«آتل» از رویارویی انسان با طبیعت می‌گوید/ اولین حضور انیمیشن در جشنواره پویانمایی تهران

[ad_1] مهدی صدیقی کارگردان انیمیشن «آتل» که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، در گفتگو با خبرآنلاین، درباره داستان انیمیشن که با تکنیک دوبعدی فریم بای فریم ساخته شده است، گفت: داستان انیمیشن در زمانی مدرن می‌گذرد؛ جایی که یک مرد میانسال که بازویی رباتیک دارد، سوار بر کامیون، در جاده‌ای روستایی در حال

کد خبر : 471466
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۳۱
«آتل» از رویارویی انسان با طبیعت می‌گوید/ اولین حضور انیمیشن در جشنواره پویانمایی تهران

[ad_1]

مهدی صدیقی کارگردان انیمیشن «آتل» که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، در گفتگو با خبرآنلاین، درباره داستان انیمیشن که با تکنیک دوبعدی فریم بای فریم ساخته شده است، گفت: داستان انیمیشن در زمانی مدرن می‌گذرد؛ جایی که یک مرد میانسال که بازویی رباتیک دارد، سوار بر کامیون، در جاده‌ای روستایی در حال تعویض تیرهای چوبی قدیمی چراغ برق با تیرهای بتنی جدید هست که در این بین با ۲ پرنده درگیر می‌شود، ۲ پرنده تلاش می‌کنند تا مانع کار مرد بشوند.

او با اشاره به اینکه ساخت «آتل» از مهر تا دی‌ماه ۱۴۰۱ به طول انجامید، ادامه داد: ایده ساخت این انیمیشن از دیدن عکسی در فضای مجازی به ذهنم رسید؛ عکسی که یک لانه پرنده در تیر چراغ برق قرار داشت و ماموران برق با او مواجه شدند.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: مخاطب این اثر عموم مردم هستند و رده سنی و یا قشر خاصی را مدنظر ندارد. انیمیشن «آتل» در اولین حضور خود در جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران شرکت کرده است، البته دومین حضور این انیمیشن نیز در جشنواره فیلم کوتاه رشت که در اسفندماه ۱۴۰۲ در رشت برگزار خواهد شد، رخ می‌دهد.

این انیماتور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره پویانمایی تهران بیان کرد: جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران برای تولیدکنندگان حوزه انیمیشن اهمیت خاصی دارد چراکه تنها جشنواره تخصصی انیمیشن کشور است و تماشای آثار انیمیشن و رقابت آن‌ها در کنار هم اتفاق مهمی خواهد بود.

او در پایان درباره حضور مرکز گسترش در این رویداد مطرح کرد: مرکز گسترش به عنوان اصلی‌ترین مرکز حمایت از آثار انیمیشن همیشه بیشترین سهم آثار انیمیشن حاضر در جشنواره‌های مختلف ایران را دارد و این می‌تواند نشانی از عملکرد خوب مرکز گسترش در حمایت از ایده‌ها و فیلمنامه‌های خوب باشد. همچنین حضور پررنگ آثار تولیدی مرکز گسترش در جشنواره‌های مختلف و خصوصا جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران می‌تواند باعث افزایش انگیزه سازندگان انیمیشن و همکاری مجدد با این مرکز شود.داکا میزبان «دریا»فیلم کوتاه «دریا» به نویسندگی و کارگردانی صحرا رمضانیان در ادامه حضور جهانی خود به بنگلادش می‌رود.
به گزارش روابط عمومی این پروژه، فیلم کوتاه «دریا» به نویسندگی و کارگردانی صحرا رمضانیان به دهمین دوره فستیوال فیلم‌های موبایلی داکا در بنگلادش راه یافت.
بنا بر این گزارش، فیلم کوتاه «دریا» که محصول سال فروردین ۱۴۰۰ است تاکنون در بیش از ۲۵ جشنواره خارجی شرکت کرده که می‌توان به فستیوال‌های فیلم کوتاه لندن، ولز، فیلم‌های مستقل مادرید و…اشاره کرد و موفق به دریافت چندین جایزه شده است. فرزانه سلحشور، فرزاد علوی، پویا حقیقی، صحرا رمضانیان بازیگران این فیلم کوتاه هستند. همچنین آرش رمضانی مدیر فیلمبرداری، پویا حقیقی تدوین و صدا، مصطفا صادقی دستیار فیلمبردار، مصطفا آرین راد طراح گرافیک و مجتبی رحامیان عکاس و تصویربردار پشت صحنه در اثر حضور دارند و ایلیا شمس و محمدکاظم شیران تهیه کنندگان این فیلم هستند و مجموعه‌ی آموزشی و هنری CNG TV لندن (انگلستان) حامی مالی و معنوی این اثر است. فستیوال بین المللی فیلم‌های موبایلی داکا از تاریخ ۲ و ۳ مارچ ۲۰۲۴ (۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۴۰۲) در بنگلادش برگزار می‌شود.

۲۲۰۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.