آخرین نرخ پوند مصری آفریقا در مقایسه با دلار آمریکا به رکورد پایین‌تر سقوط کرد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] پوند مصر اخیراً به جدیدترین واحد پولی قاره آفریقا تبدیل شد که ارزش خود را در برابر کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین حد خود مشاهده کرد. سقوط پوند در حالی رخ داد که گزارش‌هایی حاکی از آن است که دولت مصر امیدوار است ظرف یک یا دو ماه با صندوق بین‌المللی پول (IMF) قرارداد

کد خبر : 263964
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
آخرین نرخ پوند مصری آفریقا در مقایسه با دلار آمریکا به رکورد پایین‌تر سقوط کرد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

پوند مصر اخیراً به جدیدترین واحد پولی قاره آفریقا تبدیل شد که ارزش خود را در برابر کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین حد خود مشاهده کرد. سقوط پوند در حالی رخ داد که گزارش‌هایی حاکی از آن است که دولت مصر امیدوار است ظرف یک یا دو ماه با صندوق بین‌المللی پول (IMF) قرارداد وام امضا کند.

پوند مصر هنوز بیش از حد ارزش گذاری شده است

پوند مصر پس از کاهش نرخ برابری 19.6736 به ازای هر دلار در 4 اکتبر، به آخرین ارز آفریقایی تبدیل شد که در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان خود رسید. آخرین بار در دسامبر 2016 دیده شد.

از دیگر ارزهای آفریقایی که در سال 2022 در برابر دلار آمریکا با مشکل مواجه شده اند، می توان به ارز نیجریه اشاره کرد که اخیراً به پایین ترین سطح خود یعنی 735 نایرا برای هر دلار رسیده است. در ماه سپتامبر، Bitcoin.com News گزارش داد که شکاف بین نرخ ارز رسمی و بازار موازی birr اتیوپی به رکورد جدیدی رسیده است. سدی غنا و راند آفریقای جنوبی نیز در سال جاری به میزان قابل توجهی در برابر دلار آمریکا کاهش یافته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاهش ارزش پوند در حالی رخ داد که مصر به دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول (IMF) نزدیک‌تر شده است. انتظار می رود وام صندوق بین المللی پول و همچنین 22 میلیارد دلاری که توسط کشورهای ثروتمند خلیج فارس تعهد شده است، به مصر کمک کند تا با شوک های انرژی و غذایی ناشی از درگیری نظامی اوکراین و روسیه مقابله کند.

با این حال، پیش از تصویب وام، صندوق بین‌المللی پول احتمالاً از مصر خواهد خواست تا نرخ ارز را درست مانند سال 2016 تعدیل کند. در آن زمان، وام‌دهنده جهانی اصرار داشت که ارزش پوند قبل از دسترسی دولت مصر به بسته وام 12 میلیارد دلاری باید کاهش یابد.

نرخ ارز منعطف تر

بنا بر گزارش ها، صندوق بین المللی پول علاوه بر تقاضای کاهش ارزش پوند، از دولت مصر خواسته اقداماتی را انجام دهد که در نهایت این کشور آفریقای شمالی را به مقصد سرمایه گذاری کمتر جذاب تبدیل کرد.

بر اساس این گزارش، دولت مصر احتمالاً به خواسته های صندوق بین المللی پول مبنی بر انعطاف پذیری نرخ ارز می پردازد. اگرچه هیچ تاریخی در مورد زمان تصویب بسته وام مشخص نشده است، محمد معیت، وزیر دارایی مصر گزارش داد که در ماه سپتامبر فاش کرد که دولت او امیدوار است ظرف یک یا دو ماه با وام دهنده جهانی به توافق برسد.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.