آجیل شب عید را در این مکان ارزان‌تر بخرید/ هر کیلو پسته درجه یک ۸۵۰ هزار تومان!

نمایشگاه بهاره آجیل و خشکبار که از ۱۷ اسفندماه آغاز به کار کرده در ۵ نقطه تهران (پارک ارم، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، مصلی اما خمینی و حکیمیه) در حال برگزاری است که مردم می توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به محل برگزاری نمایشگاه های بهاره مراجعه کنند. غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه آجیل فروشان

کد خبر : 332081
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
آجیل شب عید را در این مکان ارزان‌تر بخرید/ هر کیلو پسته درجه یک ۸۵۰ هزار تومان!



نمایشگاه بهاره آجیل و خشکبار که از ۱۷ اسفندماه آغاز به کار کرده در ۵ نقطه تهران (پارک ارم، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، مصلی اما خمینی و حکیمیه) در حال برگزاری است که مردم می توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به محل برگزاری نمایشگاه های بهاره مراجعه کنند.

غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه آجیل فروشان تهران در باره برگزاری نمایشگاه های بهاره به همشهری آنلاین گفت: در هر نمایشگاه به طور متوسط ۲۰ غرفه وجود دارد که در مجموع بیش از ۲۷۰ قلم کالا شامل انواع خشکبار و آجیل شب عید عرضه می شود. مردم می توانند تا ۲۷ اسفند به این نمایشگاه ها مراجعه و آجیل شب عید خود را با قیمت های مناسب از این نمایشگاه ها تهیه کنند. بازرسی اصناف هم در نمایشگاه نقش محوری دارد و بازرسان به‌صورت تمام‌وقت حضور دارند.

خدامی در مورد استقبال مردم از این نمایشگاه ها گفت: تاکنون با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده ایم البته خرید آجیل و خشکبار معمولا جزو خریدهایی است که مردم به روزهای پایانی اسفند موکول می کنند و به همین خاطر خریدها از ۲۲ اسفند به بعد داغ‌تر می شود و می توان در خصوص استقبال مردم بهتر نظر داد. البته آنچه روشن است این است که حجم خرید مردم کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در خصوص قیمت آجیل شب عید در نمایشگاه بهاره نیز عنوان کرد: قیمت هر کیلو آجیل ۴ مغز اعلا و ممتاز با پسته اکبری ۶۵۰ هزار تومان است . اگر به جای پسته اکبری، در ترکیب آجیل پسته احمدآقایی باشد قیمتش ۶۰۰ هزار تومان می شود و اگر پسته فندقی در ترکیبات آجیل استفاده شود قیمتش ۵۵۰ هزار تومان است.. لذا قیمت ها بسته به نوع ترکیبات مخلوط شده در آجیل متفاوت خواهد بود. قیمت آجیل هایی که تخمه دارد پایین تر است و از ۳۲۰ تا ۴۸۰ هزار تومان عرضه می شود.

خدامی گفت: قیمت آجیل معمولی و ممتاز موجود در بازار به استثنای پسته ۲۰ درصد گران شده است. قیمت پسته به خاطر نوسانات قیمت دلار بیش از ۲۰ درصد گران شده است البته قیمت بهترین پسته در نمایشگاه های بهاره حداکثر ۸۵۰ هزار تومان است. قیمت پسته فندقی صادراتی هم از ۵۵۰ تا ۶۷۰ هزار تومان است.

وی افزود: ما اجناس درجه ۳ را در نمایشگاه ها قیمت گذاری نمی کنیم. قیمت آجیل معمولی از ۵۵۰ هزار تومان شروع می شود. آجیل خام هم درصد کمی از آجیل شور ارزان‌تر است.

رئیس اتحادیه آجیل فروشان تهران در خصوص اینکه کیفیت خشکبار و آجیل های عرضه شده در نمایشگاه بهاره گفت: محصولات عرضه شده، خشکبار امسال هستند ضمن اینکه مشتریان قبل از خرید می توانند آجیل ها را تست کنند و با اطمینان از تازگی، خرید خود را انجام دهند. اصناف هم موظف هستند این اجازه را به مشتریان بدهند و بازرسان اتحادیه بر این موضوع نظارت دارند.

وی در مورد قیمت آجیل در آجیل فروشی های زیر نظر اتحادیه نیز اظهار کرد: وقتی قیمت آجیل حداکثر در آجیل فروشی های نمایشگاه ۶۵۰ هزار تومان است، خشکبارفروشان سطح شهر نیز ملزم به پیروی از همین قیمت هستند. البته ترکیبات آجیل خیلی مهم است چرا که بسته به درجه یک یا دو بودن و نوع خشکبار به کار رفته در آن قیمتش متفاوت می شود اما آجیل فروشان باید با سود حداکثر ۱۰ درصدی خشکبارشان را به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.