کار در نروژ | شرایط دریافت ویزای کاری و مدارک مورد نیاز

آنچه در این مقاله می‌خوانید در میان کشورهای اروپایی و حوزه اسکاندیناوی، نروژ با جمعیتی کمتر از ده میلیون نفرجمعیت و برخورداری از کیفیت بالای زندگی، موردتوجه بسیاری از مهاجرین واقع‌شده است. بااین‌حال، برای افراد خارجی، بازار کار در نروژ یک داستان متفاوت است و ممکن است پیدا کردن شغل در این کشور دشوار باشد. اگر متقاضی

کد خبر : 211094
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کار در نروژ | شرایط دریافت ویزای کاری و مدارک مورد نیاز


آنچه در این مقاله می‌خوانید

در میان کشورهای اروپایی و حوزه اسکاندیناوی، نروژ با جمعیتی کمتر از ده میلیون نفرجمعیت و برخورداری از کیفیت بالای زندگی، موردتوجه بسیاری از مهاجرین واقع‌شده است. بااین‌حال، برای افراد خارجی، بازار کار در نروژ یک داستان متفاوت است و ممکن است پیدا کردن شغل در این کشور دشوار باشد.

اگر متقاضی اشتغال در بخش‌های خاصی از اقتصاد، به‌طور عمده در گردشگری، شیلات، خدمات و صنایع نفت و گاز هستید، می‌توانید شانس یافتن شغل در نروژ را افزایش دهید. در غیر این صورت می‌توانید برای دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی (جاب آفر) اقدام نمایید.

شرایط کار در نروژ

نروژ یکی از کشورهای واقع در شمال اروپاست که به دلیل ارائه خدمات شهروندی مطلوب، حقوق و مزایای عالی و امکان پیشرفت در موقعیت شغلی به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت کاری تبدیل گشته است. نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپاست که دارای اقتصادی بسیار پیشرفته است. فرصت کار در نروژ مناسب است و کارمندان از درآمد بالا در این کشور بهره می‌برند. بیش از ۵۰ شغل فهرست شده در نروژ وجود دارد.

عمده‌ترین این مشاغل در حیطه بهداشت، مهندسی نفت، توریستی، آموزش‌وپرورش، کسب‌وکار، فناوری اطلاعات، فلزات، صنایع پالپ و کاغذ، مواد شیمیایی، صنایع کشتی‌سازی و ماهیگیری است.

کسب و کار

بخش کسب‌وکار در این کشور بسیار پیشرفته و نوآور است. نروژ کشوری امن و صلح‌آمیز همراه با سیستم‌های رفاهی عالی برای زندگی است و رابطه‌ای سازنده و کارآمد با کارمندان و مهاجران متخصص دارد. سیاست‌های مهاجرت به نروژ اخیراً روند مثبتی داشته و شرایط مطلوب‌تری را برای مهاجران ماهر و جویای کار در نروژ,  از دیگر نقاط جهان فراهم کرده است.

اتباع خارجی باید قبل از ورود به نروژ برای اجازه کار، از کشور خودشان درخواست نمایند. این اجازه کار در صورتی به دست می‌آید که فرد بتواند از یک کارفرمای نروژی تائیدیه دریافت پیشنهاد کار دریافت کند. پس از آن، دعوت‌نامه دریافت کرده و یک قرارداد کاری میان فرد و کارفرما منعقد گردد.

جاب آفر کاری

یکی از راه های مهاجرت به نروژ و دریافت اقامت این کشور دریافت موقعیت شغلی یا به عبارتی دیگر دریافت جاب آفر از طریق دعوتنامه از طرف کارفرمای نروژی است. با توجه به ارجعیت استخدام برای شهروندان نروژی در مشاغل مختلف، متقاضیان خارجی باید دارای رزومه قوی و تخصص در حوزه کاری خود باشند تا کارفرما را متقاعد کنند از نیروی کار خارجی استفاده نماید.

دریافت موقعیت شغلی

پس‌ازاینکه موقعیت شغلی موردنظر را پیدا کردید، می‌توانید برای آن به کارفرما درخواست دهید. درصورتی‌که شرایط موجود در رزومه کاری با شرایط شغل درخواستی تناسب داشت، می‌توان پروسه اخذ موقعیت را آغاز کرد.

