) است. شیوه ای که نشان دهنده شخصیت جفری “آدم” لبوفسکی از فیلم است.

Dudeism بر تمرینات آرامش، حفظ آرامش و آسان گرفتن در هنگام رویارویی با چالش های زندگی تأکید می کرد، با این باور که این بهترین راه برای زندگی در هماهنگی با خود و دیگران است.

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در شبکه همتا به همتا بدون اتکا به هیچ واسطه یا مرجعی عمل می کند. این توسط یک فرد یا گروه ناشناس ایجاد شد که از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 استفاده کردند. ایده اصلی پشت بیت کوین، فعال کردن پرداخت های آنلاین است که مستقیم، امن و مستقل از هر موسسه مالی باشد. بیت کوین محبوب ترین و پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده در جهان است. این الهام بخش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر است که ویژگی ها یا موارد استفاده متفاوتی را ارائه می دهند. ارزش بیت کوین و پذیرش آن در طول زمان، بسته به عوامل مختلفی مانند مقررات، نوآوری، رقابت و احساسات بازار، نوسان داشته است.

بیت کوین و دودیسم دو پدیده به ظاهر نامرتبط هستند، اما شباهت های شگفت انگیزی دارند:

  • هر دو غیرمتمرکز هستند و نظیر به همتا کار می کنند: بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بدون یک مقام مرکزی یا واسطه عمل می کند و برای اعتبارسنجی تراکنش ها و حفظ اجماع به شبکه ای از گره ها متکی است. دودئیسم دینی است که جزم و سلسله مراتب را رد می کند و پیروان خود را تشویق می کند تا مسیرهای خود را بیابند و در هماهنگی با خود و دیگران زندگی کنند.
  • هر دو از فیلم های فرقه الهام گرفته شده اند: بیت کوین توسط یک فرد یا گروه ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است، که طبق تخمین من می تواند اشاره ای به شخصیت توشیرو میفونه در فیلم “یوجیمبو” باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، دودیسم بر اساس فلسفه قهرمان “لبوفسکی بزرگ” است که اصول تائوئیسم و ​​ذن بودیسم را در بر می گیرد.
  • هر دو سازگار و انعطاف پذیر هستند: بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که انعطاف پذیر و مقیاس پذیر باشد و امکان نوآوری و بهبود را از طریق فورک ها و ارتقاها فراهم کند. Dudeism برای تفسیر و ادغام باز است و امکان تنوع و خلاقیت را در میان پیروان خود فراهم می کند.
  • هر دو ضد فرهنگی و انقلابی هستند: بیت کوین وضعیت موجود سیستم مالی سنتی را به چالش می کشد و جایگزینی را ارائه می دهد که شفاف تر، دموکراتیک تر و فراگیرتر است. Dudeism هنجارهای جامعه مدرن را به چالش می کشد و سبک زندگی آرام تر، واقعی تر و صلح آمیز را ارائه می دهد.

دودیسم و ​​بیت کوین نیز شباهت هایی در اصول و ارزش های اساسی خود دارند. هر دو از فلسفه های باستانی الهام گرفته شده اند که بر سادگی، هماهنگی و آزادی تاکید دارند. هر دو نیز بر اساس سیستم های غیرمتمرکز هستند که به هیچ مرجع یا واسطه خارجی متکی نیستند. هدف هر دو ارائه جایگزین هایی برای روش های متعارف زندگی و معامله است که اغلب به عنوان استرس زا، پیچیده و سرکوبگر دیده می شوند. هر دو همچنین دارای یک جامعه وفادار و پرشور از پیروان هستند که با اخلاق و فرهنگ مربوطه خود هویت دارند.

این ها تنها بخشی از شباهت های بیت کوین و دودیسم هستند. شاید در نهایت آنها چندان متفاوت نیستند. شاید آنها هر دو راهی برای تبعیت از یک حقیقت جهانی باشند: اینکه هیچ چیز ثابت نیست (به جز عرضه بیت کوین)، همه چیز جریان دارد و ما فقط باید آن را آرام بگیریم، مرد.

این یک پست مهمان توسط Hongumart است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.