۱۵ فیلم با محوریت مارها

مارها از اوایل دوران همیشه بخشی از فرهنگ بشریت بوده‌اند. اگر متون مذهبی بخوانید یا صفحات تاریخ را ورق زنید، متوجه می‌شوید که هیچ موجود دیگری به اندازه این خزنده‌های فلس‌دار روی جامعه انسانی تأثیرگذار نبوده. این خزنده در دوران مدرن نیز اهمیت خود را از دست نداده و هنوز هم به عنوان بخشی از

کد خبر : 80268
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
۱۵ فیلم با محوریت مارها


مارها از اوایل دوران همیشه بخشی از فرهنگ بشریت بوده‌اند. اگر متون مذهبی بخوانید یا صفحات تاریخ را ورق زنید، متوجه می‌شوید که هیچ موجود دیگری به اندازه این خزنده‌های فلس‌دار روی جامعه انسانی تأثیرگذار نبوده. این خزنده در دوران مدرن نیز اهمیت خود را از دست نداده و هنوز هم به عنوان بخشی از فرهنگ هنری مدرن در نظر گرفته می‌شود. هالیوود چندین فیلم بر اساس مارهای غول‌پیکر قاتل ساخته که قصد دارن هر چیزی که در برابرشان قرار می‌گیرد را از بین ببرند.

دو روز پیش روز جهانی مار بود و حالا در این مطلب به سراغ ۱۵ فیلم درباره مارها می‌رویم که پتانسیل کابوس کردن خواب‌های شیرین شبانه‌تان را دارند!


۱۵. Snake Island

یک گروه از توریست‌ها، در مسیرشان به جزیره‌ای با نام اسنیک آیلند پای می‌گذارند که پر است از مارها. در حالی که کشتی‌شان در کنار ساحل پارک شده است، یک مار به آن راه پیدا می‌کند و با نابود کردنش، باعث هرج و مرج می‌شود. اتفاقات بعدی کاملاً واضح به نظر می‌رسد: توریست‌های داستان سعی در زنده ماندن در جزیره مارها دارند.

۱۴. Python

یک هواپیمای باری در طی یک طوفان سخت در حال جا به جا کردن تجهیزاتی است. خدمه هواپیما یک محفظه را باز می‌کنند و خورده می‌شوند. هواپیما سقوط می کند و چیزی که درون محفظه بود جان سالم به در می‌برد. این چیز وارد جمعیت شده و انسان‌های بیش‌تری را می‌کشد. یک دانشمند برای این که بفهمد این چیز چیست فراخوانده می‌شود؛ تا این که متوجه می‌شود یک مار پیتون ۱۲۰ فوتی با دید در شب و قدرت بهبود یافته است که می‌تواند با سرعت ۵۰ مایل در ساعت حرکت کند!

۱۳. Curse II: The Bite

کلارک و لیسا یک زوج معمولی جوان، بی‌دغدغه و خوشحال هستند. وقتی این دو بدون متوجه وارد منطقه آزمایش اتمی می‌شوند اوضاع برایشان زیر و رو می‌شود. در این منطقه یک مار جهش‌یافته زندگی می‌کند. ماشین این زوج در جاده پنچر می‌شود و آن‌ها از صاحب یک ایستگاه سوخت رسانی محلی درخواست کمک می‌کند. کلارک متوجه یک نیمه سگ نیمه مار در نزدیکی این ایستگاه می‌شود اما وقتی مار او را نیش می‌زند، خودش باید با چنین چیزی رو به رو شود.

۱۲. Rattled

داستان Rattled تقریباً این طور است که ده‌ها مار زنگی سر از دره عدن پیدا می‌کنند، باعث وحشت می‌شوند و مردم را می‌کشند. با توجه به این که Rattled یک فیلم تلویزیونی است، تعداد کشته شده‌ها آن قدری نیست که انتظارش را دارید. اما هنوز هم یکی از آثار خوب درباره مارها است.

