کتاب خاطرات شاهزاده هری، جنجال‌های خانواده سلطنتی بریتانیا را روشن می‌کند

هری در کتاب خود “Spare” همچنین فاش می‌کند که چگونه برادران، پسران شاه چارلز، از پدرشان التماس می‌کردند که با همسر دومش، کامیلا، که اکنون ملکه کنسورت است، ازدواج نکند و او در نوجوانی کوکائین مصرف کرده است. این کتاب قرار بود در 10 ژانویه منتشر شود، اما روزنامه گاردین عصاره های لو رفته را

کد خبر : 302774
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
کتاب خاطرات شاهزاده هری، جنجال‌های خانواده سلطنتی بریتانیا را روشن می‌کند


هری در کتاب خود “Spare” همچنین فاش می‌کند که چگونه برادران، پسران شاه چارلز، از پدرشان التماس می‌کردند که با همسر دومش، کامیلا، که اکنون ملکه کنسورت است، ازدواج نکند و او در نوجوانی کوکائین مصرف کرده است.

این کتاب قرار بود در 10 ژانویه منتشر شود، اما روزنامه گاردین عصاره های لو رفته را یک شبه چاپ کرد و رویترز و سایر رسانه ها توانسته اند نسخه های اسپانیایی زبان را که در اوایل در اسپانیا به فروش می رسد، به دست آورند.

جزئیات محتوای آن در حالی منتشر می شود که ITV کلیپی از مصاحبه آینده با هری منتشر کرد که در آن او گفت نمی تواند متعهد به شرکت در مراسم تاج گذاری پدرش در ماه مه باشد و از تصمیم خود برای صحبت کردن دفاع می کند.

خاطرات هری شرحی شخصی از مبارزات او در رابطه با مرگ مادرش، پرنسس دایانا، دوران سربازی او در ارتش – زمانی که او گفت که 25 شورشی طالبان را در حین خدمت در افغانستان کشته است – و درگیری های او با مطبوعات ارائه می دهد.

اما چشمگیرترین افشاگری ها به رابطه با خانواده او مربوط می شود، چیزی که از زمانی که او و مگان از وظایف رسمی خود در سال 2020 کناره گیری کردند تا برای ایجاد یک زندگی جدید به کالیفرنیا نقل مکان کنند، مانند سایه ای بر خانواده سلطنتی بریتانیا آویزان شده است.

طبق معمول خانواده سلطنتی، سخنگویان پادشاه چارلز و شاهزاده ویلیام از اظهار نظر خودداری کرده اند.

هری، 38 ساله، در خاطرات خود نوشت که دعوای او با ویلیام، 40 ساله، در سال 2019 در خانه‌اش در لندن رخ داد، زیرا برادرش مگان را «سخت»، «بی‌ادب» و «ترسنده» خطاب کرده بود.

هری نوشت: “او یقه ام را گرفت و گردنبندم را پاره کرد و مرا به زمین کوبید.”

روی کاسه سگ فرود آمدم که زیر پشتم ترک خورد و تکه‌های آن در من فرو رفت. لحظه‌ای دراز کشیدم، مات و مبهوت، سپس از جایم بلند شدم و به او گفتم که برو بیرون.»

سپس ویلیام برادر کوچکترش را به چالش کشید تا پاسخ دهد، اما هری نپذیرفت. ویلیام بعداً به صحنه بازگشت، “به نظر پشیمان به نظر می رسید و عذرخواهی کرد”، هری نوشت، و برادرش از او خواست که به مگان نگوید که به او “حمله” کرده است.

ویلیام و هری یک بار پس از مرگ مادرشان در یک تصادف اتومبیل در پاریس در سال 1997 بسیار صمیمی دیده شدند. اما از زمانی که هری در سال 2018 با مگان، بازیگر سابق ازدواج کرد، برادران با هم اختلاف پیدا کردند و این زوج پس از آن از نقش سلطنتی خود دست کشیدند.

