۶ کتاب انگیزشی برای نوجوانان؛ از خودت باش تا سیزده

دوره نوجوانی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان است. انسان در این دوره تحت‌تأثیر تغییرات شدید هورمونی و در حال گذر از کودکی به جوانی است. چگونه سپری‌کردن این دوره گذار بسیار اهمیت دارد چراکه هرچه در این دوره برای رشد و یادگیری تلاش کنیم و اصطلاحا بکاریم، محصول آن را در دوره جوانی برداشت می‌کنیم.

کد خبر : 234581
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۴۹
۶ کتاب انگیزشی برای نوجوانان؛ از خودت باش تا سیزده


دوره نوجوانی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان است. انسان در این دوره تحت‌تأثیر تغییرات شدید هورمونی و در حال گذر از کودکی به جوانی است. چگونه سپری‌کردن این دوره گذار بسیار اهمیت دارد چراکه هرچه در این دوره برای رشد و یادگیری تلاش کنیم و اصطلاحا بکاریم، محصول آن را در دوره جوانی برداشت می‌کنیم. به همین دلیل مطالعه و یادگیری مهارت‌های فردی و اجتماعی در دوره نوجوانی از کارهای مهم است که باید به آن توجه کافی شود. در این مقاله، چند کتاب انگیزشی برای نوجوانان را معرفی می‌کنیم. اگر نوجوان هستید یا یکی از اطرافیانتان نوجوان است، معرفی کتاب امروز را از دست ندهید.

۱. توپت را پرتاب کن

نویسنده: ورنان براندیج
مترجم (پیشنهاد کاربران):
امیر رحیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
طنین دانش
تعداد صفحه:
۱۵۲

کتاب «توپت را پرتاب کن» بر اساس مسائل ورزشی نوشته شده است و به همین دلیل می‌تواند برای نوجوانان علاقه‌مند به ورزش تأثیرگذارتر و الهام‌بخش‌تر باشد. در این کتاب، درباره بسکتبال بحث شده است و نویسنده برای انتقال مفاهیم مدنظرش از آن استفاده می‌کند. کتاب با بیان درس‌هایی از زندگی بزرگان بسکتبال مانند مایکل جردن، کوبی برایانت، لبرون جیمز و استفان کوری نوجوانان را تشویق می‌کند در مسیر دستیابی به اهدافشان قدم بردارند.

۲. خودت باش

کتاب خودت باش

نویسندگان: میشل اسکین، کلی اسکین
مترجمان (پیشنهاد کاربران):
سمیه منافی، داود منافی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
ارجمند
تعداد صفحه:
۱۱۲

تغییرات جسمی و بحران هویتی نوجوانان تأثیر مستقیمی بر اعتماد‌به‌نفس نوجوانان دارد و آنها را دچار کمبود اعتمادبه‌نفس می‌کند. این کتاب درباره اعتمادبه‌نفس و مهربانی با خود است. نویسنده کتاب که خود روان‌شناس بالینی است، می‌کوشد با آگاهی‌بخشی به نوجوانان کمکشان کند که خود را بیشتر و بهتر بشناسند و دوست داشته باشند. اگر نوجوان هستید و کمبود اعتمادبه‌نفس آزارتان می‌دهد، این کتاب برای شماست تا کمکتان کند خودتان را آگاهانه دوست داشته باشید.

۳. هفت عادت نوجوانان موفق

هفت عادت نوجوانان موفق

نویسنده: شون کاوی
مترجم (پیشنهاد کاربران):
طیبه امیریان
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
معیار علم
تعداد صفحه:
۳۲۶

این کتاب اقتباسی از کتاب پرفروش و معروف «هفت عادت مردمان مؤثر» نوشته استفان کاوی است که مخصوص نوجوانان و متناسب با دنیای مدرن و عصر دیجیتال به‌روز شده است. شون کاوی در این اثر نقشه راهی در اختیار نوجوانان قرار می‌دهد تا مسیر درست رسیدن به اهدافشان را پیدا کنند. این نقشه در واقع راهنمایی است برای:

  • افزایش اعتمادبه‌نفس و قدرت تصمیم‌گیری؛
  • نحوه درست ایجاد روابط دوستانه؛
  • مراقبت از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی.

