یک چهارم پروازها با تأخیر پریدند / کدام ایرلاین ها بیشترین و کمترین میزان تاخیر را داشتند؟

تأخیر پرواز یکی از حواشی قدیمی صنعت هوایی ایران است که بسیاری از آنها به‌واسطه ایمن‌سازی هواپیما رخ می‌دهد و در ادامه به‌واسطه کمبود ناوگان و فعالیت هواپیماهای موجود در پروازهای متوالی، تأخیر در هر پرواز می‌تواند زمینه‌ساز بروز تأخیر در سایر پروازهای یک هواپیما شود. بر اساس آخرین آمارهای مرکز اطلاعات و آمار شرکت

کد خبر : 441535
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۸
یک چهارم پروازها با تأخیر پریدند / کدام ایرلاین ها بیشترین و کمترین میزان تاخیر را داشتند؟


تأخیر پرواز یکی از حواشی قدیمی صنعت هوایی ایران است که بسیاری از آنها به‌واسطه ایمن‌سازی هواپیما رخ می‌دهد و در ادامه به‌واسطه کمبود ناوگان و فعالیت هواپیماهای موجود در پروازهای متوالی، تأخیر در هر پرواز می‌تواند زمینه‌ساز بروز تأخیر در سایر پروازهای یک هواپیما شود.

بر اساس آخرین آمارهای مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل، در نشست‌وبرخاست چهار درصد افزایش پیدا کرده اما در اعزام و پذیرش مسافر با کاهش ۳ درصدی مواجه بوده است.

طبق این اطلاعات، ارسال و پذیرش بار و پست نیز در پروازهای مهرماه نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

بررسی تغییرات پروازهای انجام شده در فرودگاه‌های کشور به تفکیک پروازهای داخلی و داخلی نشان می‌دهد: تعداد پروازهای داخلی در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست‌وبرخاست پنج درصد افزایش و در اعزام و پذیرش مسافر چهار درصد کاهش داشته است. ضمن اینکه ارسال و پذیرش بار و پست نیز در پروازهای داخلی با افت سه‌درصدی مواجه بوده است.

در مورد پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های کشور، تعداد نشست‌وبرخاست هواپیماها با افزایش ۱۳ درصدی مواجه بوده اعزام و پذیرش مسافر نیز ۱۸ درصد رشد کرده است. همچنین ارسال و پذیرش بار و پست در پروازهای بین‌المللی ۲۲ درصد افزایش داشته است.

تحولات ماهانه پروازهای مهرماه

کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهرماه نسبت به شهریورماه با افزایش ۵ درصدی در نشست‌وبرخاست مواجه بوده اما اعزام و پذیرش مسافر دو درصد و ارسال و پذیرش بار و پست چهار درصد کاهش داشته است.

پروازهای داخلی فرودگاه‌های کشور در مهرماه نسبت به ماه گذشته در نشست‌وبرخاست دو درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر دو درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش داشته است.

پروازهای بین‌المللی نیز در مهرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست‌وبرخاست ۲۵ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۶ درصد کاهش داشته است.

تصویر تأخیر در پروازها

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه‌ها، نام ۲۳ شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در مهرماه سال ۱۴۰۲، درمجموع ۱۲ هزار و ۹۹۶ پرواز انجام داده‌اند و ۳۱۱۴ پرواز با تأخیرهای بیشتر از ۳۰ دقیقه داشته‌اند؛ میزان تأخیر پروازهای خروجی تاخیردار، ۲۶۱ هزار و ۶۱۲ دقیقه معادل ۴۳۶۰ ساعت و ۱۸۱ روز بوده که ۲۴ درصد پروازها را شامل می‌شود؛ در شهریورماه نیز ۲۴ درصد پروازها تأخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند.

متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار در مهرماه به ۸۴ دقیقه رسیده است؛ درحالی‌که متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار در شهریورماه ۸۱ دقیقه بود و این حاکی از افزایش سه‌درصدی نسبت به ماه گذشته است. در این میان ایرلاین‌های ایرتور با ۱۲۶، یزدایر با ۱۲۰، چابهار با ۱۱۹ و اروان با ۱۰۴ دقیقه متوسط تأخیرهایشان بیشتر از ۱۰۰ دقیقه بود.

در مهرماه سال ۱۴۰۲ شرکت‌های هواپیمایی تابان و ساها با ۴۳ و ۴۲ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و یزدایر به ترتیب با ۴ و ۶ درصد در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین درصد تأخیر را داشته‌اند.

همچنین نسبت به ماه گذشته، شرکت‌های هواپیمایی کارون و کاسپین به ترتیب با ۱۰ و ۸ درصد افزایش بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی معراج و اروان به ترتیب با ۳۱ و ۱۵ درصد کاهش در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند.

در بخش پروازهای باطل‌شده نیز شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و معراج با ۷۶ و ۷۴ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی طوس‌ایر و یزدایر با صفر و دو درصد در کل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای باطل‌شده را دارند؛ به‌عبارت‌دیگر شرکت‌های هواپیمایی طوس‌ایر و یزدایر بهترین عملکرد را داشته‌اند.

۲۱۷۲۲۳



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.