۱۱. Stanley

تیم سرباز جنگ ویتنام است که از خدمتش بازمی‌گردد اما جنگ باعث دیوانگی او شده است. حالا او در یک باتلاق با تنها دوستانش، مارهای زنگی، زندگی می‌کند. یک مار برای او خیلی خاص است که نامش را استنلی گذاشته است. سر و کله یک تاجر محلی، که از پوست مارها برای محصولاتش استفاده می‌کند، در جنگل پیدا می‌شود و تیم تصمیم می‌گیرد نگذارد تا او جان سالم به در ببرد. اما این تاجر نقشه خودش را دارد و یک سرباز جنگ ویتنام دیگر را استخدام می‌کند تا تیم را از سر راه بردارد. در ادامه این روایت شاهد این موش و گربه بازی هستیم که سعی در سرگرم کردن شما در ادامه فیلم دارد.

۱۰. Rattlers

یک یگان ارتش به منطقه‌ای کویری فرستاده می‌شوند که در آن جا مردم به سرعت در حال مرگ هستند. یک جانورشناس و یک فتوژورنالیست نیز برای تحقیق درباره این موضوع انتخاب می‌شوند. خیلی زود آن‌ها کشف می‌کنند که دلیل مرگ‌ها نیش مارها است. اما چیزی که بیش از همه باعث شگفتی می‌شود این است که این خزندگان بدون تحریک شدن به مردم حمله می‌کنند. یک چیزی درست نیست، چه چیزی می‌تواند باعث چنین رفتاری در مارها شود؟

۹. Copperhead

هاوارد رندال یک گنج را در تپه‌های پرو پیدا و آن را در باتلاق‌ها به همراه خانواده‌اش مخفی کرده. رندال وقتش را با کشتن مارهایی که سر و کله‌شان در ملکش پیدا می‌شود می‌گذارند؛ تنها سرگرمی‌ای که دارد. همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که یک روز مارها تصمیم می گیرند اوضاع را زیر و رو کنند. آن‌ها به دنبال انتقام هستند و اوضاع برای این خانواده قرار نیست خوب پیش برود.

۸. Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid

ارکیده خونی یک نژاد نادر از این گیاهان است که فقط هر هفت سال یک بار شکوفه می‌کند. گل‌هایش عنصری نادر دارد که اجازه می‌دهد سلول‌های انسان‌ها خودشان را احیا کنند و احتمالاً باعث حیات ابدی شود. رئیس یک شرکت دارویی در این مورد خیلی جدی می‌شود. یک تیم به جنگل‌های بورنئو فرستاده می‌شود تا دنبال این گیاه بگردند اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. این جنگل محل زندگی آناکونداهای غول‌آساست. حالا این گروه باید جان سالم از جنگل به در ببرد؛ چه با ارکیده چه بدون آن.

۷. Jennifer

داستان این فیلم درباره یک دختر درونگرا به نام جنیفر است که پس از قبول شدن برای بورس تحصیلی یک مدرسه خصوصی از خانه‌اش نقل مکان می‌کند. خیلی طول نمی‌کشد که او قربانی زورگوهای مدرسه می‌شود. متأسفانه، جنیفر قابلیت خاصی دارد که به او اجازه ارتباط برقرار کردن با مارها را می‌دهد. وقتی به کسی تا این حد فشار می‌آورید، هیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

۶. Cobra Woman

رامو به کمک دوستش کاتو پس از این که متوجه می‌شود نامزدش دزدیده شده، یک سفر را به سمت پاسیفیک آیل آغاز می‌کند؛ جایی که هیچ غریبه‌ای اجازه ورود ندارد و به محض پا گذاشتن به آن، کشته می‌شود. ساکنان این جزیره یک کبری را می‌پرستند و حکمرانی این جزیره به عهده ناجا، قل شیطانی نامزد رامو است که می‌خواهد رقابت به وجود آمده توسط خواهرش را از بین ببرد.

۵. Venom

مجرمانی قصد دزدیدن یک پسر بچه از خانواده‌ای ثروتمند برای باج‌گیری دارند. شبی که تصمیم می‌گیرند نقشه‌شان را عملی کند، مار خانگی که جدیداً برای این بچه خریداری شده فرار می‌کند. در حالت وحشت، آن‌ها یک افسر پلیس را به قتل می‌رسانند. حالا باید یک انتخاب کنند: یا تسلیم پلیس شوند یا از این پسر بچه به عنوان اهرمی برای خروج از این مکان که یک مار مرگبار در آن حضور دارد، استفاده کنند.