در بخش دیگری از کتاب، هری به اولین ملاقات خود با کامیلا اشاره می‌کند که دایانا او را مسئول از هم پاشیدگی ازدواجش می‌دانست. هری می گوید که او و ویلیام کامیلا را تایید کرده بودند، اما از پدرشان خواستند که با او ازدواج نکند.

هری نوشت: «با وجود اینکه ویلی و من از او خواستیم این کار را انجام ندهد، پدرم ادامه داد. علیرغم تلخی و اندوهی که در بستن حلقه دیگری در تاریخ مادرمان احساس کردیم، فهمیدیم که این موضوع بی ربط است.

انتقاد گزنده

از زمان خروج از زندگی سلطنتی، دوک و دوشس ساسکس، همانطور که هری و مگان رسما شناخته می شوند، انتقادات شدیدی را از ویندزورها و سلطنت بریتانیا وارد کرده اند که شامل اتهامات نژادپرستی است که ویلیام آن را رد کرده است.

هری در مصاحبه ای برای برنامه 60 دقیقه سی بی اس گفت که خود او احتمالاً قبل از رابطه با مگان تعصب داشته است.

هری اضافه کرد: «این را بگو، من چیزی را که اکنون می بینم ندیدم.

ماه گذشته مستند شش قسمتی آنها از نتفلیکس، که مخاطبان بی سابقه ای را به خود جلب کرد، با اتهامات تازه ای پخش شد، از جمله اینکه ویلیام در یک نشست بحرانی برای گفتگو درباره آینده خود بر سر هری فریاد زد.

انتقاد اصلی از هری و مگان این است که دستیاران سلطنتی نه تنها از پاسخگویی به پوشش خصمانه و نادرست مطبوعاتی خودداری کردند، بلکه در افشای داستان های منفی برای محافظت از سایر خانواده های سلطنتی، به ویژه ویلیام، شریک بودند.

هری در کلیپ روز پنجشنبه ITV گفت: «نمی‌دانم سکوت چگونه اوضاع را بهتر می‌کند».

او در پاسخ به این سوال که چرا به حریم خصوصی خانواده‌اش تجاوز می‌کند، چیزی که او به آن انتقاد کرده بود، پاسخ داد: «این اتهام از سوی افرادی خواهد بود که نمی‌دانند یا نمی‌خواهند باور کنند که خانواده من به مطبوعات گزارش داده‌اند. ”

عنوان کتاب او “یدک” از نقل قولی است که در محافل اشرافی بریتانیا در مورد نیاز به وارث و یدک ذکر شده است.

هری می‌گوید چارلز در روزی که به دنیا آمد به دایانا گفته بود: «عالی! حالا شما به من یک وارث و یک یدک داده اید – کار من تمام شده است.

اینکه چقدر این افشاگری ها در افکار عمومی طنین انداز خواهد شد، مشخص نیست. نظرسنجی YouGov این هفته نشان داد که 65 درصد از افراد مورد بررسی به کتاب آینده او «اصلاً علاقه‌ای ندارند»، در حالی که یکی دیگر همدردی بیشتری در میان پاسخ دهندگان برای ویلیام و همسرش کیت نشان داد تا هری و مگان.

منابع ناشناس این هفته به روزنامه ها گفتند که خود چارلز همچنان به آشتی با پسرش امیدوار است.

در عصاره های فاش شده خود، گاردین می گوید که پادشاه در جریان یک ملاقات دشوار در قلعه ویندزور پس از مراسم خاکسپاری پدربزرگشان شاهزاده فیلیپ، شوهر فقید ملکه الیزابت، در آوریل 2021 بین دو پسرش ایستاده بود.

هری به نقل از پدرش گفت: «لطفا، بچه‌ها، سال‌های آخر من را تبدیل به یک بدبختی نکنید.»

(گزارش اضافی توسط دانیل تروتا و لیزا ریچواین؛ ویرایش توسط آنگوس مک سوان، نیک مکفی و لزلی آدلر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.