کرونا در ۴۰ درصد مبتلایان باعث اختلالات روانی می‌شود

احمد حاجی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بر این اساس این بررسی ها ، ١۴ درصد افراد مبتلا به کرونا، یک عضو خانواده خود را در دوران کرونا از دست دادند و میزان مشکلات روانشناختی در این افراد ۴٠.٨ درصد بوده

کد خبر : 115478
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۵:۴۹
کرونا در ۴۰ درصد مبتلایان باعث اختلالات روانی می‌شود



احمد حاجی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بر این اساس این بررسی ها ، ١۴ درصد افراد مبتلا به کرونا، یک عضو خانواده خود را در دوران کرونا از دست دادند و میزان مشکلات روانشناختی در این افراد ۴٠.٨ درصد بوده و باید توجه داشت در همه جای دنیا کرونا موجب اختلالات روانی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی یک میلیارد نفر از اختلال روانی رنج می‌برند و افسردگی از علل اصلی بیماری‌ها در جهان مطرح است.

وی تاکید کرد:  از هر ٧ کودک ١٠ تا ١٩ سال یک کودک به اختلال روانی مبتلا بوده و آمارهای جهانی نشان می‌دهد که اختلال روانی از سنین نوجوانی آغاز می‌شود و بار این مشکلات برای جهان بسیار بیشتر است.

حاجی با اشاره به  لایحه حمایت از بیماران روانپزشکی اظهار داشت: کمیسیون حمایت از بیماران مبتلا به روانپزشکی در مجلس پیگیری شد و در اسفند سال ٩٨ لایحه از دولت به مجلس رفت و در سال ٩٩ تغییراتی در کمیسیون بهداشت پیدا کرد و اکنون به سطح بالاتری ارجاع داده شده است.

وی افزود: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس مطرح  می شود، این در حالیست که ١٨ سال روی آن کار شده  و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد.

حاجی در مورد کرونا نیز گفت: کرونا بیماری است که افراد را با استرس مواجهه می کند و از آنجا که بعد از دست دادن یکی از افراد خانواده نتوانستند سوگواری کنند از این رو سلامت روان آنها مورد هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، استفاده از نظام بهداشت اولیه بهترین راهکار و برنامه است و عارضه طولانی مدت کرونا شامل مشکلات روانشناختی اضطراب و افسردگی می شود.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.