کل کشور 2200 کرونایی، استقلال 17 نفر

در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دو تیم پیکان و استقلال امروز باید به مصاف هم می‌رفتند اما این دیدار به دلیل ابتلای تعدای از بازیکنان استقلال به کرونا لغو شد. سعید دقیقی مدیر تیم پیکان شب گذشته در گفتگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر گلایه هایی را مطرح کرد و

کد خبر : 157311
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کل کشور 2200 کرونایی، استقلال 17 نفر


در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دو تیم پیکان و استقلال امروز باید به مصاف هم می‌رفتند اما این دیدار به دلیل ابتلای تعدای از بازیکنان استقلال به کرونا لغو شد.

سعید دقیقی مدیر تیم پیکان شب گذشته در گفتگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر گلایه هایی را مطرح کرد و گفت این تیم خواستار ارائه تست های بازیکنان استقلال است. او همچنین به بازی فصل گذشته ذوب آهن مقابل پدیده هم اشاره کرد که با وجود حضور ۱۷ بازیکن کرونایی در تیم ذوب آهن این بازی لغو نشده بود و خواستار این شد به همه تیم ها به یک چشم نگاه شود. این گفتگو را در ادامه مرور می‌کنیم:

* نسبت به باشگاه پیکان وظیفه دارم 
متاسفانه بچه ها بعد از اینکه شام خوردند از هتل المپیک خارج شدند و به سمت خانه هایشان رفتند. ما عرض ارادت داریم خدمت برادر عزیزم آقای آجورلو که از دوستان خیلی خوب من هستند و آقای ییژن طاهری و آقای مجیدی و آرزوی این را داریم که تیمشان در ادامه کار موفق باشد اما امیدوارم مسائلی که الان عرض می‌کنم عامل آزردگی خاطر هواداران استقلال و مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال نشود. شاید اگر به دوران کودکی برگردم من تعلق خاطر بیشتری به رنگ آبی داشته باشم و هیچوقت هم‌ محبت مجموعه هواداران باشگاه تراکتور را هم نمی‌توانم فراموش کنم؛ با توجه به اینکه بهترین سال های عمرم را در باشگاه تراکتور و شهر تبریز گذراندم ولی الان بعنوان مدیر باشگاه پیکان وظایفی دارم که باید به بهترین شکل آنها را انجام بدهم.

* ساعت ۱۲:۳۰ صحبتی از کرونا نبود 
چند سوال بزرگ برای ما پیش آمده است. امروز ساعت ۱۲:۳۰ ما جلسه هماهنگی قبل از بازی را داشتیم. آقای طاهری بعنوان مدیر تیم استقلال در این جلسه حضور داشتند. ساعت ۱۲:۳۰ اصلا صحبتی درباره کرونا و موضوعات مرتبط نشد تا اینکه ساعت ۴-۵ مطالبی روی رسانه ها بیان شد که بازیکنان تیم استقلال دچار بیماری کرونا شدند. اولا این تعداد بازیکنان که نزدیک به ۱۷ نفر به آن اشاره شده، یک صدم کرونایی های کل کشور است. امروز تعداد کرونایی های کل کشور نزدیک به ۲۲۰۰ نفر بوده و این آمار در باشگاه استقلال نشان می‌دهد که شاید ما در شرایط قرمز کرونایی قرار داریم و این زنگ خطری را برای مسئولین ایجاد می‌کند. ساعت ۱۲:۳۰ که از جلسه بیرون آمدیم و ساعت ۶ که به ما خبر رسید، من با آقای سهیل مهدی صحبت کردم و گفتند نزدیک به ۱۷ نفر که ۱۰ نفر قطعی و ۷ نفر مشکوک هستند. ۱۲:۳۰ ظهر اصلا و ابدا صحبتی درباره کرونا نشد. یک صدم کرونایی های کشور امروز در باشگاه استقلال بودند. خیلی آمار بالایی است.

* چرا بازی ذوب آهن لغو نشد؟
بعد از جلسه هماهنگی مدیران باشگاه ها، جلسه ای است که مدیران تیم برای جلسه کنفرانس مطبوعاتی می‌آیند و گویا آقای مجیدی در این جلسه حاضر نمی‌شوند و بعد از آن خبر های مختلفی آمد که گویا تست داده‌اند و بعد از آن هم اعلام کردند ده نفر قطعی و هفت نفر مشکوک. اولا ما خواستار این هستیم که شفاف شود، بالاخره موضوع کرونا با کسی شوخی ندارد و قطعا اخبار درست را باید درج کنند و تست کرونای اینها خیلی شفاف ارائه شود که آیا مثبت بوده یا نبوده است. در ضمن من باید به یک موضوع هم اشاره کنم که نمونه مشابه برای باشگاه ذوب آهن در فصل گذشته در در شب بازی ذوب آهن و پدیده اتفاق افتاده بود و مصاحبه آقای کربکندی و مصاحبه آقای مهدی هست که آقای مهدی گفته ما در شب بازی به هیچ وجه نمی‌توانیم بازی را لغو کنیم و آقای کربکندی هم گفتند ۱۷ بازیکن ما کرونایی شدند ولی بازی برگزار می‌شود و نمونه مشابه آن امروز می‌شود که بازی لغو می‌شود. این تعارض ما را نگران می‌کند. ما نهایت احترام را برای مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قائلیم ولی خواستار این هستیم که شفاف شود.

