کار در هلند | شرایط مهاجرت و اقامت از طریق کار در هلند

آنچه در این مقاله می‌خوانید افرادی که به دنبال پیدا کردن کار در هلند و اخذ اقامت از این طریق هستند باید در خصوص مواردی مانند روش‌های اخذ ویزای کاری هلند، فرصت‌های شغلی موجود در این کشور و طریقه یافتن شغل مناسب در آن اطلاعات کسب نمایند که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. کار

کد خبر : 211811
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کار در هلند | شرایط مهاجرت و اقامت از طریق کار در هلند


آنچه در این مقاله می‌خوانید

افرادی که به دنبال پیدا کردن کار در هلند و اخذ اقامت از این طریق هستند باید در خصوص مواردی مانند روش‌های اخذ ویزای کاری هلند، فرصت‌های شغلی موجود در این کشور و طریقه یافتن شغل مناسب در آن اطلاعات کسب نمایند که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کار در هلند

کشور زیبای هلند که مهد گل و زیبایی و هنر است، بین دو کشور بلژیک و آلمان در اروپا قرار دارد، با طبیعت زیبایی که دارد افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این کشور با اقتصاد توسعه‌یافته‌ای که دارد، با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور موقعیت‌های مناسب  سرمایه‌گذاری و تجارت را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

هلند بسته به موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی، در حوزه‌های مختلف شغلی فرصت‌های ایده آلی خلق کرده است. مشاغل موردنیاز هلند، جاب آفر از کارفرمای هلندی و ویزای کاری که بر اساس آن دریافت می‌شود، می‌تواند فرصت خوبی برای کسب فرصت کار و زندگی در اروپا باشد.

همچنین فرصت‌های شغلی متعددی را برای کار در هلند برای افراد دارای تخصص و مهارت، در اختیار قرار می‌دهد. افرادی که بتوانند از طریق یافتن یک جایگاه شغلی با کارفرمای هلندی قرارداد اخذ نمایند، می‌توانند مجوز کار در هلند و پس‌ازآن برای خود و خانواده‌شان اقامت بگیرند.

اشتغال به کار در هلند در سال جاری با نرخ بیکاری حدود ۴.۵ درصد در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد؛ به‌طوری‌که بر اساس این نرخ می‌توان نتیجه گرفت اگر شغل موردنظر در فهرست مشاغل موردنیاز هلند جای داشته باشد راه همواری تا اخذ ویزای کاری هلند و اقامت اروپا وجود خواهند داشت.

شرایط بازار کار در هلند

فرصت‌های کاری بسیاری در شرکت‌های بین‌المللی و چند ملیتی برای افراد متقاضی کار در هلند در نظر گرفته شده است که با هدف استخدام کارمندان خارجی شروع به کار نموده اند. حداقل دستمزد دریافتی در هلند تا حد بسیاری بستگی به سن افراد خواهد داشت. این درحالیست که حداقل دستمزد در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۵۲۴.۶۰ یورو برای کسانی که زیر ۲۳ سال سن دارند خواهد بود.

از جمله مشاغلی که تقاضای بسیاری در هلند دارند شامل گروه مهندسان کسانی که مهارت‌های فنی دارند، متخصصین IT، کسانی که با امور مالی سر و کار دارند، کسانی که در خرید و فروش تجربه دارند، بازاریاب‌ها و ارائه دهنده خدمات، مشاغل در مراکز سلامت و درمان، مدیریت داخلی و بخش‌های آموزشی می‌باشد.

به‌استثنای مشاغل پزشکی و دندانپزشکی که از سطح درآمد بالایی در سراسر دنیا برخوردارند؛ معمولاً مشاغل موردنیاز در هلند مانند مهندس IT، مدیر مالی، هوش مصنوعی، مدیریت، حسابداری، طراحی صنعتی، مدیر پروژه از پردرآمدترین مشاغل در کانادا به شمار می‌روند.

شرایط کاری در هلند

ساعات کار در هلند حدود ۳۶ تا ۴۰ ساعت در هفته خواهد بود. این درحالیست که امکان کار کردن ۴ روز بیش تر از ساعات کاری برای افراد وجود خواهد داشت. قوانین کار در این کشور بسیار سازمان یافته می‌باشد و براساس ساعت‌های کاری نرمال (مابین ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر) خواهد بود. جدا از مدیریت، از فرد کارمند انتظار نمی‌رود که بیش از حد ساعات کاری مشخص شده فعالیت نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قراردادهای کاری هلند و قوانین استخدام مابقی مقاله را مطالعه نمایید.

جامعه هلند بسیار مساوات طلبانه می‌باشد و این امر در محیط کاری به‌وفور مشاهده خواهد شد. شرکت‌های هلندی معمولاً ساختارهایی افقی دارند و اهداف خود را گام به گام پیش خواهند برد. این بدین معناست که تمامی تصمیمات پس از بحث‌های طولانی صورت خواهد گرفت. جلسات برگزار شده از قبل برنامه ریزی شده‌اند و هدف آنان مطرح کردن تمامی موارد مهم در اجماع خواهد بود. موارد بیشتر در خصوص فرهنگ تجارت در هلند خواهد بود.

شرایط و مراحل مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری هلند

برای مهاجرت از طریق ویزای کار تقریباً تمام کشورهای اتحادیه اروپا قانون مشترکی دارند و این قانون به این صورت است که شما باید از طرف کارفرما دعوت نامه کاری داشته باشید و اگر شما در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید باید ابتدا کارفرما در هلند آگهی استخدام بزند و اگر نیروی مورد نظر یافت نشد این آگهی به مدت ۳ ماه در اتحادیه اروپا زده می‌شود و اگر باز هم نیروی مورد نظر یافت نشد می‌تواند دعوت‌نامه کاری را برای شما بفرستد. کارفرما برای ارسال درخواست همکاری برای اتباع دیگر کشورها باید مجوزهای لازم را داشته باشد.

بدین ترتیب کارفرما باید اسپانسر کارمند برای اخذ اقامت گردد و دریافت ویزای کافی بدون داشتن کارفرما بسیار مشکل و پیچیده خواهد بود.

افراد متقاضی کار در هلند باید به این نکته توجه داشته باشند که دریافت ویزای کاری امری حقوقی و مستلزم گذراندن مراحل قانونی می‌باشد. این پروسه ممکن است ۲ تا ۹ ماه به طول انجامد.

داشتن مدارک زیر برای دریافت ویزای شغلی هلند ضروری می‌باشد:

  • داشتن پیشنهاد شغلی و مجوز اقامت
  • داشتن مدرک زبان
  • شماره امنیت اجتماعی
  • مدارک تعیین هویت، سوابق تحصیلی و شغلی
  • تبدیل ویزای کاری هلند به اقامت دائم

بعد از اینکه فرد موفق به دریافت ویزای کاری کشور هلند گردید با گذشت دو تا پنج سال می‌تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست نماید. در طی این مدت نیز موظف است هر سال برای تمدید ویزای کار خود از طریق ادارات مربوطه اقدام نماید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.