۴. SSSSnake

دکتر کارل استونر نیاز به بودجه دانشگاهی دارد تا تحقیقاتش درباره فواید سم‌ها روی انسان‌ها را ادامه دهد. دیوید از طرف دانشگاه به عنوان فردی برای انجام آزمایش‌ها پیشنهاد می‌شود. دختر استونر نیز بدون اجازه پدرش، یک رابطه با دیوید را آغاز می‌کند. وقتی پلیس به دیوید به خاطر انجام تعدادی قتل در محل زندگی‌اش مظنون می‌شود و پوست او نیز به حال فلس‌دار در می‌آید، اهداف دکتر استونر مورد سوال واقع می‌شوند.

۳. Snakes

اسنیکی بندر در محله کوچکی در تگزاس زندگی می‌کند و عاشق مارها است. او هر چهارشنبه وقتش را با سینتیا و برت می‌گذراند و با مارها می‌رقصد. طول نمی‌کشد که سینتیا و برت تصمیم می‌گیرند به سراغ زندگی خودشان بروند و این گونه اسنیکی تنها می‌ماند. از همه بدتر، یک زورگو مار مورد علاقه‌اش را می‌کشد. حالا اسنیکی می‌خواهد از مارهایش برای انتقام گرفتن از آدم‌هایی که باعث ناامیدی‌اش شده‌اند استفاده کند.

۲. Snakes on a Plane

اگر از عنوان فیلم مشخص نیست باید گفت که Snakes on a Plane درباره مارهایی است که به مأمورهای اف‌بی‌آی در یک هواپیمای مسافری در حال پرواز حمله می‌کنند. یک فرد به نام شان جونز شاهد یک قتل بوده و تحت حفاظت اف‌بی‌آی قرار می‌گیرد. او با کمک یک هواپیما در حال جا به جایی است تا علیه یک ارباب جنایت شهادت دهد. همین که هواپیما تیک‌آف می‌کند، مارها از یک محفظه وارد کابین اصلی شده و باعث هرج و مرج می‌شوند.

به لطف یک داستان شوک‌آور، این فیلم حتی پیش از انتشارش نیست در سطح اینترنت باعث هیجان مخاطبان شده بود و هنگام اکران نیز مخاطبان و منتقدان را به یک میزان تحت تأثیر قرار داد. با این که Snakes on a Plane فروش چشم‌گیری نداشت اما توانست به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها درباره مارها در تمام دوران شناخته شود.

۱. Anaconda

اگر مارهای واقعی به اندازه کافی برای شما ترسناک نیستند، این فیلم می‌تواند از عهده این کار بربیاید. یک گروه نشنال جئوگرافیک در مسیرش برای مستندسازی از یک قبیله گمشده به نام شیریشاما در نزدیکی رود آمازون است. در مسیرشان، یک شکارچی مار به نام پاول سارون را با خود همراه می‌کنند و اوضاع برایشان خراب می‌شود.

این شکارچی نقشه‌های خود را دارد و حتی گروه نیز متوجه می‌شوند این فرد عقل درست و حسابی ندارد. خیلی زود این گروه به جای فیلم‌برداری به مشکلات بزرگ‌تری برخورد می‌کند؛ چرا که حالا آن‌ها در جنگلی با یک آناکوندای غول‌پیکر هستند.

با این که Anaconda در هنگام اکران توجه منقدان را به خود جلب نکرد اما این فیلم در باکس آفیس فروش خوبی داشت و بعدها توانست به عنوان یک کالت کلاسیک شناخته شود. حالا از Anaconda به عنوان بهترین فیلم درباره مارها یاد می‌شود و حتی به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌ها با محوریت هیولاها شناخته می‌شود.


به مطالعه ادامه دهید:

  • بهترین فیلم‌های ترسناکی که در سال 2021 منتشر می‌شوند
  • دنباله فیلم‌های ترسناکی که به اندازه قسمت نخست باارزش بودند
  • بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناختی دهه ۱۹۹۰ که فراموش شده‌اند
  • چگونه سریال The Irregulars به شرلوک هولمز ژانر ترسناک تبدیل شده است؟
  • مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از دنیای سینمایی The Conjuring آموختیم
منبع: Chillopedia
برچسب‌هافیلم ترسناک
کپی شد

https://vgto.ir/avn



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.