۱۲ واکسن کرونای ایرانی متقاضی اخذ مجوز

خبرگزاری مهر: دیجی‌تایمزرئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲ تقاضای جدی از سوی محققان کشور به این سازمان آمده که با اخذ مجوز، اقدام به اجرای فازهای بعدی کنند. دکتر سعیده فخرزاده امروز در وبینار «بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی کشور ایران در تولید آن» که به صورت

کد خبر : 2043
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
۱۲ واکسن کرونای ایرانی متقاضی اخذ مجوز


خبرگزاری مهر: دیجی‌تایمزرئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲ تقاضای جدی از سوی محققان کشور به این سازمان آمده که با اخذ مجوز، اقدام به اجرای فازهای بعدی کنند.

دکتر سعیده فخرزاده امروز در وبینار «بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی کشور ایران در تولید آن» که به صورت آنلاین در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، گفت: پاندمی کرونا فرصتی را به وجود آورده که دستاوردهای محققان کشور در این زمینه مشخص شود.

وی با اشاره به تقاضای محققان برای اخذ تائیدیه تولید واکسن کرونا گفت: ۱۲ تقاضای جدی برای واکسن کرونا از جنس نوترکیب، DNA، mRNA و In Active به سازمان غذا و دارو آمده است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از این تعداد، ۸ پرونده فعال هستند، افزود: یکی از پرونده‌ها در سطح بالینی و دو مورد نزدیک به فاز بالینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پنج پرونده دیگر در سازمان غذا و دارو در حال بررسی است.

فخرزاده با تأکید بر اینکه در کشور ما ظرفیت فراوانی برای تولید واکسن وجود دارد، گفت: ما در صدد هستیم که کارها را به عنوان سیستم نظارتی و تسهیل فرآیندی، رجیستر کنیم.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ادامه داد: در فرآیند تسریع و تسهیل سازندگان، نکته‌ای وجود نداشته و سعی ما بر این بوده که واکسن‌های ایرانی از سایر واکسن‌ها کم نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه توان تخصصی کشور ما در تولید واکسن موفق بوده است، گفت: علاوه بر تولید واکسن، الزامات برای واردات هم وجود دارد.

فخرزاده اضافه کرد: ما واکسنی را تهیه می‌کنیم که از کشور مبدأ مجوز مصرف هم گرفته باشد. همچنین برای واردات، از کشورهایی اقدام خواهیم کرد که سیستم نظارتی در این موضوع دارند تا بتوانیم واکسن‌های تائید شده‌ای را در اختیار هموطنان قرار دهیم.: سونی در طی ۴ هفته پس از عرضه اولیه پلی استیشن پنج توانسته به رکورد فروش ۳.۴ میلیون دستگاه دست پیدا کند.

رقم 3.4 میلیون نفری که Digitimes اعلام کرده، مطابق با گزارش های اوایل سال جاری است که نشان می دهد سونی قصد دارد 10 میلیون پلی استیشن 5 را قبل از مارس 2021 تولید و عرضه کند. این شرکت ژاپنی در ابتدا قصد داشت بین 5 تا 6 میلیون دستگاه به فروش برساند.

همچنین به نقل از این نشریه سونی در پی تدارکاتی برای فروش ۱۶.۸ میلیون الی ۱۸ میلیون عدد از این کنسول نسل نهمی در سال ۲۰۲۱ است.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.