کمالوندی از موضوع اصلی نشست وین خبر داد/آی آر ۹ انقلابی در فرآیند غنی سازی هسته‌ای در کشور است

وی با بیان اینکه آی آر ۹ در کلاس ماشین های فوق العاده پیشرفته قرار دارد، اعلام کرد: این ماشین انقلابی در فرآیند غنی سازی هسته ای در کشور است و به زودی تست مکانیکال آن شروع می شود و هنگامی که به این مرحله می رسیم یعنی نصف بیشتر راه طی شده است و

کد خبر : 39560
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کمالوندی از موضوع اصلی نشست وین خبر داد/آی آر ۹ انقلابی در فرآیند غنی سازی هسته‌ای در کشور است



وی با بیان اینکه آی آر ۹ در کلاس ماشین های فوق العاده پیشرفته قرار دارد، اعلام کرد: این ماشین انقلابی در فرآیند غنی سازی هسته ای در کشور است و به زودی تست مکانیکال آن شروع می شود و هنگامی که به این مرحله می رسیم یعنی نصف بیشتر راه طی شده است و در واقع محاسبات تئوری صورت گرفته است و کارها در عمل در حال انجام است. پس از انجام انواع تست ها، گاز به این ماشین تزریق خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با رادیو گفت وگو با اعلام  رونمایی از دستاوردهای هسته ای همزمان با ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای اظهار کرد: حدود ۱۳۳ مورد به عنوان دستاورد جدید داریم که تعدادی از آن ‌ها بسیار مهم هستند. ۲۵۵ عنوان پیشرفته هسته ای معرفی شد که بعد از ممیزی ۱۳۳ مورد از آن‌ ها در حدی بود که نمایش داده شود و از آن ‌ها رونمایی شود.

وی با اشاره به پیشرفت های هسته ای و رونمایی از تعدادی از آن‌ها در روز فناوری هسته ای گفت: چهار مورد از این دستاوردها در حوزه پزشکی و رادیو دارو است که یک مورد از آن‌ها «اکسپکت پی سی» برای کودکان است که در بیمارستان کودکان تهران مستقر خواهد شد. این دستگاه تشخیص پرتویی مخصوص کودکان است.

کمالوندی افزود: همچنین تعدادی رادیو دارویی تشخیصی و درمانی نیز در بین دستاوردها وجود دارد. در این راستا یک مرکز در اراک افتتاح خواهد شد. این بیمارستان مربوط به سوختگی هایی از نوع پرتویی است که قبل از این در کشور تنها در بوشهر و آن هم در سال گذشته افتتاح شد. این بیمارستان با ظرفیت بسیار بیشتری فعالیت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص پیشرفت ها در حوزه غنی سازی نیز توضیح داد و بیان کرد: یک سوم از پیشرفت هایی که اعلام شد مربوط به انواع ماشین ها و تجهیزات مرتبط با غنی سازی است و با بومی سازی این دستگاه ها توسعه در این زمینه صورت گرفته است. در حوزه هایی مانند لیزر و کوآنتوم نیز پیشرفت هایی صورت گرفته است و در این راستا مرکز کوآنتوم به همراه آزمایشگاه های مختلف رسماً افتتاح می شود.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات برجام در وین گفت: چارچوب مذاکرات کاملاً مشخص بوده است. این مذاکرات با آمریکایی ها صورت نگرفته است و طی این گفت‌وگوها به دنبال برداشتن تحریم ها هستیم و اساساً موضوع اصلی این مذاکرات همین مسئله است.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.