کاهش تقاضای سفر ادامه‌دار است

با متوقف شدن روند تعطیلات در چند ماه اخیر تعداد سفرها در کشور کم شده و از این پس با افزایش هزینه‌ها، تقاضای سفر نیز کاهش خواهد یافت. سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، اعلام کرد که در چند ماه اخیر با متوقف شدن تعطیلات، میزان سفرها کاهش یافته است و از این پس

کد خبر : 281007
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۷
کاهش تقاضای سفر ادامه‌دار است


با متوقف شدن روند تعطیلات در چند ماه اخیر تعداد سفرها در کشور کم شده و از این پس با افزایش هزینه‌ها، تقاضای سفر نیز کاهش خواهد یافت.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، اعلام کرد که در چند ماه اخیر با متوقف شدن تعطیلات، میزان سفرها کاهش یافته است و از این پس نیز با افزایش هزینه‌های سفر، تقاضای سفر در سبد خانواده‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش، فاطمی درباره عواملی که بر باقی ماندن یا حذف سفر در سبد خانواده‌های ایرانی تاثیر‌گذار خواهند بود، گفت:

در دوران پساکرونا و اوایل سال جاری، با حجم بسیاری از سفرهای داخلی روبه‌رو شدیم؛ چراکه از یک سو در مرحله نخست، ارکان وابسته به سفر افزایش نرخ چندانی نداشتند و از سوی دیگر، با تعطیلات میان و آخر هفته‌ای بسیاری روبه‌رو بودیم.

به‌عقیده او، این عوامل باعث شد که در ۶ ماه نخست سال جاری با افزایش میزان سفر و البته استقبال از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری مواجه باشیم. او افزود:

این روند تا مهرماه ادامه داشت؛ اما اکنون با کاهش میزان سفر روبه‌رو شده‌ایم.

به‌گفته فاطمی، با وجود آنکه با کاهش تقاضای سفر روبه‌رو خواهیم بود، اما همچنان سفر در سبد خانواده‌ها باقی خواهد ماند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی دراین‌باره اظهار داشت:

شاید شکل کلی سفر تا حدودی تغییر کند، اما همچنان خانواده‌ها سفر خواهند کرد. قطعا سفر همچون سال گذشته نخواهد بود؛ چراکه در سال گذشته علاوه بر اتمام محدودیت‌های سفر به واسطه شیوع کرونا، عموم جامعه حدود دو سال سفر نکرده بودند، بازار تشنه سفر بود و نرخ‌های سفر نیز پایین‌تر بود. اما اکنون با افزایش نرخ‌ها، قاعدتا هزینه سفر در سبد خانواده افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درباره طرح سفرهای ارزان نیز توضیح داد:

طرح سفرهای ارزان در حال پیش رفتن است و به میزان اعتباراتی بستگی دارد که بتوانیم جذب کنیم. باید بتوانیم وام‌هایی برای خانوار در نظر بگیریم که بر اساس آن سفرهای ارزان را پیش ببریم. پیش‌بینی ما اختصاص ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای هر فرد در سال است. البته که این وام به همه و عموم جامعه اختصاص نخواهد یافت؛ بلکه شامل برخی از دهک‌هایی می‌شود که اعلام خواهیم کرد.

او همچنین درباره سیاست همه‌مکانی و همه‌زمانی کردن سفر تصریح کرد:

برای آنکه بتوانیم توزیع همه‌مکانی و همه‌زمانی سفر داشته باشیم، باید چند موضوع را پیگیری کنیم؛ موضوعاتی همچون ساماندهی تعطیلات، معرفی شهرهای مکمل سفر در زمان‌های اوج سفر و برگزاری رویدادهای گردشگری در زمان‌های کم سفر.

فاطمی با اشاره به آخرین نتایج طرح ساماندهی تعطیلات گفت:

سعی ما بر آن است تا این طرح را در دو بخش پیش ببریم. بخش نخست به تعطیلات آخر هفته باز می‌گردد و با دولت این طرح را پیش می‌بریم تا بتوانیم طرح تعطیلی دو روز آخر هفته شامل پنجشنبه و جمعه را اجرا کنیم. همچنین طرح افزایش تعطیلات در طول سال را با مجلس پیش خواهیم برد.

به‌گفته فاطمی، طرح افزایش تعطیلات در طول سال نیز تکمیل و در ستاد هماهنگی سفر بین دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است. او افزود:

رایزنی‌ها در جریان است تا مسائل و نقطه نظر دستگاه‌های مختلف دراین‌باره جمع‌آوری و طرح اصلاح شود. اگر با این طرح موافقت شود، شاید بتوانیم آن را در سال آینده اجرایی کنیم اما قطعا به تعطیلات زمستانه سال جاری نمی‌رسد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.