کتاب «امیلی کار» منتشر شد

کتاب «امیلی کار» (زنی کوچک از گوشه‌ای در ناکجاآباد) نوشته فاطمه فرجاد و الهام خضری با شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت نشر خانه تاریخ و تصویر ابریشمی با قیمت ۱۱۱ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. این کتاب سرگذشت‌نامه نقاشان کانادایی، امیلی کار (۱۸۷۱-۱۹۴۵م) را روایت می‌کند و در انتها آلبومی از تصاویر

کد خبر : 305681
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کتاب «امیلی کار» منتشر شد



کتاب «امیلی کار» (زنی کوچک از گوشه‌ای در ناکجاآباد) نوشته فاطمه فرجاد و الهام خضری با شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت نشر خانه تاریخ و تصویر ابریشمی با قیمت ۱۱۱ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است.

این کتاب سرگذشت‌نامه نقاشان کانادایی، امیلی کار (۱۸۷۱-۱۹۴۵م) را روایت می‌کند و در انتها آلبومی از تصاویر گلاسه از آثار او را پیش روی مخاطب می‌گذارد.

زنی کوچک از گوشه‌ای در ناکجاآباد، جمله‌ای بود که امیلی کار خودش را اینگونه معرفی می‌کرد، امیلی کار از خانواده‌ای مهاجر انگلیسی در کانادا بود که در ایالت بریتیش کلمبیا، جزیره ویکتوریا متولد شد.

اشاره او به ناکجاآباد به دور دست بودن ویکتوریا از شهرهای اصلی کانادا است. او از منطقه‌ای دور افتاده توانست نام خود را سراسر گیتی ثبت کند و تبدیل به نمادی برای کشورش شود.

امیلی حیوانات را دوست داشت به اعتقاد او حیوانات هیچوقت بد و اشتباه نبودند او علاوه بر سگ و گربه و موش و راگون، میمونی نیز داشت که با او مانند انسان برخورد می‌کرد. بر او لباس دخترانه دست دوز خودش را می‌پوشاند و در تمام سفرهایش او را همراه می‌برد. هدف امیلی ثبت طبیعت بکر کانادا بود زیرا می‌دانست با گذر زمان و فوج عظیم مهاجرت جنگل‌ها و نمادهای بومی کشورش از بین خواهد رفت. او زنی شجاع بود که تنهایی به سفرهای زیادی می‌رفت، به مکان‌هایی بکر در جنگل‌ها و مراتع. او در طول زندگی‌اش بارها شکست خورد و ناملایمات بسیاری را از جانب خانواده، مردم شهر و اجتماعش تحمل کرد که شاید اگر جنسیتی مردانه داشت، مشکلات اینچنینی را از سر نمی‌گذراند.

او نشان داد که می‌توان به دنبال هدف رفت و موفق شد. او دانشگاه‌های بزرگ هنر آن زمان در سانفرانسیسکو، انگستان و فرانسه تحصیل کرد و به سبک‌های مختلف نقاشی مسلط بود، علاقه او به نقاشی و فشار کار زیاد باعث شد که چهارده ماه در آسایشگاهی در انگلیس بستری شود، اما او قوی‌تر و مصمم‌تر به عرصه هنر بازگشت.

اصل درخشش امیلی در ۵۷ سالگی‌اش رخ داد، زمانی که با گروه هفت که گروهی متشکل از مطرح‌ترین نقاشان کانادا بودند، آشنا شد و آن‌ها امیلی را یکی از اعضای گروه خود نامیدند. با اینکه این مسئله به ثبت نرسید، اما جان تازه‌ای به پیکر خسته امیلی دمیده شد.

در این کتاب سعی شده به طور اجمالی زندگی این هنرمند توانا و بانوی استوار به مخاطب شناسانده شود.

در پشت جلد کتاب آمده است:

امیلی کار، زنی عجیب و بزرگ و پرقدرت در زمان خودش بود، او عاشق جنگل، فرهنگ و کشورش بود، او در مقابل تمام ناملایمات اجتماعی ایستاد و زندگی شجاعانه‌ای را طی کرد. او کسی است که بیش از “جورجیان اوکیف” و یا “فریدا کاهلو” راهی برای زنان هنرمند مدرن ایجاد کرد. امیلی به یک نیروی اصلی در هنر مدرن تبدیل شد و هنر خود را جهانی کرد.

امیلی هنرمندی بود که به دور از مراکز اصلی هنری و ماجراجویی‌های فراوان، بیشتر در انزوا کار می‌کرد. این خصلت او را به الگویی برای زنان تبدیل کرد. استایل‌های نقاشی امیلی، پست امپرسیونیسم مدرنیسم و اکسپرسیونیسم بود که در این کتاب او را بیشتر می‌شناسید.

۵۷۲۴۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.