در پروسه دریافت جاب آفر، کارفرمای خارجی می‌بایست به اداره کار کشور موردنظر اثبات کند فردی که قصد استخدام وی را دارد، دارای مهارتی خاص و ویژه است که افراد تبعه آن کشور توانایی انجام آن را ندارد.

برای این‌کار کارفرما باید برای مدتی آگهی استخدام جایگاه شغلی را در وب‌سایت‌های معتبر جستجوی کار مانند سایت گلسدور به اشتراک بگذارد و متقاضی برای آن از افراد تبعه کشور پیدا نشود.

موقعیت شغلی در دو نوبت سه‌ماهه در وب‌سایت‌های کاریابی معتبر آگهی می‌شود. انجام این کار بدین علت است که اگر نیروی کار داخلی برای اخذ این جایگاه شغلی مراجعه نموده و شرایط مطلوبی داشته باشد، بتواند آن شغل را بگیرد.

درصورتی‌که پس از شش ماه فردی از داخل کشور برای آن شغل پیدا نشد، کارفرما می‌تواند نیروی کار خارجی و مهاجر استخدام کند. به همین منظور نیز سفارت برای چنین افرادی ویزای کاری صادر می‌کند.

مشاغل موردنیاز در نروژ

بسته به موقعیت جغرافیایی خاص کشور نروژ نیاز به نیروی کار ماهر و توانا در زمینه‌هایی مانند حمل‌ونقل دریایی، صنایع پتروشیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، ماهی گیری، فلزات، معدن، نفت و گاز، نساجی و … بیش‌ازپیش احساس می‌گردد. مهم‌ترین مشاغلی که در نروژ موردنیاز هستند و می‌توان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای مهاجرت کاری به آن اقدام کرد، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • مهندسی در حوزه ساخت‌وساز
  • مهندسی در حوزه منابع طبیعی نفت و گاز
  • فناوری اطلاعات یا IT
  • مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری
  • طراحی و توسعه وب
  • پزشکی، پرستاری و …
  • معلمان
  • مدیران بازرگانی، فروش یا بازاریابی
  • مشاغل فنی مانند جوشکار، برق‌کار، نجار یا بنا

کار در نروژ در سایت ویزانیو

صنایع نروژ

اقتصاد کشور نروژ، اقتصادی توسعه‌یافته‌است که برخی بخش‌های آن در مالکیت راهبردی دولت قرار دارد. از زمان انقلاب صنعتی اقتصاد نروژ همیشه در حال رشد مداوم و مؤثر بوده است.

این کشور سومین کشور بزرگ جهان از نظر صادرات است و با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در زمینهٔ صنعت و اقتصاد انجام می‌دهد کشوری ثروتمند با درآمد سالانه بالا محسوب می‌شود.

بخش خدمات بخش بزرگی از اقتصاد نروژ را تشکیل می دهد و صنایع عمده این کشور به‌شرح زیر است:

  • کشاورزی
  • مواد شیمیایی
  • صید ماهی
  • فرآوری مواد غذایی
  • فلزات
  • معدن
  • محصولات کاغذی
  • نفت و گاز
  • حمل دریایی
  • منسوجات

مشاغل تابستانی

کارگران فصلی می‌توانند در بازه زمانی مشخصی از سال اقامت موقت دریافت نموده و مشغول به کار شوند. خدمات داوطلبانه اروپا (EVS)، برای افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله که تمایل به کار در خارج از کشور را دارند، طراحی شده است.

در این طرح تعدادی از جوانان فرصتی برای داوطلب شدن در ۱۲ ماه در تعدادی از کشورها را پیش روی خود خواهند داشت. کارهای فصلی در نروژ برای داوطلبان بین المللی در بخش های زیر در دسترس می‌باشد.

  • کشاورزی و باغبانی
  • پردازش ماهی
  • جنگلداری
  • مهمان نوازی
  • گردشگری

متقاضیان همچنین می توانند مشاغل تابستانی، کارهای فصلی، فرصت های شغلی یا فرصت های داوطلبانه را در وب‌سایتهای زیر بررسی کنند.

