گسترش نوع Omicron کشورها را مجبور می کند تا در برنامه های سفر جهانی تجدید نظر کنند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داد که تصمیم گیری در مورد میزان شدت Omicron، که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در غیاب اطلاعاتی مبنی بر اینکه علائم آن با سایر انواع متفاوت است، ممکن است «روزها تا چند هفته» طول بکشد. بازارهای آسیایی و قیمت نفت کمی آرامش را به دست آوردند

کد خبر : 135718
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
گسترش نوع Omicron کشورها را مجبور می کند تا در برنامه های سفر جهانی تجدید نظر کنند


سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داد که تصمیم گیری در مورد میزان شدت Omicron، که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در غیاب اطلاعاتی مبنی بر اینکه علائم آن با سایر انواع متفاوت است، ممکن است «روزها تا چند هفته» طول بکشد.

بازارهای آسیایی و قیمت نفت کمی آرامش را به دست آوردند زیرا سرمایه گذاران برای چند هفته بلاتکلیفی مستقر شدند و منتظر جزئیات بیشتر بودند. [MKTS/GLOB][O/R]

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت که استرالیا برنامه های بازگشایی برای مهاجران و دانش آموزان ماهر را از اول دسامبر بررسی خواهد کرد، در حالی که افزود که برای بازگرداندن قرنطینه اجباری دو هفته ای هتل برای مسافران خارجی “کمی زود” است.

موریسون به پخش کننده ناین نیوز گفت: «بنابراین ما هر بار این مرحله را برمی داریم، بهترین اطلاعات را دریافت می کنیم، تصمیمات آرام و معقول می گیریم.

او افزود که یک هیئت امنیت ملی بعداً در روز برای ارزیابی تسهیلات مرزی که قرار است از روز چهارشنبه انجام می شود، تشکیل شود و رهبران همه ایالت ها و مناطق تا روز سه شنبه با هم دیدار کنند.

او خواستار آرامش شد زیرا شدت، قابلیت انتقال و مقاومت Omicron به واکسن مشخص نشده است و اظهارات WHO را منعکس می کند که آن را “نوعی نگران کننده” نامیده است.

به طور بالقوه مسری تر از انواع قبلی، Omicron اکنون در استرالیا، بلژیک، بوتسوانا، بریتانیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند و آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

یک پزشک آفریقای جنوبی، که یکی از اولین کسانی است که به یک نوع متفاوت مشکوک است، می گوید: علائم Omicron تا کنون خفیف بوده و در خانه قابل درمان است.

محدودیت های مسافرتی

کشورهایی از اندونزی تا عربستان سعودی برای محدود کردن شیوع این بیماری، محدودیت‌های سفر را برای بازدیدکنندگان از جنوب آفریقا وضع کرده‌اند.

وزارت بهداشت سنگاپور گفت که سنگاپور شروع خطوط سفر واکسینه شده با برخی از کشورهای خاورمیانه مانند قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل نزدیکی آنها به عنوان گره های حمل و نقل با کشورهای آسیب دیده به تعویق انداخته است.

بریتانیا اعلام کرد که نشست اضطراری وزرای بهداشت گروه 7 را روز دوشنبه فرا خواهد خواند.

اسرائیل اعلام کرد در گسترده‌ترین تلاش علیه این نوع، ممنوعیت ورود خارجی‌ها و معرفی مجدد فناوری ردیابی تلفن ضد تروریسم است.

آفریقای جنوبی این اقدامات را ناعادلانه و بالقوه مضر برای اقتصاد محکوم کرده و گفته است که به دلیل توانایی علمی خود در شناسایی زودهنگام انواع مختلف مجازات شده است.

رئیس جمهور سیریل رامافوسا روز یکشنبه گفت: “ممنوعیت سفر توسط علم اطلاع رسانی نشده است و در جلوگیری از گسترش این نوع دیگر موثر نخواهد بود.”

تنها کاری که انجام خواهد داد آسیب بیشتر به اقتصاد کشورهای آسیب دیده و تضعیف توانایی آنها برای واکنش است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در مورد این نوع و واکنش آمریکا به‌روزرسانی خواهد کرد.

دکتر آنتونی فائوچی، مقام ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، به بایدن گفت: دریافت اطلاعات قطعی در مورد قابلیت انتقال و سایر ویژگی‌های Omicron حدود دو هفته طول خواهد کشید.

کاخ سفید گفت، فائوچی معتقد است واکسن‌های موجود «احتمالاً درجه‌ای از محافظت در برابر موارد شدید کووید را فراهم می‌کنند».

(گزارش توسط رنجو خوزه در سیدنی و چن لین در دفاتر سنگاپور و رویترز؛ نوشته هیمانی سرکار؛ ویرایش توسط کلارنس فرناندز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.