آثار داستانی معروفی که در ابتدا منفور بودند

روزنامه خراسان – یاسمین مشرف: به نظر می‌رسد اغلب آثار بزرگ قبل از این که به محبوبیت برسند، مورد نفرت و انزجار واقع شده اند. به عنوان مثال فیلم‌های خوبی مثل «جادوگر شهر اوز» و «چه زندگی شگفت انگیزی» در ابتدا به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار داشتند. حتی تابلوی «قضاوت نهایی» اثر مشهور میکل

کد خبر : 6464
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱:۰۲
آثار داستانی معروفی که در ابتدا منفور بودند


روزنامه خراسان – یاسمین مشرف: به نظر می‌رسد اغلب آثار بزرگ قبل از این که به محبوبیت برسند، مورد نفرت و انزجار واقع شده اند. به عنوان مثال فیلم‌های خوبی مثل «جادوگر شهر اوز» و «چه زندگی شگفت انگیزی» در ابتدا به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار داشتند. حتی تابلوی «قضاوت نهایی» اثر مشهور میکل آنژ هم ابتدا اثری جلف و نامناسب برای نقش شدن در کلیسا تشخیص داده شد. همین اتفاق درخصوص کار‌های بزرگ ادبی نیز رخ داده است؛ بسیاری از آثار شخصیت‌های بزرگ و محبوب دنیای ادبیات در اوایل انتشارشان نه تنها از آن‌ها استقبال نشد بلکه کاملا با شکست مواجه شدند. در ادامه با چند مورد از این آثار ادبی آشنا می‌شوید.

ناتور دشت

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

«بسیار عامیانه، قابل پیش بینی و خسته کننده» توصیفاتی بود که ابتدا درباره رمان «ناتور دشت» اثر دیوید سالینجر نویسنده آمریکایی به کار می‌رفت. نفرت از این کتاب به حدی بود که کسانی که از خواندن آن لذت می‌بردند هم جرئت نمی‌کردند نامشان را در کنار دیدگاه شان ذکر کنند. این رمان هم اکنون به عنوان یک شاهکار ادبی و یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم شناخته می‌شود.


سالار مگس‌ها

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

«سالار مگس‌ها» از مشهورترین آثار ویلیام گلدینگ، برنده جایزه ادبی نوبل، به دلیل آن چه «خشونت افراطی» در محتوای کتاب عنوان می‌شد، برای چاپ با مشکلات زیادی مواجه شد. فروش اولیه بسیار پایین رمان، باعث شد کتاب بلافاصله از چاپ خارج شود. دهه‌ها بعد رمان ارباب مگس‌ها تجدید چاپ شد و جالب این که سریال «لاست» نیز از آن اقتباس شده است.


ارباب حلقه‌ها

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

با این که منتقدان، رمان «ارباب حلقه ها» اثر جی. آر. آر. تالکین نویسنده انگلیسی را در روزنامه‌ها از جمله «نیویورک تایمز» به «بلندنظری» بسیار زیاد متهم کردند و منتقدان دیگری آن را در نشریه «نیو ریپابلیک» ضعیف و کم رنگ خواندند، این رمان در نهایت توانست خودش را در فهرست مشهورترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات قرن بیست و یکم به ثبت برساند.


خوشه‌های خشم

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

انجمن کشاورزان متحد کالیفرنیا، رمان «خوشه‌های خشم» را دروغ و پروپاگاندای کمونیستی خواند. اشتاین‌بک نویسنده آمریکایی کتاب چندین بار تهدید به مرگ شد و کتابخانه‌های زیادی این کتاب را ممنوع کردند. حتی نسخه‌هایی از آن در شهر‌های سراسر آمریکا سوزانده شد. با این حال این کتاب، در همان سال به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شد و در کمتر از یک سال به چاپ یازدهم رسید.


بلندی‌های بادگیر

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

منتقدان معاصر امیلی برونته نویسنده انگلیسی «بلندی‌های بادگیر»، پس از انتشار اولیه کتاب، آن را خشک و ملال آور توصیف کردند و برخی نیز تا آن جا پیش رفتند که پیشنهاد کردند کتاب سوزانده شود، اما این رمان در نهایت جایگاه ویژه‌ای در ادبیات کلاسیک جهان یافت. بلندی‌های بادگیر دوازدهمین رمان برتر جهان از دید سایت بی‌بی‌سی و ششمین شاهکار ادبی دنیا از دید روزنامه گاردین است.


موبی دیک

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

منتقدان، این اثر هرمان ملویل نویسنده آمریکایی را یک «فاجعه» خواندند و در اوایل انتشار کتاب، آن را «نامناسب برای نشر عمومی» دانستند. کتاب تا زمان مرگ نویسنده آن در سال ۱۸۹۱ یک شکست تجاری بود، اما در قرن بیستم به عنوان یکی از بهترین رمان‌های آمریکایی شهرت یافت. ویلیام فاکنر اعتراف می‌کند آرزویش این بوده که این کتاب نوشته او می‌بود!


اولیس

نفرت‌انگیز‌های دوست‌داشتنی

«اولیس» به دلیل توصیف بی‌پروای روابط شخصیت‌های داستان با شکایات، احکام قضایی و در نهایت ممنوعیت مواجه شد. چاپ کتاب اولیس، حتی قبل از آن که جیمز جویس، نویسنده ایرلندی، نوشتن آن را به پایان ببرد، در ایالت نیویورک و احتمالاً سراسر آمریکا هم ممنوع شد. این کتاب هم اکنون از شاهکار‌های ادبیات مدرن به شمار می‌آید و در صدر صد رمان برتر به انتخاب کتابخانه مدرن قرار دارد.

منبع: amreading



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.