کار در نروژ

شرایط دریافت اقامت نروژ چگونه است؟

افرادی که موفق به اخذ ویزای کار در نروژ می شوند، پس از حدود سه سال کار در این کشور و پرداخت به موقع مالیات به دولت، درصورت عدم ارتکاب جرم، می‌توانند موفق به اخذ اقامت دائم نروژ شوند. در صورت متاهل بودن متقاضی، شرایط اقامتی شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می شود.

درصورتی‌که هرگونه سؤال در فرآیند انجام امور مهاجرتی داشتید می‌توانید با مشاورین ویزانیو تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری نروژ

دریافت ویزای کاری نروژ که بر اساس مشاغل موردنیاز این کشور با روش جاب آفر صورت می‌پذیرد، نیازمند ارائه مدارک جامع و کامل می‌باشد. دریافت پیشنهاد شغلی معتبر در کنار ارائه مدارک کامل شناسایی و رزومه شغلی، می‌تواند ویزای کاری نروژ را برای افراد به ارمغان بیاورد؛ به‌طورکلی کار در این کشور درجه‌یک اروپایی مستلزم اثبات هرچه بهتر صلاحیت و شایستگی افراد می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیل شده و چک لیست اسناد ارائه شده
  • دو قطعه عکس
  • مدارک تحصیلی و رزومه کاری
  • نامه تائید پیشنهاد شغلی به همراه قرارداد و مبلغ حقوق ذکر شده در قرارداد.
  • ارائه شواهدی مبنی بر این که فرد متقاضی در نروژ مکانی را برای زندگی در اختیار دارد.

نکته: بسته به شرایطی که فرد دارد، ممکن است نیاز باشد که مدارک دیگری را نیز ارائه دهد. نکته حائز اهمیت این است که تمام مدارک فرد باید به زبان انگلیسی یا نروژی ترجمه رسمی شده و دارای مهر تایید آن از دادگستری باشد.

سوالات متداول

مشاغل مورد نیاز جهت کار در کشور نروژ چیست؟

کشور نروژ در زمینه هایی از جمله ساخت و ساز، مشاغل مهندسی، مراقبت های بهداشتی و پرستاری، آی تی، خرده فروشی، فروش، تولید و مشاغل مربوط به گردشگری با کمبود مهارت روبرو است. از همین رو متقاضیان اخذ ویزای کاری می توانند با اثبات توانایی خود در زمینه های نام برده شده، شانس خود را برای پیدا کردن کار در این کشور افزایش دهند.

متوسط درآمد در کشور نروژ چقدر است؟

متوسط ​​حقوق دریافتی برای کار در نروژ در حال حاضر حدود ۲۸۰۰۰ کرون نروژ در هر ماه پس از کسر مالیات است. این رقم در حدود ۳۵۰۰ دلار در ماه بوده و یکی از بالاترین میانگین حقوق در بین کشور های اروپایی است. لازم است که به یاد داشته باشید که هزینه زندگی در نروژ نیز بسیار بالاست.

آیا پیدا کردن کار در نروژ ساده است؟

نروژ به عنوان جذاب‌ترین کشور برای کارگران مهاجر در محدوده ی اسکاندیناوی شناخته شده است. اما این بدان معنا نیست که پیدا کردن کار در آن امر ساده ای است. براساس مطالعه اخیر دانشگاه برگن، کارفرماهای نروژی حتی در شرایطی که یک فرد خارجی، صلاحیت لازم را جهت کسب موقعیت شغلی داشته باشد، نیروی بومی خود را ترجیح می‌دهند. بنابراین داشتن مهارت و تخصص کافی تاثیر بسیاری در اخذ موقعیت شغلی خواهد داشت.

آیا پس از اتمام تحصیل زمانی برای تمدید ویزا به دانشجویان خارجی برای بدست آوردن کار در نروژ داده می شود؟

دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلیشان می توانند طی مدت زمان مشخصی، که معمولا به مدت شش ماه نهایتاً یک‌سال است، با مجوز اقامت از سوی دولت به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به یافتن کار یا اصطلاحا دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما شوند، می‌توانند اقامت کاری این کشور را کسب نمایند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.