آرامش در سریلانکا به عنوان رئیس جمهور، نخست وزیر برای استعفا به دلیل سقوط اقتصادی

[ad_1] معترضان که بسیاری از آنها در پرچم سریلانکا پیچیده شده بودند، روز شنبه به محل اقامت سفیدپوش شده دوران استعماری او هجوم آوردند، به داخل استخر پریدند و روی تختی با چهار پوستر نشستند. برخی دیگر خانه خصوصی نخست وزیر رانیل ویکرمسینگه را به آتش کشیدند، او نیز با استعفای خود موافقت کرد تا

کد خبر : 227193
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
آرامش در سریلانکا به عنوان رئیس جمهور، نخست وزیر برای استعفا به دلیل سقوط اقتصادی

[ad_1]

معترضان که بسیاری از آنها در پرچم سریلانکا پیچیده شده بودند، روز شنبه به محل اقامت سفیدپوش شده دوران استعماری او هجوم آوردند، به داخل استخر پریدند و روی تختی با چهار پوستر نشستند. برخی دیگر خانه خصوصی نخست وزیر رانیل ویکرمسینگه را به آتش کشیدند، او نیز با استعفای خود موافقت کرد تا راه را برای یک دولت همه حزبی باز کند.

رئیس پارلمان گفت که راجاپاکسا، قهرمان جنگ داخلی ربع قرن علیه شورشیان تامیل، قصد دارد روز چهارشنبه استعفا دهد.

هزاران نفر پس از ماه‌ها سوءمدیریت بحران، که تشدید شدید تظاهرات مسالمت‌آمیز ضد دولتی در جزیره‌ای که در نزدیکی خطوط اصلی کشتی‌رانی قرار دارد، به شهر ساحلی رفته و خواستار استعفای راجاپاکسا شده بودند.

روز یکشنبه معترضان هنوز در محل اقامت رئیس جمهور که بخش هایی از آن شکسته شده بود، در حال حرکت بودند.

برخی از فضای داخلی شیک سلفی گرفتند، تضادی قابل توجه با بدبختی که بسیاری متحمل شده اند. این کشور ۲۲ میلیون نفری با کمبود مواد غذایی و سوخت مواجه است و تورم در ژوئن به رکورد ۵۴.۶ درصد رسید.

بحران اقتصادی سریلانکا پس از همه‌گیری کووید-19 که اقتصاد متکی به گردشگری را تحت تأثیر قرار داد و حواله‌های کارگران خارج از کشور را کاهش داد، ایجاد شد.

بدهی بزرگ و رو به رشد دولت، افزایش قیمت نفت و ممنوعیت واردات کودهای شیمیایی در سال گذشته که کشاورزی را ویران کرد، به این امر افزوده شده است. ممنوعیت کود در نوامبر لغو شد.

ماهیندا یاپا آبیواردنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ویدیویی روز شنبه گفت: «تصمیم راجاپاکسا برای کناره‌گیری در 13 ژوئیه برای اطمینان از واگذاری مسالمت‌آمیز قدرت گرفته شد». بنابراین از مردم می خواهم که به قانون احترام بگذارند و صلح را حفظ کنند.»

دفتر وی گفت که ویکرمسینگه که شش بار نخست‌وزیر بوده است، همچنین به عنوان بخشی از نخبگان حاکم بی‌اهمیت دیده می‌شود، با کناره‌گیری موافقت کرد. کانال های خبری محلی آتش و دود عظیمی را نشان دادند که از خانه او در حومه شهر کلمبو مرفه بیرون می آمد.

نه راجاپاکسا و نه ویکرمسینگه در محل سکونت خود در هنگام حمله به ساختمان ها نبودند.

دو منبع وزارت دفاع گفتند که راجاپاکسا برای احتیاط روز جمعه قبل از تظاهرات برنامه ریزی شده ترک کرده بود. رویترز نتوانست بلافاصله محل اختفای او را تایید کند.

جزئیات انتقال قدرت هنوز روشن نبود. رئیس مجلس پیشنهادهای نشست روز شنبه احزاب سیاسی را تشریح کرده بود که شامل انتخاب رئیس جمهور موقت مجلس در طی یک هفته می شود.

صندوق بین المللی پول که در حال مذاکره با دولت سریلانکا برای کمک مالی 3 میلیارد دلاری است، روز یکشنبه اعلام کرد که وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد.

این وام دهنده جهانی در بیانیه ای گفت: “ما برای حل و فصل وضعیت فعلی امیدواریم که امکان از سرگیری گفتگوهای ما در مورد برنامه ای که توسط صندوق بین المللی پول حمایت می شود، فراهم شود.”

این سازمان به شدت نگران تاثیر بحران اقتصادی بر مردم است.

(گزارش توسط Uditha Jayasinghe، Devjyot Ghoshal؛ نویسنده Sanjeev Miglani؛ ویرایش توسط William Mallard)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.