آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرآمد است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرآمد است و به‌لحاظ ظرفیت‌ها جزو استان‌های اول محسوب می‌شود. سید عزت‌الله ضرغامی روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت، در اولین جلسه‌ی شورای اداری آذربایجان شرقی در خصوص گرانی‌ها و مشکلاتی که در بحث آرد و نان

کد خبر : 203680
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرآمد است



ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرآمد است و به‌لحاظ ظرفیت‌ها جزو استان‌های اول محسوب می‌شود.

سید عزت‌الله ضرغامی روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت، در اولین جلسه‌ی شورای اداری آذربایجان شرقی در خصوص گرانی‌ها و مشکلاتی که در بحث آرد و نان به‌وجودآمده است، گفت: ما مشکلات زیادی داریم و نمی‌خواهیم همه‌ی مشکلات را به گردن دولت‌های قبلی بیندازیم چراکه ما در خوبی‌ها و اشکالات گذشتگان سهیم هستیم و لازم نمی‌دانیم که بگوییم دولت مجبور است بدهی‌های چند صد هزار میلیارد تومانی گذشته را پرداخت کند.

وی با بیان این‌که در آغاز دولت سیزدهم حتی یک سنت هم ارز ۴۲۰۰ تومانی باقی نمانده بود، خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که مردم به‌صورت صادقانه در جریان امور قرار گیرند و ما باید به‌درستی مشکلات و چالش‌های پیش رو را ارزیابی و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: نارضایتی‌های مردم کاملاً درست و به‌حق است و مردم حق دارند دلگیر باشند چراکه به این دولت دل بسته‌اند و این دل بستگی یک نقطه مثبت و یک نکته چالشی دارد و آن گسترش توقعات  و انتظارات مردم است که آن‌ها می‌خواهند دولت مشکلاتشان را حل کند.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعضی جریانات سیاسی که این مشکلات و گرفتاری‌ها نتیجه‌ی نگاه و رفتار مدیریتی آن‌ها است، با به وجود آمدن یک چالش عبارات، هشتگ‌ها و آنچه که در مافی‌الضمیر خود دارند، بیان می‌کنند و ما باید بین این افراد و مردمی که انتظارات به‌حقی از دولت دارند، تفاوت قائل باشیم.

وی با بیان اینکه باید در همه‌ی اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، پیوست رسانه ای وجود داشته باشد، گفت:  مسئولان استانی هم هر کاری که انجام می دهند، باید توسط یک تیم روابط عمومی قوی اقدامات انجام شده را رسانه‌ای کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر به اطلاع رسانی توجه نشود فتنه گری رخ خواهد داد، افزود: شبکه‌های خارجی معاند با برنامه ریزی بیشتر و تمرکز به فضای مجازی و استخدام توانمندی های شناخته شده عزم خود را جزم کرده‌اند تا عرصه را برای انقلاب تنگ کنند.

ضرغامی با بیان اینکه اقتصاد امروز دنیا، اقتصاد گردشگری و از نوع اقتصاد پایدار و مورد توجه مردم است، افزود: امروز اشتغال مستقیم فیزیکی در حال کاهش است و گردشگری می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی باشد و  بسیاری از مشاغل دیگر امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کنار گردشگری شکل می‌گیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های بومی خوبی در حوزه‌ی گردشگری و مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی انجام شده است و تبریز و آذربایجان شرقی در بحث‌ هتل‌های اقامتی با دارابودن پنج هتل پنج ستاره و ۳۰ هتل دیگر که در دست احداث است، نقریبا از بحران مرکز اقامتی عبور کرده است.

وی در خصوص وضعیت مراکز تفریحی و سرگرمی استان بیان کرد: به نظر می‌رسد در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری وجود دارد که باید با ارائه تسهیلات سرمایه‌گذاران را به این بخش جذب کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتقاد از وضعیت ورودی‌ شهرهای استان و انباشت زباله در کنارجاده‌ نیز گفت: متاسفانه علی‌رغم تمامی پیشرفت‌هایی که در بخش‌های مختلف این استان رقم خورده است، ورودی شهرها خالی از نشانه‌های هویتی هستند و در کنار این موضوع متاسفانه وضعیت جاده‌ها نیز به‌دلیل انباشت زباله و پسماند به‌هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی خطاب به مسئولین استانی گفت: بعضی از کارها ربطی به آمریکا و تحریم‌ها ندارد و لازمه‌ی انجام آن‌ها تصمیمات مدیریتی است و در خصوص جمع‌آوری زباله‌ از جاده‌های استان و همچنین اصلاح وضعیت ورودی شهرها باید اقدامات جدی صورت پذیرد؛ چراکه اگر یک گردشگر هنگام عبور از  یک شهر مجذوب زیبایی‌های بصری آن شهر شود، حتما در آن‌جا توقف کرده و برای دیدن این زیبایی‌ها هزینه هم می‌پردازد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری صحیح موجب پیوند بین ملت‌ها می‌شود، افزود: وحدت و اتحاد مردم و از بین بردن مرزبندی‌های بی‌ربط بسیار مهم است؛ در ایران اسلامی باید عوامل وحدت کنار هم باشند و چالش های سیاسی را به چالش های سیاستی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار نفر فعالان صنایع دستی رسمی و حدود ۵۰۰ هزار نفر فعال غیررسمی در کشور داریم که از محورهای جدی اقتصاد مقاومتی هستند و از بین ۲۹۹ رشته صنایع دستی در کشور ۱۵۵ رشته نیازی به دریافت مجوز ندارند و فقط باید در سامانه ثبت شوند.

ضرغامی همچنین از توافق بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت راه و شهرسازی در خصوص حل مشکلات نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خاتمه با اشاره به اینکه گردشگری دریایی از مهم‌ترین شغل‌های گردشگری در جهان محسوب می‌شود از تصویب تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورهای تفریحی خبر داد که قبلا به‌دلیل از گرانی سوخت، سرمایه‌گذاری لازم در این بخش انجام نمی‌شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.