آخرین اخبار جنگ در افغانستان؛ هشدار کرزی به قیام ملی علیه طالبان

حامد کرزی امروز سه شنبه اعلام کرد که صدای تکبیر شبانه مردم هرات نشانه‌ای از شکل‌گیری قیام ملی در برابر جنگ تحمیلی بیگانه‌ها است. کرزی در توئیتر خود نوشته است که این موضوع نشان‌دهنده بیزاری مردم از جنگ جاری است. وی از طالبان خواسته است که قیام خودجوش مردم را یک هشدار جدی تلقی کنند

کد خبر : 85362
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
آخرین اخبار جنگ در افغانستان؛ هشدار کرزی به قیام ملی علیه طالبان



حامد کرزی امروز سه شنبه اعلام کرد که صدای تکبیر شبانه مردم هرات نشانه‌ای از شکل‌گیری قیام ملی در برابر جنگ تحمیلی بیگانه‌ها است.

کرزی در توئیتر خود نوشته است که این موضوع نشان‌دهنده بیزاری مردم از جنگ جاری است.

وی از طالبان خواسته است که قیام خودجوش مردم را یک هشدار جدی تلقی کنند و از ادامه جنگ و ویرانی کشور دست بردارند.

قندهار

طالبان با تصرف شهرستان ها در قندهار، زادگاه حامدکرزی (شهرستان کرز) را نیز تصرف کرده و با نشر ویدئویی در منزل حشمت خلیل کرزی پسر عمومی حامد کرزی، وی و قیوم کرزی برادر حامد کرزی را که در این منطقه کشته شده است، مردار خطاب کرده و بخشی از قبر قیوم و پدر بزرگ حامد کرزی را ویران کرده است.

طالبان در قندهار شماری زیادی از قوم «اچکزی» منسوب به ژنرال عبدالرازق فرمانده سابق پلیس قندهار را دستگیر و سپس گلوله باران کرده است.

هلمند

در این حال از شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند خبر رسیده است که طالبان ایستگاه رادیویی ملی این شهر را تصرف کرده است و جنگ در اطراف مقر استاندار ادامه دارد.

ژنرال سمیع سادات فرمانده نیروی ارتش در هلمند از آغاز عملیات گسترده در این شهر خبر داده و از مردم خواسته است، مناطقی را که طالبان در آن حضور دارند، ترک کنند.

سادات در یک پیام صوتی که بعد از ظهر امروز سه شنبه منتشر شده است، از مردم می خواهد که منازل خود را ترک کنند تا در عملیات گسترده نظامی آسیب نبینند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد از کشته و زخمی شدن ۱۶۷ غیر نظامی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر لشکرگاه خبر داده و گفته است که تشدید جنگ نگرانی در باره تلفات غیر نظامیان را افزایش داده است.

پکتیکا

وزارت دفاع افغانستان نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که ۲۸ جنگجوی عرب و پاکستانی در عملیات نیروهای ارتش در استان جنوبی پکتیکا کشته شده اند.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که این جنگ‌جویان طالبان و تروریست های خارجی شب گذشته در یک عملیات هوایی در شهرستان «سرروضۀ» این استان کشته شده اند.

شهر هرات شب گذشته شاهد فریاد گسترده مردم با صدای الله اکبر بود که به حمایت از نیروهای مردمی و ارتش این کشور آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه یافت و قرار است امشب کابل پایتخت افغانستان نیز پس از هرات چنین برنامه ای را به حمایت از دولت و نیروهای افغان رأس ساعت ۲۱ آغاز کنند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.