آثار تاریخی شهرستان لنجان به مرمت اضطراری نیاز دارند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: ۶۰۰ ویلا در باغ‌بهادران داریم که این ویلاها بدون داشتن هیچ مجوزی به بیشتر گردشگران اسکان می‌دهند که به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد گردشگران نداریم. احمد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت آثار تاریخی و گردشگری شهرستان لنجان، اظهار کرد:

کد خبر : 237432
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
آثار تاریخی شهرستان لنجان به مرمت اضطراری نیاز دارند



ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: ۶۰۰ ویلا در باغ‌بهادران داریم که این ویلاها بدون داشتن هیچ مجوزی به بیشتر گردشگران اسکان می‌دهند که به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد گردشگران نداریم.

احمد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت آثار تاریخی و گردشگری شهرستان لنجان، اظهار کرد: در لنجان آثار تاریخی بسیاری تاکنون شناسایی شده که ۱۱ اثر به ثبت ملی رسیده است و در طرح تفضیلی شهرها و روستاهای لنجان برخی از این آثار تاریخی ستاره‌دار شدند. برج کبوترخانه قلعه ترکی، برج کبوترخانه باغ برجی ریز، پل کله، مسجد ناروندی، حمام دو قلوی زرین‌شهر، حمام ساحل، مسجد جامع زرین‌شهر، کتیبه گردنه رخ و برج چهار برج باغ بهادران از جمله آثار تاریخی شاخص لنجان هستند.

وی افزود: تقریباً تمام این آثار نیاز به مرمت اضطراری دارند و اگر بخواهیم تمام این آثار را به شکل اصولی مرمت کنیم تقریباً به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. برای مثال تنها حمام دوقلوی زرین‌شهر نیاز به ۴ میلیارد تومان اعتبار دارد. این آثار تاریخی بیشتر متعلق به دوره صفوی و سلسله‌های بعد از صفوی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: قلعه چهار برج بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند. مسجد جامع زرین‌شهر و پل کله نیز گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

فتحی به زیرساخت‌های گردشگری شهرستان لنجان اشاره و تصریح کرد: بسیاری از اقامتگاه‌های گردشگری به شکل غیرمجاز فعالیت می‌کنند به این معنا که مجوز ندارند و چون نفعشان در این موضوع است به شکل غیرقانونی فعالیت می‌کنند تا از پرداخت مالیات معاف شوند در حالی که اقامتگاه‌های گردشگری طبق قانون این معافیت را دارند. ۶۰۰ ویلا در باغبهادران داریم که این ویلاها بدون داشتن هیچ مجوزی به گردشگران اسکان می‌دهند. تنها هتل آپارتمان نگین، یک میهمان‌پذیر و چهارخانه بومگردی از اداره میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: معمولاً گردشگران و مسافران لنجان ترجیج می‌دهند در آن ۶۰۰ ویلا اقامت کنند و سعی کرده‌ایم این ویلاها را در قالب خانه مسافر ساماندهی کنیم. صاحبان این ویلاها بخش خصوصی است و در کل ظرفیت اسکان شهرستان لنجان مناسب است، اما باید ساماندهی بهتری انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: اکنون گردشگر داریم، اما هیچ آمار رسمی از تعداد آنان نداریم چرا که این گردشگران در مکان‌های رسمی اقامت نمی‌کنند و تقریباً به شهرستانی مصرفی بدل شده‌ایم. این گردشگران در ویلاهای غیرمجاز ساکن می‌شوند که به همین دلیل نمی‌توان تعداد آنان را محاسبه کرد.

فتحی با بیان اینکه ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی دارای پروانه تولید داریم، اظهار کرد: شش کارگاه صنایع دستی داریم که این هنرمندان در رشته‌های میناکاری، قلم‌زنی، رودوزی‌های الحاقی و… فعالیت می‌کنند که تعداد رشته‌ها به ۵۰ رشته می‌رسد. تعدادی از این هنرمندان بیمه صندوق هنرمندان هستند، اما از ۷ سال پیش کسی نمی‌تواند عضو این صندوق شود.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های طبیعی شهرستان لنجان بسیار است. یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان وجود درختان کهن سال است. آبشار چرمهین، کوه‌های زیبا و رودخانه‌ها از جمله جاذبه‌های طبیعی لنجان هستند که هر سال گردشگران زیادی از این جاذبه‌ها بازدید می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان با بیان اینکه ۹ شهر و ۴۵ روستا داریم، گفت: معتقدم از ظرفیت‌های گردشگری لنجان به خوبی استفاده نشده و هنوز در تأسیسات گردشگری کمبود داریم و در کل طرح جامع گردشگری استان اصفهان کمک زیادی می‌تواند به رونق گردشگری شهرستان‌های مختلف کند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.