۱۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شد

[ad_1] هوشمند نیوز/مازندران معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اضافه شدن حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی کشور در ۱۸ ماه از فعالیت دولت سیزدهم خبر داد. ابوالفضل باقری فرد در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل به خبرنگار هوشمند نیوز گفت:

کد خبر : 332346
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مارس 2023 - 10:05
۱۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شد

[ad_1]

هوشمند نیوز/مازندران معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اضافه شدن حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی کشور در ۱۸ ماه از فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

ابوالفضل باقری فرد در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل به خبرنگار هوشمند نیوز گفت: این تخت‌ها شامل تخت‌های جدید است که معاونت درمان وزارت بهداشت در برنامه توزیعی در کل کشور ایجاد کرده یا در برنامه دارد.

وی افزود: بیشتر تخت‌های بهره برداری شده و یا در حال افتتاح از محل اعتبارهای ملی و نیز مشارکت بخش خصوصی بوده است.

معاون آموزشی وزیربهداشت با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه درمان به خوبی ورود کرده وکمک‌های خوبی نیز به این بخش داشته است، گفت: البته خدمات خیران در حوزه سلامت به خصوص برای بیماران خاص واقعا قابل تقدیر است.

باقری فرد اضافه کرد: راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال با مشارکت کامل و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده که انصافا ارزشمند است.

وی ادامه داد: اینکه در یک بیمارستان خصوصی، ارائه خدمات به بیماران خاص با تعرفه دولتی انجام شود، در کشور کم سابقه بوده و خوشحالیم که این امر در شهر آمل انجام شد.

باقری فرد افزود: البته در شهرستان آمل که فقط بیمارستان امام رضا(ع) این شهر برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی است، جوابگو نیست و حضور خیرینی که در حوزه سلامت ورود پیدا می‌کنند، جای قدردانی دارد.

 بیمارستان‌های آمل باید به سمت آموزشی شدن برود

معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری با اشاره به اینکه افتتاح ساختمان دانشکده پزشکی در شهرستان آمل که در فضای بسیار خوبی مهیا شده است، ابراز رضایت کرد و گفت: مسئولان وخیران آملی در این مسیر قدم‌های خوبی برداشتند این اقدام برای فازهای بعدی باید استمرار داشته باشند.

باقری فرد افزود: از دو سال گذشته شهرستان آمل در پردیس پزشکی اقدام به جذب دانشجویان پزشکی کرده است که با تلاش دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید هرچه سریعتر بیمارستان‌های آمل به سمت آموزشی شدن پیش برود تا دانشجویان پزشکی در امر آموزشی و بالینی در این شهرستان سپری کنند و خوشایند نیست که برای امور بالینی به شهرهای همجوار بروند.

وی اضافه کرد: باید با کسب مجوزات لازم بیمارستان‌های آموزشی شهر ایجاد شده تا هم رشته‌های دیگر و رشته پزشکی توسعه پیدا کند.

معاون آموزشی وزیربهداشت و درمان ادامه داد: مسئولان شهرستانی و استانی باید شرایط استانداردها را دربیمارستان‌های آمل آماده کنند و پس از بازدید و تایید بازرسان وزارت بهداشت موافقت‌ها انجام شود.

باقری فرد یادآور شد: در حال حاضر از ۴ بیمارستان دولتی آمل، دو بیمارستان درخواست و شرایط تبدیل به آموزشی شدن را دارند و کارهای کارشناسی در حال انجام است تا مجوزهای لازم آموزشی داده شود با این اقدام رشته پزشکی و دیگر رشته‌ها توسعه می‌یابند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.