۱۰ جاذبه و تفریح غیرمعمول در استانبول که باید امتحان کنید

اگر دوست دارید جاذبه‌هایی متفاوت را در استانبول ببینید و از تفریحات خاصی لذت ببرید، این چند جاذبه غیرمعمول را از دست ندهید. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ به‌روزرسانی شده است. استانبول شهری جذاب و شلوغ است. پر از جاذبه‌های تاریخی و مدرن. ترکیبی از گذشته و

کد خبر : 8872
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۳:۳۰
۱۰ جاذبه و تفریح غیرمعمول در استانبول که باید امتحان کنید


اگر دوست دارید جاذبه‌هایی متفاوت را در استانبول ببینید و از تفریحات خاصی لذت ببرید، این چند جاذبه غیرمعمول را از دست ندهید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ به‌روزرسانی شده است.

استانبول شهری جذاب و شلوغ است. پر از جاذبه‌های تاریخی و مدرن. ترکیبی از گذشته و حال که هنوز هم به رشد و پیشرفت خود ادامه می‌دهد. تنوع جاذبه‌ها در استانبول باعث شده که شهری محبوب گردشگران سراسر دنیا باشد. اگر زیاد به استانبول و ترکیه سفر می‌کنید، یا دوست دارید تفریحاتی متفاوت و غیرمعمول داشته باشید، در ادامه چند مورد از این تفریحات را معرفی می‌کنیم.

خانه سابق تروتسکی در بویوک آدا

لئون تروتسکی انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل روسیه بود. به‌خاطر کشمکش‌هایی که در دهه‌ ۱۹۲۰ میان تروتسکی و استالین، بر سر قدرت و نحوه اداره حکومت، وجود داشت، تروتسکی از حزب کمونیست روسیه اخراج و از اتحاد شوروی تبعید شد. او بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ در استانبول در یک عمارت زیبا زندگی می‌کرد. اینجا همان خانه‌ای است که در آن اتوبیوگرافی خود را با نام تاریخ انقلاب روسیه نوشت.

قایق‌رانی روئینگ در خلیج شاخ طلایی

خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه‌ها و محله‌های نمادین استانبول است. قایق‌رانی در این خلیج دیدنی، یکی از بهترین و خاص‌ترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود. تورهای روئینگ صبح زود در خلیج شاخ طلایی برپا می‌شود. این تورها مربی حرفه‌ای دارد و اگر مبتدی هم باشید می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. خلیج شاخ طلایی به این دلیل این‌گونه نام‌گذاری شده است که در غروب خورشید به‌مدت چند دقیقه خلیج به رنگ طلایی تغییر می‌کند و اگر این خلیج را از بالا نظاره کنید به‌شکل شاخ گاو است.

قدم زدن در کنار دیوارهای قدیمی شهر

دیوارهای آجری سفید اطراف استانبول

قدمت این دیوارهای قدیمی به دوران امپراتوری بیزانس برمی‌گردد. این دیواره‌های دفاعی بیزانسی تا به امروز پابرجا باقی مانده‌اند. مسیر حرکت خود را می‌توانید از قلعه یدیکوله شروع کنید تا به طرف دیگر شهر برسید. قلعه یدیکوله یک قلعه تاریخی در استانبول است و در محله فاتح قرار دارد. این بنا در سال ۱۴۵۸ ساخته شده است.

گشت و گذار در استانبول با موتورسیکلت‌های قدیمی

اگر از علاقه‌مندان به موتورهای قدیمی هستید، در استانبول می‌توانید در تورهای جذاب و جالب موتورسواری شرکت کنید. تورهای متعددی برای موتورسواری در استانبول با موتورهای قدیمی و نوستالژیک برپا می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. البته باید لباس و کلاه مخصوص بپوشید که در اختیارتان قرار می‌گیرد.

تماشای هنر خیابانی در بخش آسیایی استانبول

نقاشی دیواری مادر و اثر خیابانی استانبول

فستیوال نقاشی دیواری استانبول محله‌ Yeldeğirmeni را به یک گالری هنری بزرگ و روباز تبدیل کرده است. در این محله می‌توانید نقاشی‌های دیواری کشیده شده توسط هنرمندان داخلی و بین‌المللی را ببینید که در گوشه و کنار آن، خودنمایی می‌کنند.

مسجد جامع Sancaklar

این مسجد یک شاهکار واقعی در معماری مدرن است. معماری این مسجد بسیار جذاب و دیدنی است و حتی مناره آن نیز مدرن است.  

سر زدن به حمام‌های سنتی

تخت ها در حمام های سنتی

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در استانبول داشته باشید، سر زدن به حمام‌های سنتی است. در این حمام‌ها می‌توانید هم‌زمان با تمیز کردن خودتان و ماساژ، سبک زندگی سنتی در ترکیه را ببینید.

گشت و گذار در ساحل در جزیره Burgazada

مرغ های دریایی و قایق بادبانی در استانبول

مقاله‌ مرتبط:

جزیره Burgazada یکی از کمتر شناخته‌شده‌ترین جزایر پرنس است. این منطقه فرصت خوبی برای گشت و گذار در ساحل و لذت بردن از تفریحات ساحلی است. اگر آب به‌اندازه کافی گرم باشد، می‌توانید از شنا کردن نیز لذت ببرید. در مسیر رسیدن به ساحل از دیدن کلیساهای قدیمی پنهان شده در پوشش گیاهی سرسبز و انبوه، لذت خواهید برد. برای اینکه به این جزیره برسید می‌توانید از فرابرها استفاده کنید. قبل از راه افتادن، حتما برنامه فرابر را چک کنید.

کندن قارچ در جنگل بلگراد

یکی از مقصدهای عالی برای فرار از شلوغی استانبول و گشت و گذار در دل طبیعت، جنگل بلگراد است. این جنگل فرصت خوبی برای چیدن قارچ خوراکی است. یک متخصص قارچ در فصل رویش قارچ تورهای مخصوصی به‌طور مرتب برگزار می‌کند که می‌توانید در آن شرکت کنید و قارچ بچینید.

اگر تاکنون از این جاذبه‌های کمترشناخته شده استانبول بازدید کرده‌اید، تجربیات خود را با کجارو در میان بگذارید.



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.