کتاب همچنین شامل نقل‌قول‌ها و داستان‌هایی واقعی از زندگی افراد موفق است که آن را خواندنی‌تر هم می‌کند.

۴. عملکرد اجرایی برای نوجوانان

کارکردهای اجرایی برای نوجوانان

نویسنده: شارون هانسن
مترجم (پیشنهاد کاربران):
محمدعلی خالق‌پور، محمدرضا تقی‌زاده شیرازی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
ارجمند
تعداد صفحه:
۱۲۸

اختلال عملکرد اجرایی (EFD) یکی از اختلال‌های رایجی است که نوجوانان بسیاری به آن مبتلا هستند. این اختلال سبب می‌شود فرد به‌رغم تلاش زیاد برای مدیریت زمان و انجام تکالیف، عملکرد خوبی نداشته باشد. شارون هانسن در این کتاب با آموزش‌ مهارت‌هایی مانند یادداشت‌برداری، مدیریت ناامیدی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی به نوجوانان کمک می‌کند بهتر از پس کارها و تکالیفشان برآیند. مخاطب کتاب نوجوانان هستند که با مطالعه آن می‌آموزند چطور بعضی مهارت‌های خود را بهبود بخشند، مهارت‌هایی از جمله:

  • سازمان‌دهی؛
  • حفظ اطلاعات؛
  • برقراری ارتباط مؤثر؛
  • عملکرد خوب در زندگی روزمره.

در این مسیر یادگیری، آنچه بیش از همه جالب‌توجه است افزایش آگاهی و درک نوجوانان از وضعیت خود است که با چاشنی انگیزه و امید برای بهبود عملکردشان همراه می‌شود.

۵. چه خوب بود اگر اینها را قبلا به من گفته بودند

چه خوب بود اگر اینها را قبلا به من گفته بودند

نویسنده: آنت لایاسول
مترجم (پیشنهاد کاربران):
مهدی قراچه داغی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
ذهن‌آویز
گوینده نسخه صوتی:
دلارام شکوهی
مدت‌زمان نسخه صوتی: ۳ ساعت و ۳۹ دقیقه

تجربه‌های دیگران سرمایه ارزشمندی است که با بهره‌گیری از آنها می‌توان از آسیب‌های زیادی در امان ماند. در این کتاب درس‌هایی از زندگی نویسنده‌اش مطرح می‌شوند که شامل شکست‌ها و موفقیت‌هایش هستند و مناسب نوجوان‌هایی که در آستانه ورود به جوانی‌اند و بی‌شک تصمیم‌های مهم زیادی باید بگیرند.

همه‌ ما اشتباه می‌کنیم و همه ما می‌توانیم از اشتباهات خود درس بگیریم. اما این بدان معنا نیست که همه‌چیز را امتحان کنیم و مرتکب اشتباهات دردناک شویم. می‌توانیم از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران بیاموزیم و انتخاب‌های درست داشته باشیم و از زندگی هیجان‌انگیز و موفق بهره‌مند شویم.

۶. سیزده

سیزده

نویسنده: علی میرصادقی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
بارسا
تعداد صفحه:
۲۵۶

«سیزده» اثری داستانی است که روزمرگی‌ها، سؤال‌ها و ناامیدی‌های یک جوان را روایت می‌کند. داستان به قبل و بعد از دیدار جوان با استاد کاراته‌اش تقسیم می‌شود. در دیدار این دو، گفت‌وگویی شکل می‌گیرد که محتوای اصلی کتاب است. این گفت‌وگو راه تغییر را به جوان نشان می‌دهد.

کتاب مناسب جوان‌هایی است که تازه از نوجوانی عبور کرده‌اند و سؤالات و دغدغه‌هایی دارند که اقتضای سنشان است. اگر نوجوان یا جوان هستید، خواندن این داستان می‌تواند به شما برای هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آینده کمک کند.

شما بگویید

مطالعه کتاب های روانشناسی برای نوجوانان مانند هر گروه سنی دیگری اهمیت دارد. از میان این کتاب های انگیزشی برای نوجوانان کدام‌ها را مطالعه کرده‌اید؟ بهترین کتاب انگیزشی‌ای که تاکنون مطالعه کرده‌اید چه کتابی بوده است؟ لطفا بهترین تجربه‌تان از خواندن کتاب های انگیزشی نوجوانان را برایمان بنویسید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.