* تست های مثبت باید ارائه شوند 
تیم پیکان یک تیم جوان با حداقل هزینه است و با مدیریت توانمندی که داشته ثابت کرده همه چیز پول نیست و در واقع مدیریت و اصول مدیریتی می‌تواند بهترین نتایج را رقم بزند. این تیم جوان امروز به اردو رفته و با این شرایط اقتصادی هزینه های اردو را ما باید پرداخت کنیم. تیم هم آماده بازی می‌شود و ما شاید ۲۰ بازیکن هم نداشته باشیم و از این ۲۰ بازیکن هم ۱۵ تا زیر ۲۳ سال هستند. فشاری که به تیم پیکان وارد می‌شود و در ادامه راه می‌تواند به باشگاه پیکان آسیب بزند را چه کسی باید جوابگو باشد؟ تستی که مثبت شده باید ارائه شود.

* هراتیان ایران نیست که برای راستی آزمایی برود
خانم هراتیان هند تشریف دارند و اصلا ایران نیستند. من با آقای مهدی هم صحبت کردم و گفتند ما یک گروه واتساپی تشکیل دادیم و در آن گروه به این نتیجه رسیدیم بازی باید لغو شود. خانم هراتیان نبودند. آقای مهدی گفتند ۱۰ قطعی و ۷ مشکوک؛ یا تست مثبت است یا منفی. اگر مشکوک است که نمی‌شود بازی را لغو کرد. نکته دیگر اینکه آیا همه اینها عوارض کرونا داشتند و حالشان بد بوده و به یکباره همه رفتند تست دادند؟ خود من بیست روز پیش کرونایی شدم و تدارکات ما هم کرونایی شد اما بقیه بچه ها کرونایی نبودند و تست دادند و هیچکدام مثبت نبود. آمار ۱۷ نفری که امروز می‌دهند واقعا بالاست. کل کشور ۲۲۰۰ تست مثبت کرونا داشتیم و ۱۷ تا در باشگاه استقلال بوده است.

* ما کیت تشخیص امیکرون نداریم
باید متخصصین توضیحات بیشتر بدهند اما من وقتی رفتم تست کرونا بدهم که منفی شود و به باشگاه پیکان برگردم آزمایشگاه آرامش که یکی از مجهزترین آزمایشگاه های کل کشور دربحث کروناست، گفت ما اصلا کیت تشخیص امیکرون نداریم و بر اساس عوارض می‌گوییم که اگر شما عوارض سرماخوردگی حاد داشته باشی می‌گوییم که امیکرون گرفتی. این چیزی بود که آن آزمایشگاه گفت و باید متخصصین امر به آن اشاره کنند. گفتند ما نداریم و با توجه به اینکه کیت نیست برای ما قابل تشخیص نیست. هرکسی که گرفته باشد کرونای دلتا است. خو من هم گرفته بودم. 

* خواستار متن صریح قانون هستیم 
چطور ذوب آهن فصل قبل شب بازی، بازی می‌کند و بازی امروز ما لغو می‌شود؟ ما نهایت همکاری را با سازمان لیگ داشتیم، نمونه مشابه اینکه ما چهار بازیکن در تیم ملی امید داشتیم و چهار بازیکن هم بازیکن فیکس ما بودند و وقتی آقای مهدوی‌کیا می‌خواستند برای مسابقات اعزام شوند به ما گفتند ما چنین قانونی نداریم که اگر تیم ها در تیم امید بازیکن داشته باشند بازی هایشان را لغو کنیم. بازی ما لغو نشد و بازی کردیم چون تابع قانون بودیم. الان هم می‌خواهم متن صریح قانون را بدانیم که وقتی یک تیمی دچار چنین اتفاقاتی می‌شود این کمک یا شرایطی که برای باشگاه استقلال مهیا شده، برای همه باشگاه ها مهیاست؟ چرا نمونه مشابه برای باشگاه ذوب آهن در فصل گذشته اتفاق نیفتاده؟ این برای ما سوال ایجاد می‌کند. پیکان تهران هوادار آنچنانی ندارد و با حداقل هزینه و کادر خیلی خوبی که داریم، آقای مجتبی حسینی نفرات جوان و با انگیزه را جمع کرده و با بودجه محدود توانستیم اتفاق خوبی رقم بزنیم. ما نگران این هستیم که در حق ما اجحاف شود و وظیفه ماست که در جهت احقاق حقوق باشگاه‌مان قدم برداریم.

*  شفاف سازی کنید
من می‌گویم اینها ۳۵ بازیکن داشتند؛ بر فرض تست ۱۰ بازیکن مثبت شده باشد، بیایند بازی کنند. ممکن است برای همه تیم ها این اتفاق بیفتد. اگر برای ما هم اتفاق می‌افتاد آقا واقعا این اتفاق را برای باشگاه پیکان هم رقم می‌زدند که بازی ما لغو شود؟ ما خواستار این هستیم که هم شفاف سازی شود هم اینکه به همه تیم ها به یک چشم نگاه شود.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال پرسپولیس و استقلال را محکوم کرد

تایسون در رقابتی ۳۶ میلیون پوندی

استقلال به لیگ قهرمانان آسیا برگشت!/عکس

251 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.