آتش‌بس فوری در غزه برقرار می‌شود؟

[ad_1] به گزارش اقصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با همتای مصری خود در قاهره افزود که آمریکا به تلاش برای توافق در مذاکرات دوحه قطر ادامه می دهد. وزیر خارجه دولت بایدن تصریح کرد: «کار دشواری برای رسیدن به این هدف

کد خبر : 477225
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۴
آتش‌بس فوری در غزه برقرار می‌شود؟

[ad_1]

به گزارش اقصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با همتای مصری خود در قاهره افزود که آمریکا به تلاش برای توافق در مذاکرات دوحه قطر ادامه می دهد.

وزیر خارجه دولت بایدن تصریح کرد: «کار دشواری برای رسیدن به این هدف وجود دارد، اما من معتقدم که این آتش بس هنوز امکان پذیر است. روزهای سختی هستند، اما این شرایط تنها اراده ما را برای رسیدن به روزهای بهتر تقویت می کند.»

بلینکن گفت: «ما شکاف‌ها را کم کرده‌ایم، اما هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. بنابراین نمی‌توانم یک جدول زمانی برای آن تعیین کنم. فقط می‌توانم بگویم که ما متعهد هستیم که هر کاری را که ممکن است برای رسیدن به توافق انجام دهیم.»

 او با بیان اینکه عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح «یک اشتباه» خواهد بود، گفت: این عملیات «غیرضروری است. راه بهتری برای مقابله با تهدید مداوم حماس وجود دارد.»

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: «کار بر روی عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی ادامه دارد و پیشرفت‌هایی حاصل شده است.»

وزیر خارجه دولت بایدن  روز چهارشنبه قبل از سفر به مصر گفت که او “بسیار نسبت به حمایت کشورها از قطعنامه آمریکا امیدوار است.”

بلینکن به شبکه خبری سعودی الحدث گفت: «فکر می‌کنم حمایت کشورها از این قطعنامه پیام قوی ارسال می کند.»

او ادامه داد: «البته، ما در کنار اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود ایستاده ایم تا مطمئن شویم که حملات ۷ اکتبر دیگر تکرار نخواهد شد، اما در عین حال، ضروری است که غیرنظامیانی که در معرض آسیب هستند و به طرز وحشتناکی رنج می برند در اولویت قرار گیرند از آنها محافظت شود و کمک های بشردوستانه را دریافت کنند.»

آتش‌بس فوری در غزه برقرار می‌شود؟

وزیرخارجه مصر: با بلینکن درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح گفتگو کردم

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز گفت موانع موجود در ارسال کمک‌ها، راهکار تشکیل دو کشور برای فلسطین و اسرائیل، و «گرسنگی» جاری در غزه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شکری ادامه داد: «عملیات برنامه ریزی شده اسرائیل در رفح نیز مورد بحث قرار گرفت زیرا این عملیات می تواند هزاران انسان بی گناه دیگر را بکشد. ما توافق کرده‌ایم که در مورد همه این موضوعات هماهنگ باشیم. جایی برای تشدید رنج بشر وجود ندارد.»

وزیر خارجه مصر تاکید کرد که راهکار دو کشوری تنها راه پیش رو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل ، منابع دیپلماتیک روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه که تاکنون اصلاحاتی روی آن انجام شده است، احتمالا تا پایان هفته میلادی (هفته میلادی از دوشنبه تا یکشنبه می باشد) در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می شود.

شورای امنیت سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی نیز پشت درهای بسته درباره وضعیت خاورمیانه به درخواست فرانسه نشستی برگزار خواهد کرد.

یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد غزه ممکن است در همین هفته به رای گذاشته شود. این قطعنامه، که هفته ها روی آن کار شده است، خواستار «آتش بس فوری و پایدار در مقابل آزادی همه گروگان های باقی مانده است».

این دیپلمات آمریکایی به خبرنگاران گفت: گفت که تلاش برای اطمینان از تصویب قطعنامه در حال انجام است، اما روسیه در گذشته تهدید به وتو کرده است.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در واکنش به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص برقراری آتش بس در غزه و احتمال رای گیری آن تا پایان هفته میلادی گفت: «هیچ درخواستی برای آتش‌بس در این قطعنامه وجود نداشته و نیست»، اما «در واقع به عملیات نظامی اسرائیل در رفح چراغ سبز نشان می‌دهد.»

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در اظهار نظر درباره پیش نویس قطعنامه آمریکا در خصوص آتش بس در غزه گفت: آمریکا خواهان آتش بس واقعی در نوار غزه نیست و به اسرائیل اختیار کامل داده است تا “مسائل با فلسطینی ها را حل کند”.

او تصریح کرد:« نباید گرفتار افکار واهی واشنگتن شد. آمریکا هنوز علاقه ای به آتش بس واقعی ندارد و تمام تلاش خود را می کند تا نزدیک ترین متحد خاورمیانه ای آن، مسائل را با فلسطینی ها حل کند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد: «هیچ درخواستی برای آتش‌بس در این قطعنامه وجود نداشته و نیست»، اما «در واقع به عملیات نظامی اسرائیل در رفح چراغ سبز نشان می‌دهد.»

قطعنامه آمریکا پس از آن صادر شد که واشنگتن چندین قطعنامه قبلی شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش بس فوری بود، وتو کرد.

آمریکا ۲۰ فوریه ۲۰۲۴ (اول اسفندماه ۱۴۰۲) شورای امنیت سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه بود که باید توسط همه طرف ها رعایت می شد. این قطعنامه ۱۳ رای مثبت شورای ۱۵ عضوی امنیت را کسب کرد اما آمریکا با مخالفت با آن، موجب تصویب نشدن آن یا همان وتوی قطعنامه شد. انگلیس دیگر عضو شورای امنیت نیز به آن رای ممتنع داد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.