آثار ثبت‌شده جهانی گردشگران خارجی را به استان سمنان می‌آورد؟

[ad_1] ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: آثار ثبت‌شده جهانی در استان سمنان، موجب جذب گردشگران خارجی می‌شود. امیر کرم زاده، ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خاص و منحصربه‌فرد در سطح استان سمنان، ثبت ۸ اثر از این استان در فهرست جهانی یونسکو، فرصت ویژه‌ای را

کد خبر : 404690
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
آثار ثبت‌شده جهانی گردشگران خارجی را به استان سمنان می‌آورد؟

[ad_1]

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: آثار ثبت‌شده جهانی در استان سمنان، موجب جذب گردشگران خارجی می‌شود.

امیر کرم زاده، ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خاص و منحصربه‌فرد در سطح استان سمنان، ثبت ۸ اثر از این استان در فهرست جهانی یونسکو، فرصت ویژه‌ای را برای جذب گردشگران بین‌المللی در استان سمنان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه از هزار کارونسرا در ایران، سی کاروانسرا در استان است، افزود: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، ۵۴ کاروانسرای ایران به ثبت جهانی رسید که ۶ مورد آن از استان سمنان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در شهریورماه سال جاری، کاروانسرای قصر بهرام در شهرستان گرمسار، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در شهرستان سمنان، سه کاروانسرای میاندشت، میامی و عباس‌آباد در شهرستان میامی به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند، پس‌نیاز است تا با همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای و توسعه گردشگری بین‌المللی در استان سمنان باشیم.

او افزود: به‌جز این ۶ کاروانسرا، جنگل ابر و بخشی از راه‌آهن سراسری دو اثر دیگر این استان هستند که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و در معرفی این استان به گردشگران داخلی و خارجی نقش مؤثری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنین خاطرنشان کرد: با عضویت در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم، استان سمنان جهانی می‌شود.

وی ادامه داد: در اجلاسیه کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم که در شهریورماه ۱۴۰۲ در چین برگزار شد، چهره استان سمنان و کشور ایران و جاذبه‌های گردشگری آن به بیش از ۲۶ کشور جهان معرفی شد تا ضمن کاهش ایران هراسی که دشمنان آن را ایجاد کردند، استان سمنان به‌عنوان مقصد گردشگری بین‌المللی توسط گردشگران انتخاب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه صنعت گردشگری رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و … را به همراه دارد که همگام با شعار سال است اضافه کرد: باید جهانی اندیشد و استانی عمل کرد و از توان های بین‌المللی برای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان بهره برد.

کرم زاده گفت: کلیپ معرفی استان سمنان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه و توزیع‌شده است تا جهانیان با این استان بی‌نظیر و جاذبه‌های متعدد طبیعی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی آشنا شوند.

او افزود: شهردارهای استان و دبیرخانه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم در سمنان نیز می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های سمنان در قالب‌های مختلف و به زبانهای مختلف و تولید محتوا و برگزاری نشست‌های مرتبط را برای توسعه گردشگری و تسریع روند تبدیل‌شدن استان سمنان به مقصد بین‌المللی گردشگری همکاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از دیگر راه‌های معرفی استان سمنان، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری ملی و بین‌المللی است.
انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.